עדיין מוקדם לשפוט: וייסמן עשוי להתגלות כרכש מוצלח עבור ויאדוליד

שון וייסמן | הטוויטר הרשמי של ויאדוליד

שון וייסמן עדיין לא כבש בלה ליגה, אך העיתונאים בספרד וגם האוהדים הספיקו להתרשם מהרכש היקר בתולדות בוויאדוליד, שזקוק למעט סבלנות או למאמן הנכון כדי לפרוח מחדש

קבוצות: ויאדוליד
(גודל טקסט)

יש המתפתים למהר ולשפוט את פתיחת העונה של שון וייסמן בליגה הספרדית. רכש השיא של ויאדוליד בכל הזמנים עדיין ללא שער זכות העונה, ופתח בשלושה משחקים בלבד בעוד קבוצתו שקועה מתחת לקו האדום. רק במחזור האחרון השיגו הסגולים-לבנים ניצחון בכורה, 1:2 על בילבאו, ודווקא בו לא שותף החלוץ הישראלי כלל.

אז כן – החודשים הראשונים בהחלט יכולים היו להיות שמחים יותר מבחינת וייסמן, אך אל תזדרזו להגדיר אותו כפלופ. ראשית, כי זה פשוט לא נכון לייחס חשיבות למשחקים ספורים אחרי המעבר הגדול מהליגה האוסטרית הצנועה לאחת הליגות הטובות בעולם. שנית, כי אוהדי ויאדוליד והעיתונאים שמסקרים את הקבוצה ממש לא עושים זאת. מבחינתם, וייסמן צפוי לתרום רבות לקבוצה, וזמנו עוד יגיע. להם יש סבלנות להמתין, והם מקווים שהמגמה תהפוך לחיובית בהדרגה.

נכון לעכשיו, מקבל סרג'י גווארדיולה עדיפות על פני וייסמן בהרכב, בעיקר כי המאמן סרחיו נוטה להיות שמרן. "סרחיו שומר אמונים לשחקנים שהוא מכיר היטב. לכן גם שחקנים כמו אוסקר פלאנו ומיצ'ל נשארים בהרכב, על אף שהם מגלים יכולת ירודה. גווארדיולה הוא חלוץ לא יציב – יש לו הברקות, והוא מסוגל לכבוש שערים מרהיבים, אך גם להיעלם למשך משחקים ארוכים. לאוהדים אין ציפיות ממנו, והם מעדיפים  את וייסמן, אבל לסרחיו יש שיקולים אחרים", מסביר העיתונאי המקורי דני בלאנקס.

סרג'י גווארדיולה, אריץ אלוסטונדו | Quality Sport Images/Getty Images

באופן כללי, התקפה מעולם לא היתה הצד החזק של סרג'יו, וזאת בלשון המעטה. היו לוויאדוליד 32 שערי זכות בלבד ב-38 משחקים בעונת 2018/19 – המאזן הגרוע בליגה. גם בעונה שעברה היא הסתפקה ב-32 שערי זכות, גם אם הפעם היו שתי קבוצות שכבשו אפילו פחות. העונה הנוכחית החלה עם ממוצע דומה – שבעה שערים בתשעה משחקים, אלא שהפעם גם ההגנה לא תמיד עובדת, ונדרש שינוי מהותי על מנת להישאר בליגה.

אז למה סרג'יו עדיין שם? כי במועדון מעריכים אותו מאוד, הן כאדם והן כאיש מקצוע. זה ממש לא סוד כי יש לו מגבלות, אך הוא חולל נס כאשר הגיע לקבוצה באפריל 2018. היא היתה אז במרכז הטבלה בליגה השנייה, אך המוטיבטור הקטלוני הקפיץ אותה למקום החמישי, ואז דהר כל הדרך לעליה סנסציונית מהפלייאוף. ואולי הכדורגל לא היה עוצר נשימה בשתי עונותיו הראשונות, אבל הקשר שנוצר עם הבעלים החדש רונאלדו היה חיובי, וחשוב מכך – הקבוצה שרדה, עם תקציב נמוך יחסית והשקעה צנועה ברכש. סרג'יו הוכיח בתקופה זו שהוא מסוגל לספק את מספר הנקודות הדרוש גם עם סגל בעייתי.

"סרג'יו מתמחה בקידום שחקנים בינוניים. הוא משבץ אותם במערך שלו, נותן להם הוראות מדויקות ובונה קבוצה טקטית מגובשת. בזה הוא טוב. הוא הרבה פחות טוב במיצוי הפוטנציאל של שחקנים איכותיים יותר, וזו הסיבה בגללה מתקשה נכון לעכשיו להתאקלם הקשר הצ'יליאני הוותיק פביאן אורייאנה. קשה להאמין שזה יכול להימשך לאורך זמן. אני לא חושב שסרג'יו יסיים את העונה כמאמן ויאדוליד", מספר בלאנקס.

שון וייסמן | Markus Tobisch / Contributor

השינוי, אם וכאשר יגיע, עשוי לשפר את מצבו של וייסמן. "גווארדיולה לא ישחק אצל מאמן אחר. ויאדוליד זקוקה לחלוץ מרכזי עם קילר אינסטינקט. היא לא מייצרת מספיק מצבי הבקעה, ולכן חייב לשחק בחוד סקורר עם אחוז ניצול הזדמנויות גבוה. לדעתי וייסמן מתאים לתפקיד יותר מגווארדיולה. הקהל דורש לתת לו את ההזדמנות מאז תחילת העונה", טוען בלאנקס.

ואולי זה צפוי לקרות גם אם סרג'יו יישאר בתפקיד. מנואל סנטנו, עיתונאי מקומי בכיר, מסביר את הסיבות למשבר וצופה לחלוץ הישראלי עתיד טוב. "חשוב להבין שהסתגלותם של השחקנים החדשים נפגעה בשל מגיפת הקורונה. מחנה טרום העונה נמשך בדרך כלל שישה שבועות, אך הפעם התקצר לארבעה שבועות. יש שינויים רבים בסגל, דרוש זמן כדי שהכל יתחבר, ובנוסף לכל סובלת הקבוצה מפציעות של שחקני מפתח בהגנה ובקישור".

"אז בינתיים סרג'יו מנסה לייצב את הספינה, בעיקר בעזרת אלה שהוא מכיר. זמנו של וייסמן יגיע, והוא יהיה שחקן חשוב מאוד עבור ויאדוליד. הוא יצטרך להתרגל למציאות החדשה, ולהתמודדות עם הגנות חזקות יותר מאשר אלה שפגש בליגה האוסטרית. זה בסדר. כולם לומדים. המועדון החתים אותו לטווח ארוך, ולא חכם להסיק מסקנות אחרי תשעה מחזורים".

סרג'יו | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

גם העיתונאי איגנסיו באילאדור מסכים איתו. "וייסמן הוא חלוץ טוב שהבקיע המון באוסטריה, אבל הליגה הספרדית חזקה יותר. לכן הוא זקוק לזמן. הוא יעבוד קשה, ואין סיבה להאמין שלא יצליח. האוהדים אוהבים אותו, רואים את ההשקעה שלו ותומכים בו. הם רוצים לראות אותו מקבל יותר דקות על המגרש. ויאדוליד של סרג'יו היא קבוצה שבנויה בעיקר על הגנה ממושמעת, והחלוצים צריכים לדעת לנצל את ההזדמנויות. אם וייסמן יגלה סבלנות, היא תשתלם. הוא חתם לחמש שנים, והכל עוד לפניו. אולי הוא אפילו יכול לשחק ביחד עם גווארדיולה".

גם אוסקר, עורך אתר האינטרנט של מועדון אוהדי ויאדוליד, מגלה אופטימיות: "לא קל לו לקבל מקום בהרכב בינתיים, אבל רואים את התשוקה שלו. כאשר פתח מול ריאל מדריד, הוא הפעיל לחץ על שחקני היריבה, ביקש המון את הכדור, ובאופן כללי הותיר רושם חיובי. אנחנו מקווים שסרג'יו ייתן לו לשחק יותר, כי יש התלהבות סביבו בקרב האוהדים".

תחזיות שליליות? בינתיים אין כאלה. אז תתאזרו בסבלנות גם אתם, חברים. לשון וייסמן לא יהיה קל לפרוח בקבוצה הגנתית ששמה דגש על הגנה, אך זה לא אומר שהוא שגה בבחירת מסלול הקריירה. דווקא ויאדוליד מהווה קרש קפיצה נהדר, אם וכאשר תהליך הלמידה יושלם בהצלחה. המועדון נותן המון אשראי לא רק למאמן סרג'יו, אלא גם לשחקניו. חשוב לשמור על שקט נפשי ולא לקרוא את הטוקבקים בישראל –  ואז יש יסוד סביר להניח שהכל יהיה בסדר.

שון וייסמן | Eric Alonso/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי