כמו רכש חדש: הזאר מחכה להזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו

אדן הזאר | Peter Powell/PA Images via Getty Images

אם יהיה כשיר, וזה "אם" גדול, 2020/21 תהיה העונה האמיתית הראשונה של הזאר בריאל

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

לפני שבוע פגע כדור ברגלו של אדן הזאר כאשר שחקני ריאל מדריד ערכו ריצה קלילה באימון. הבלגי השמיע צעקה והחל לצלוע. חבריו הסתכלו עליו בחשד, אבל ראו מיד חיוך גדול מרוח על פניו. הבחור סתם התלוצץ. הומור עצמי שכזה – והוא בהחלט מבשר טובות, כי הזאר עשוי היה להיות במצב רוח אחר לגמרי אחרי העונה המסויטת.

"זו היתה העונה הגרועה בחיי", הוא אמר אחרי על עונת הבכורה שלו במדי ריאל מדריד, אשר נהרסה באופן מוחלט בשל פציעות. במשך קדנציה בת שבע שנים בצ'לסי, הבעיות הרפואיות של הזאר היו מינוריות יחסית, ואפילו את הניתוח בקרסולו הוא עבר בקיץ 2017 מבלי להפסיד משחקים. מאז הגשים את חלום חייו ועבר לסנטיאגו ברנבאו, חוסר המזל רדף אותו בתדירות מתסכלת.

זה התחיל עם מתיחה בירך בגללה הפסיד את תחילת העונה, נמשך עם פגיעה בקרסול בנובמבר ושבר בכף רגלו בדצמבר אשר השבית אותו עד פברואר. מיד אחרי שחזר, נפגע הזאר ברגלו ונעדר עד מאי – לפחות בתקופה זו הוא לא החמיץ משחקים רבים, כי לא היו משחקים בצל סגר הקורונה. עם שובו למגרשים, הוא נפצע שוב ולא שיחק גם בתחילת יולי. בין לבין, הצליח איכשהו הבלגי לרשום 22 משחקים בכל המסגרות, ואף חילק בהם שבעה בישולים, אבל מאזן הכיבושים נעצר על אחד בלבד – אי שם בתחילת אוקטובר 2019 בניצחון שגרתי על גרנאדה.

אדן הזאר | Peter Powell/Pool via Getty Images

כאשר בוחנים את המאזן הסטטיסטי ללא התחשבות בנסיבות, הוא עלוב להחריד. משחקן שהגיע על תקן כוכב על מנוסה תמורת 100 מיליון יורו, וקיבל את החולצה מספר 7 של כריסטיאנו רונאלדו, ציפו להרבה יותר. ואולם, כאשר לוקחים בחשבון את כל הפציעות, מבינים שרק תקשורת צמאת דם וכותרות גדולות יכולה להגדיר את הזאר כפלופ. בפועל, הוא פשוט לא קיבל מהגורל הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו. לפחות ריאל זכתה באליפות, ולכן הלחץ התקשורתי היה קטן יותר.

"אני לא יודע אם יש לו מוטיבציה", אמר לאחרונה קלארנס סיידורף, אבל תהיות כאלה מבחוץ טובות רק לקליקבייט. החברים של הזאר, אשר מכירים אותו ורואים אותו באימונים, יודעים עד כמה ההצלחה בחולצה הלבנה חשובה לו. זו באמת ובתמים קבוצת חלומותיו, אליה השתוקק לעבור עוד כאשר החל את דרכו בנוער של ליל בצפון צרפת. למעשה, אפילו קודם לכן. "כששיחקתי בחצר עם האחים הקטנים, דמיינתי את עצמי בריאל", הוא אמר כאשר הוצג במדריד ביוני 2019. לו הכל היה תלוי בו, הזאר היה עובר לבירת ספרד עוד ב-2012, ובוודאי עוזב את צ'לסי קודם לכן. הוא לא הסתיר זאת מעולם, ואפילו הצהיר על הדחף להגיע לריאל עוד במהלך המונדיאל ברוסיה. הוא לא חשש להיות היורש הישיר של רונאלדו. בסופו של דבר, המהלך יצא לפועל רק בחלוף שנה, אבל זה רק תרם לשאפתנות.

"אני בן 28, יש לי עוד כמה שנים טובות", הצהיר הזאר אז. עכשיו הוא כבר נושק ל-30. יש יום הולדת בינואר, ועבור כדורגלן זה לא ציון דרך משמח. יש אפילו ביטוי, במיוחד בשפה האנגלית, שמדבר על "הצד הלא נכון של 30". הוא כבר ממש לא נער, והוא גם מרגיש זאת על בשרו, תרתי משמע. הגוף מתחיל להתעייף, וזו עלולה להיות הסיבה לפציעות המגוונות. אז גם את העונה הנוכחית הוא החל על שולחן הטיפולים במקום על הדשא. הפגיעה בשריר רגלו התבררה כחמורה מהצפוי, ורק בשלהי אוקטובר הוא שב לכשירות מלאה. לפחות הוא חזר עם חיוך. זה הכי חשוב.

אדן הזאר וזינדין זידאן | Quality Sport Images / Contributor

"אדן יתפוצץ", התנבא לפני שבועיים טיבו קורטואה, "יש לו תשוקה עצומה להצליח. היו לו כמה משחקים טובים בעונה שעברה לפני הפציעה, אבל מאז הכל נקטע והשתבש. עכשיו אני צופה בו באימונים, והוא נראה נהדר. אין לי ספק שהוא יגרום הנאה לכולנו". האם הנבואה הזו תתגשם? האיתות הראשוני בהחלט חיובי מאוד.

לשם התחלה, נכנס הזאר כמחליף 20 דקות לסיום המפגש הביתי מול בורוסיה מנשנגלדבאך בליגת האלופות כאשר ריאל היתה בפיגור 2:0, ויש לא מעט סמליות בכך שהיא הצליחה להשיג שיוויון דרמטי, גם אם הבלגי לא היה מעורב ישירות בשני השערים המאוחרים של סרחיו ראמוס וקאסמירו. בשבת, הוא כבר פתח בהרכב במשחק ליגה חשוב נגד הואסקה – ושבר את הקרח בבעיטה מרהיבה ממרחק. ריאל לא נראתה טוב בדקות הפתיחה, אבל הבלגי הושיע אותה עם יתרון בדרך לניצחון 1:4 משכנע – וזה בדיוק מה שהוא צריך לעשות על בסיס שבועי.

אם תרצו, ריאל יכולה להסתכל עליו כעל רכש חדש. אפשר למחוק את העונה שעברה מהרזומה של הזאר כי היא פשוט לא רלוונטית מבחינתו. אם יהיה כשיר (וזה "אם" גדול), 2020/21 תהיה העונה האמיתית הראשונה שלו במדים הלבנים. אם יישאר בריא וישמור את החיוך על הפנים, הוא יהיה הכוכב הגדול של הקבוצה. זינדין זידאן, שרצה להביא אותו לברנבאו כבר מזמן, סומך עליו, ויתן לו גיבוי גם ברגעים הקשים. הבמה שלו, והוא יכול להתחיל לכתוב את הפרק החדש בקריירה – הפרק לו המתין כל כך הרבה זמן.

אז הערב (שלישי ב-22:00), כשהוא מארח את אינטר ואת חברו הטוב רומלו לוקאקו, איתו רצה פעם לשתף פעולה בצ'לסי, הוא עשוי להיות הקלף החזק ביותר של זיזו. זה הזמן להגשים את חלום ליגת האלופות, כי אף אחד לא יודע כמה זמן עוד נותר לו בטופ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי