תשננו את השמות: השחקנים שעשויים להפוך לכוכבים ב-2021

אנטוני
אנטוני | ANP Sport / Contributor

בלם שהתברר כגניבה ואין לו חולשות, ילד נורבגי שעתיד להיות שחקן אגף מושלם, נער בן 17 שהשתלב בקבוצה הטובה בעולם, חלוץ שרוצה לתת שואו לקהל ודרום אמריקאי שעומד לפרוץ בגדול. יוכין ממליץ

(גודל טקסט)

הם עשו צעדים גדולים לעבר התהילה בשנת 2020 ובשנה הבאה עשויים להפוך לכוכבים מוכרים ששווים המון.

ווסלי פופאנה

משחקים ספורים במדי סנט אטיין שכנעו את לסטר לשלם באוקטובר כ-35 מיליון יורו תמורת ווסלי פופאנה, עוד לפני יום הולדתו ה-20. זה הרגיש כמו הימור, אך במהרה התברר כי מדובר דווקא בגניבה. הבלם נכנס באופן מיידי להרכב של ברנדן רוג'רס, לא החמיץ דקת משחק בפרמיירליג מאז, וכבר עכשיו מוגדר כאחד הטובים בתפקידו בממלכה. התאקלמותו המהירה הדהימה אפילו את חבריו החדשים, וקפטן השועלים ווס מורגן הצהיר: "מרגש לראות שחקן כה צעיר מפגין רמה כה גבוהה. הפוטנציאל שלו אדיר".

עם מיקום פנטסטי, מהירות, ראיית משחק ומשחק ראש משובח, פופאנה הוא שחקן ללא חולשות – ונדרש רק לצבור ניסיון על מנת לקבל זימון מהנבחרת. הגנת לסטר היתה טובה מאוד אשתקד עם צ'גלאר סויונצ'ו הטורקי, אך כעת היא משובחת אפילו יותר, והשועלים עשויים להתמודד על המקום בליגת האלופות. אם וכאשר זה יקרה, לצרפתי יהיה חלק מרכזי במאמץ, וסביר שיוגדר כאחת התגליות הגדולות של שנת 2021. בינתיים, באופן משעשע למדי, עמיתו לסנט אטיין בעונה שעברה, וויליאם סאליבה, שנחשב במקור לבלם מוכשר יותר, לא מקבל דקות משחק בארסנל.

ווסלי פופאנה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

יינס פטר האוגה

הנסיקה של הקיצוני הנורבגי בן ה-21 בשנה החולפת היתה מטאורית, והמגיפה סייעה לו רבות. בתחילת 2020, הוא כבר חתם על זכרון דברים לקראת המעבר מבודו גלימט לסרקל ברוז', קבוצת תחתית צנועה בבלגיה. בעקבות מגבלות קורונה, נמנעה ממנו הנסיעה לבדיקות הרפואיות, ובחלוף מספר חודשים זה כבר לא היה רלוונטי מבחינתו. קבוצתו דהרה בפסגת הטבלה בדרך לאליפות ראשונה היסטורית בנורבגיה, והאוגה רצה ליטול חלק בחוויה עד הסוף.

בסופו של דבר, הוא נאלץ להחמיץ את החגיגות בכל זאת, אך מסיבה אחרת לגמרי. במקום סרקל ברוז', העניין הגיע מצד מילאן – ולהצעה כזו אי אפשר לסרב. ימים ספורים לפני המעבר תמורת ארבעה מיליון יורו, הוא כבש שער נאה בסן סירו במדי בודו גלימט, במוקדמות הליגה האירופית. מאז, הוא כבר מצא את הרשת שלוש פעמים בליגה האירופית גם עבור האדומים-שחורים, והוסיף כיבוש מבריק בליגה בניצחון הגדול על נאפולי. עד עכשיו, שולב האוגה רק כמחליף בתשעה משחקים באיטליה, אך זה עשוי להשתנות ב-2021. יש לו כל התכונות החשובות עבור שחקן אגף מושלם – זריזות, שליטה טכנית מרהיבה, כוח פריצה וקבלת החלטות מצוינת. עם הסט הזה, הוא ישלים שלישיה מדהימה עם אלרינג הולאנד ומרטין אודגור בנבחרת.

ינס האוגה חוגג | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images

ג'מאל מוסיאלה

מה יכול נער בן 17 לתרום לקבוצה הטובה בעולם? מסתבר שלא מעט. מאמן באיירן מינכן החליט לשלב כבר העונה את ג'מאל מוסיאלה בקישור הטרבליסטית שלו, והנער שצמח באקדמיה של צ'לסי הבקיע כבר במחזור הפתיחה, ב-0:8 על שאלקה, מיד אחרי כניסתו כמחליף. החגיגות המאופקות אחרי הכיבוש הראו כי הוא כלל לא הופתע – מדובר בשחקן בוגר מאוד לגילו, שמפגין בטחון עצמי בכל נגיעה בכדור. הוא יודע לנהל את המשחק ביד רמה, מוצא את השטחים הפנויים כדי לקבל את הכדור ללא הפרעה, ויש לו גם חוש נהדר למצבי הבקעה.

כל הסגולות האלה באו לידי ביטוי כאשר נזרק מוסיאלה בתחילת דצמבר למים העמוקים בקרב הצמרת מול לייפציג. היריבה הובילה 0:1, חאבי מרטינס נפצע באמצע המחצית הראשונה, והבחור הצעיר נכנס במקומו – כדי להשוות תוך דקות בודדות את התוצאה בבעיטה חדה. מוסיאלה היה אחד המצטיינים על המגרש בתיקו 3:3 דרמטי, וביסס את מעמדו כשחקן לגיטימי ברוטציה. אז נכון – ג'ושוע קימיך, ליאון גורצקה ותומאס מולר יהיו לפניו גם ב-2021, אך עומס המשחקים יעניק גם לו הזדמנויות להפוך לכוכב אמיתי כבר עכשיו. ובפברואר הוא כבר יהיה בן 18.

ג'מאל מוסיאלה | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

סילאס וומאנגיטוקה

שטוטגרט, שחזרה למקומה הטבעי בבונדסליגה, מציגה כדורגל נפלא עם שורה של כישרונות צעירים, ולא פשוט לנחש מי מהם יהפוך ראשון לכוכב אמיתי. ייתכן שיהיה זה סילאס וומנגיטוקה, חלוץ קונגולזי רב גוני בן 21, שהספיק לעשות כותרות גדולות בגרמניה כאשר ספג כרטיס צהוב בגין כיבוש שער. היה זה במשחק מול ברמן, בו גנב סילאס כדור להגנה, דהר באין מפריע לשער הריק, אך אז עצר וחיכה עד שהשוער יתקרב אליו לפני שבעט פנימה מהקו. שחקני היריב זעמו, השופט לקח את הצד שלהם, אך בפועל ממש לא היתה כאן התנהגות לא ספורטיבית. וומאנגיטוקה פשוט נהנה מכדורגל ורוצה לתת שואו לקהל (גם אם אין אוהדים ביציעים).

הנסיקה שלו מרהיבה. בעונה שעברה, בליגה השניה, היו לסילאס שבעה שערים. העונה הוא הגיע לכמות הזו בבונדסליגה תוך 13 משחקים בלבד, ויש לו גם שלושה בישולים. הוא מהיר, חצוף, אוהב לשחק באגף הימני, אך מרגיש מצוין גם במרכז. את ההצגה הגדולה ביותר שלו הוא סיפק כאשר שטוטגרט פירקה בחוץ את דורטמונד, 1:5 באמצע דצמבר – וזה עשוי לבשר על 2021 טובה עוד יותר. אפילו הרבה יותר.

סילאס וומאנגיטוקה | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

אנטוני

אייאקס גילתה לא מעט דרום אמריקאים, ואנטוני עשוי להיות אחת הרכישות המוצלחות ביותר שלה בעשור האחרון. החלוץ שגדל בעוני מחפיר בפאבלה, הפך ללהיט גדול באמסטרדם אחרי המעבר מסאו פאולו תמורת 15 מיליון יורו. הוא מוביל את הליגה ההולנדית בבישולים עם שבעה אסיסטים, כבש שישה שערים בעצמו, ומתאקלם במהירות גבוהה מהצפוי בכדורגל האירופי. הוא אף הרשים בליגת האלופות, הבקיע נגד מידטילנד, וסיפק משחק טוב באנפילד מול ליברפול למרות ההפסד. לא לחינם הוא כבר נכנס לרשימת השחקנים המועדפים מבחינת יורגן קלופ, ובתקשורת האנגלית מדווח כי הצעה של כ-30 מיליון יורו בהחלט אפשרית מצד האדומים בינואר.

ייתכן שלא כדאי לאנטוני למהר למועדון תובעני יותר כבר עכשיו, ועדיף ללטש את היהלום עם אריק טן האח, אשר סומך עליו בעיניים עצומות ומשתמש בו במגוון תפקידים – מימין, משמאל ובקישור. לאנטוני רגל שמאל פנטסטית, אבל הוא שולט היטב גם ברגלו החלשה, ובגיל 20 השמיים הם הגבול מבחינתו. 2021 צפויה להיות שנת הפריצה הגדולה שלו.

אנטוני
אנטוני | Soccrates Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי