יעד מעורפל: לאן יעבור ארלינג הולאנד?

ארלינג הולאנד חוגג | Lars Baron/Getty Images

ריאל מדריד, ברצלונה, שתי המנצ'סטריות וגם באיירן מינכן יילחמו על שירותיו, אך ארלינג הולאנד לא גדל עם חלום לשחק באף אחת מהן - אלא בלידס. מיכאל יוכין על עתידו של חלוץ דורטמונד והשוני בינו לבין לבנדובסקי

(גודל טקסט)

"אני לא חושב שארלינג הולאנד יעזוב בקיץ. הוא וסוכנו מינו ראיולה יודעים בדיוק מה הוא מקבל אצלנו", הצהיר יו"ר בורוסיה דורטמונד האנס-יואכים ואצקה, ואז הוסיף אמירה מדהימה בכל קנה מידה: "אני יכול רק להמליץ לו לעשות הכל כמו רוברט לבנדובסקי. הוא לקח את הזמן והיה סבלני. אם ארלינג יעזוב אותנו, הוא יעבור לקבוצה גדולה יותר, ואין הרבה כאלה. אפשר לציין את ריאל מדריד, אבל כדי ללכת לשם אתה צריך להיות ברמה העולמית הגבוהה. לא משיגים את זה בשנה אחת".

ההקבלה הזו הזויה ואבסורדית ממספר היבטים. ראשית, כיצד ייתכן כי ואצקה ממליץ להולאנד ללכת בעקבותיו של לבנדובסקי? הרי הפולני סירב להאריך את חוזהו, סגר את כל פרטי המעבר לבאיירן מינכן מראש ועזב ללא תמורה בקיץ 2014. דורטמונד לא ראתה תמורתו אפילו סנט אחד. לא יכול להיות שהיו"ר היה רוצה להיפרד כך מהכוכב הנורבגי אשר ערכו בשוק עשוי להיות 130 מיליון יורו לפחות. "ההמלצה" שלו ביזארית, והוא פשוט לא יכול להתכוון לכך ברצינות.

שנית, קצב ההתפתחות של לבנדובסקי אינו בר השוואה להולאנד. הפולני רק הצטרף בגיל 20 ללך פוזנאן מקבוצה זניחה בליגה השלישית בשם זניץ' פרושקוב. לדורטמונד הוא הגיע רק כשהיה בן 22, על תקן שחקן אלמוני יחסית ובעונתו הראשונה שימש כגיבוי של לוקאס באריוס הארגנטיני-פרגוואי. רק ירידה חדה בכושרו של באריסו פינתה עבורו את הדרך להרכב, והוא הוכיח את עצמו כסקורר מצוין בבונדסליגה. רק בעונתו השלישית, ב-2012/13, זכה לבנדובסקי להכרה גם באירופה, כאשר הפציץ בלי הפסקה בליגת האלופות, כולל רביעייה מיתולוגית לרשתה של ריאל מדריד בחצי הגמר.

אז כן, אצלו זה לא קרה בשנה אחת, אך זה לא קשור כלל לנסיקה של הולאנד. הנורבגי חתם בדורטמונד לפני שנה כמטאור שהיה מבוקש בכל מועדוני הפאר, כבר היה שחקן מוכח, ורק הלך והשבתח בהדרכתו של לוסיאן פאבר. בליגת האלופות הוא היה סופר-סטאר כבר במדי זלצבורג, אז אין לו שום סיבה להמתין אם ירצה בכך. כל הדלתות פתוחות בפניו.

הולאנד ולבנדובסקי. "המלצה ביזארית" | CHRISTOF STACHE,INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

שלישית, מגוחך לטעון שרק שחקן "ברמה העולמית הגבוהה" יכול להתקבל לריאל, כי הולאנד מפגין כבר עכשיו – ללא צל של ספק – את הרמה העולמית הגבוהה. יש לו מנטליות של ווינר, הוא לא מפחד מאתגרים, ולוקח את הקבוצה ואת הנבחרת על גבו. מבחינת נתוני פתיחה נטו, הוא יכול להיכנס בקלילות להרכב של כל קבוצה בעולם – למעט אולי באיירן מינכן עצמה, כי לבנדובסקי עדיין תופס שם את המשבצת. פרט לפולני, אין כיום בעולם חלוץ מרכזי טוב יותר מהנורבגי, והפוטנציאל שלו מפחיד עוד יותר. אז הדיבורים על הצורך להבשיל כלל לא רלוונטיים מבחינתו. תג מחיר גבוה עלול לפגוע בקריירה של צעירים רבים, אך זה לא המקרה של הולאנד.

לכן, כל הקלפים בידיו של הולאנד. הוא חתום בדורטמונד עד 2024, אבל אם תגיע הצעה אסטרונומית כבר הקיץ, בחירתו תקבע את הכיוון. ואצקה אמנם הכחיש דיווחים לפיהם יש בחוזהו של הולאנד סעיף שחרור של 75 מיליון יורו שייכנס לתוקף ב-2022, ואין לדעת אם הוא דובר אמת. אם הסעיף קיים, לדורטמונד עשוי להיות אינטרס כלכלי לממש את הנכס היקר כבר עכשיו, אך גם אם לא – המציאות הפיננסית בעידן הקורונה עשויה להשפיע. מצד שני, המגיפה פגעה גם ברוכשים הפוטנציאליים, ולכן יש כאן חוסר ודאות מוחלט.

75 מיליון יורו "בלבד" עוד הקיץ? הולאנד חוגג מול נוייר | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

היעד המועדף של הולאנד מעורפל, גם כי הוא לא אוהד אף קבוצה גדולה. נערים רבים חולמים ללבוש את המדים של ריאל, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד או ליברפול, אבל הקבוצה האהובה של הנורבגי היא לידס יונייטד – כי הוא נולד בלידס, שם שיחק אביו, אלף אינגה הולאנד. אמנם המשפחה עזבה את העיר כאשר היה תינוק קטן, אך הוא בחר אותה בכל זאת, ואף הצהיר עוד כאשר שיחק במולדה: "החלום הוא לזכות באליפות אנגליה עם לידס". זה לא דבר של מה בכך אם לוקחים בחשבון כי המועדון בילה בליגה השניה (וגם השלישית) מאז שהולאנד זוכר את עצמו, אבל הוא לא בחור טריוויאלי. הרי המודל שלו לחיקוי היה מיצ'ו, החלוץ הספרדי שהפך לדמות קאלט במהלך תקופה קצרה בסוונסי.

גם אולה גונאר סולשיאר נתן לו השראה, כמובן, אך כוכב מנצ'סטר יונייטד לא היה אלילו – ובאופן כללי יחסו לשדים האדומים היה קריר, כי רוי קין פצע את אביו ואז התרברב על כך באוטוביוגרפיה. כעת, כאשר סולשיאר – שהיווה עבורו מנטור מצוין בימיו כמולדה ועזר לו ללטש את ביצועיו – חזר לאולד טראפורד כמנג'ר, הוא לא יפסול את האופציה הזו, אבל ליונייטד אין כנראה אמצעים כלכליים מספקים כדי להחתימו. באופן כללי, דווקא מנצ'סטר סיטי זקוקה כיום יותר לחלוץ מטרה, בשל התבגרותו של קון אגוארו ודעיכה מסוימת של גבריאל ז'סוס. אולם, עיקר העניין מתרכז כיום בשתי הגדולות בספרד.

סולשיאר. גם הוא היה שמח לראות את הולאנד בקבוצתו | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

שתי היריבות לקלאסיקו זקוקות לחלוץ מרכזי חדש בקיץ הקרוב. ריאל חייבת חיזוק כי קארים בנזמה לבדו לא יוכל לסחוב את העגלה לנצח, גם אם זינדין זידאן עשוי לחשוב אחרת. לברצלונה כלל אין חלוץ מרכזי ראוי, אם לא סופרים את מרטין ברייטווייט. מבחינת כל אחת מהן, תהיה רכישתו של הולאנד קריטית כדי ליצור יתרון תחרותי ברור על יריבתה בעשור הקרוב.

כלי תקשורת המקורבים לריאל טוענים מאז תחילת החודש כי העסקה מתקרבת. "אס" פירסם, למשל, כי קיליאן אמבפה סירב להגיע לסנטיאגו ברנבאו וירד מהתוכניות, וכעת רכישתו של הולאנד "סגורה וחתומה". מהימנות הכותרות האלה מוטלת בספק גדול מאוד, כי עיתונים אלה נחשבים על ידי רבים לצהובונים זולים בכל הקשור לשוק ההעברות. הנשיא פלורנטינו פרס לא התבטא בנושא בינתיים.

בנזמה. לא יוכל לסחוב את הבלאנקוס לנצח | Antonio Villalba/Real Madrid via Getty Images

מנגד, לברצלונה כלל לאין נשיא, הבחירות מעבר לפינה – ולכן יש הממהרים לזרוק את שמו של הולאנד כדי להרוויח קולות. המועמד אמילי רוסאד, שלא נחשב לדמות מובילה במרוץ, הבטיח באמצעות סגנו כי יביא את הנורבגי לקאמפ נואו אם ייבחר. לצערו, ראיולה ביטל את האמירה הזו והגדיר אותה כפייק ניוז מוחלט.

סוכן העל, אותו שיבח החלוץ כאשר קיבל פרס השחקן המצטיין בעולם ב-2020, מייצג אותו נאמנה, ומתאים את הסגנון לאופיו המיוחד. שיתוף הפעולה ביניהם יעלה עוד יותר את המוניטין של הולאנד, ומי יודע – אולי ברצלונה כן תהיה בתמונה כאשר הקיץ יגיע, אם וכאשר מצבה הכלכלי הרעוע יאפשר זאת.

בינתיים, הולאנד פשוט מתרכז בבונדסליגה, שם פגעה היעדרותו בדצמבר בדורטמונד, אשר צברה בלעדיו 4 נקודות בלבד ב-4 משחקים. פאבר פוטר בינתיים, חלום האליפות כמעט ולא קיים עוד כשהפער מבאיירן צמח ל-8 נקודות, אבל ההעפלה לליגת האלופות חיונית ביותר. זו המטרה המרכזית של הולאנד בחודשים הקרובים, ואם לא תושג הדבר דווקא יקרב את עזיבתו.

לקרב הענק בלייפציג הערב (החל מ-19:20, ישיר בספורט3) תהיה השפעה גדולה על תמונת הצמרת. בעונה שעברה, בשלהי יוני, הוא הבקיע צמד באיצטדיונם של השוורים והביא לדורטמונד 0:2 יקר. האם גם שערו הראשון ב-2021 ייכבש כאן?

הולאנד. חוזר מפציעה היישר ל-2021 | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי