אין לו סוף: כך הפך לוקה מודריץ' לשחקן הכי חשוב בריאל מדריד

לוקה מודריץ' | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

בגיל 35, מדריץ' הוא שחקן המפתח של ריאל נגד אטאלנטה המאיימת. רומנו על העונה האדירה של הקרואטי, שהמון מונח על כתפיו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אם ריאל מדריד הייתה משחקת לעיני הסנטיאגו הברנבאו המלא בעולם ללא קורונה, האוהדים היו כנראה שורקים בוז מחריש אוזניים ומוציאים את המטפחות הלבנות. הם בוודאי לא מרוצים מהיכולת של קבוצתם העונה, עוד לפני מכת הפציעות שפקדה את הבלאנקוס. האליפות בעונה שעברה, עם כדורגל שלא מניח את הדעת – נשכחה כלא הייתה. ואולם, לצד הסבל הכללי, זו הייתה הזדמנות נהדרת עבורם לצפות מקרוב ולהריע ללוקה מודריץ' שבגיל 35 נותן עונה אדירה.

בתחילת 2020/21 עוד חשבו שאפשר לוותר עליו. מרטין אודגור חזר בקול תרועה רמה לאחר עונה טובה בריאל סוסיאדד, פדה ואלוורדה פתח בסערה וכבש שער אדיר בקלאסיקו נגד ברצלונה. באותו ערב, מודריץ' עלה מהספסל רק 21 דקות לסיום בתקווה לשמור על התוצאה ולבסוף הוסיף גולאסו משלו במהלך לא אופייני כששיגע את נטו ובעט לרשת. מהלך שזינדין זידאן היה שמח לראות משחקני ההתקפה שלו, למשל – אדן הזאר או ויניסיוס ג'וניור. "אני מוכן תמיד ומרגיש טוב פיזית. יודע שאני לא בתחילת הקריירה ואני רוצה ליהנות מכל רגע. קל לי יותר כשאני משחק באופן רציף", אמר הקשר.

זידאן, שיודע שמדובר בנכס, אמר: "אין שום שינוי לגבי לוקה. ישנם הרבה משחקים. אנחנו יודעים כמה הוא חשוב. הכי קשה למאמן לספסל שחקן כמוהו". זו הייתה כנראה נקודת המפנה. לאחר מכן הוא לא זז מההרכב וקיבל את האשראי ב-21 מתוך 23 המשחקים הבאים. הקשר נעדר מהמשחק נגד גראנדה בשל פגיעה קלה וכצפוי קיבל מנוחה במשחק הגביע נגד אלקויאנו בו ריאל הודחה ולא היה חלק מהביזיון.

"מודריץ' משחק את הכדורגל הטוב בליגה. לא ליאו מסי ולא לואיס סוארס, לא אף אחד אחר מתעלה עליו", נכתב ב"מארקה". אולי זו מחמאה מוגזמת אך מדובר בדיוק באותו העיתון שמיהר להכריז בטיפשות כי הקרואטי היה הרכש הכושל ביותר בעונת 2012/13. מאז מודריץ', שנרכש אחרי התעקשותו של ז'וזה מוריניו ומשא ומתן מורט עצבים עם דניאל לוי וטוטנהאם – סתם הרבה פיות והפך לאגדה במועדון, אחד הגדולים איי פעם. כותרת אחרת ב"אס" בישרה: "למודריץ' אין סוף". לאחר ה-0:2 בדרבי נגד אתלטיקו מדריד, זידאן פלט שלא כהרגלו: "מודריץ' וקרוס נתנו משחק בן ז***".

מודריץ' חוגג עם ראמוס וחבריו נגד ברצלונה | Alex Caparros/Getty Images

האיש שלעתים לא זכה להערכה הראויה עד שהיה זה שקטע את רצף הזכיות של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי כשהניף את כדור הזהב ב-2018 – נהנה מהתהילה בשנותיו האחרונות על כר הדשא. לאחרונה ארגון ה-"IFFHS" (הפדרציה הבינלאומית להיסטוריה וסטטיסטיקה בכדורגל) בחר בו להרכב העשור. פרס חביב גם כן היה מצד האוהדים שבחרו בו כשחקן החודש בפעם השלישית ברציפות – נובמבר-דצמבר-ינואר.

קרלו אנצ'לוטי חזר שוב ושוב בזמנו עד כמה היעדרותו נגד יובנטוס בחצי הגמר ב-2015 הייתה הסיבה להדחה וכי מדובר בשחקן החשוב ביותר בלבן. שש שנים עברו מאז, המהירות ויכולת התיקול מעט פחתו, אי אפשר להילחם בטבע, אך גם אי אפשר להתעלם ממודריץ'. חלק מאוהדי ריאל תוהים האם זוהי עונתו הגדולה בקריירה או שמא הוא בולט יותר לנוכח החולשה של הקבוצה האפרורית. התשובה היא איפשהו באמצע.

דבר אחד בטוח – מודריץ' חשוב מאי פעם והוא לא צריך לענוד את סרט הקפטן כדי להיות אחד המנהיגים. בריאל מדובר בפז"ם וכאשר סרחיו ראמוס נעדר את הסרט מקבל מרסלו והבא בתור הוא קארים בנזמה. כשההגנה פחות בטוחה ללא הקפטן והבלאנקוס מפסידים בכל פעם שהקפטן נעדר ממשחקי ליגת האלופות (בשלוף מהשנים האחרונות: תבוסות לפריס סן ז'רמן, לאייאקס ולצסק"א מוסקבה וגם הפסד למנצ'סטר סיטי), וההתקפה כמעט ולא מסוגלת לייצר שערים גם כשבנזמה משחק – הקרואטי הוא שחקן המפתח של ריאל בצמד המשחקים נגד אטאלנטה המאיימת.

מודריץ' חוגג עם זידאן בגמר 2018. כעת הוא חשוב מאיי פעם | Vladimir Shtanko/Anadolu Agency/Getty Images

אולי אפילו מעבר לשליטה בקצב המשחק. מודריץ' כבש כבר ארבעה שערים העונה ורחוק גול אחד מהשוואת שיאו במועדון אשתקד. הוא היה האיש שהרים את הקרן בגמר הדסימה נגד אתלטיקו מדריד ובישל לראמוס וחתום על אסיסט בלתי נשכח לרונאלדו בגמר 2017 נגד יובנטוס. אפשר לומר שמשהו השתחרר מאז אותו ערב באולד טראפורד בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר יונייטד ב-2013. כשריאל פיגרה 1:0, הקרואטי ירה כדור אדיר לקורה ופנימה ולא הותיר סיכוי לדויד דה חאה. הפעם ריאל לא צפויה לשחק במערך היהלום כפי שהיה בשתי הזכיות הקודמות שלה בליגת האלופות. איסקו רחוק מאוד משיאו ו-ואלוורדה פצוע כך שלא מועט מונח על כתפיו.

"נשארנו עם אותן הציפיות והשאיפות גם לאחר עזיבתו של רונאלדו", הכריז מודריץ' בראיון אשתקד, אך זה לא בא לידי ביטוי והבלאנקוס הודחו אחרי הפסד כפול למנצ'סטר סיטי בשלב שמינית הגמר כשלא היוו יריב. הפעם, הקרואטי שזכה עם המועדון שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות ועשה היסטוריה – רוצה למנוע מקבוצתו לעוף בשלב המוקדם בפעם השלישית ברציפות. הדרך עוד ארוכה וריאל ממש לא בין הפייבוריטיות לזכייה, אבל אם הגביע ה-14 יגיע למוזיאון הברנבאו השנה – העונה הנוכחית שלו תיזכר יותר מאשר כל עונה אחרת. ובקיץ, כמובן, יגיע גם היורו. כי כוחו עוד במותניו והוא רוצה לשחק, תמיד. קרואטיה היא סגנית אלופת העולם, להזכירכם.

מה שבטוח – בזמן שאין לדעת איך תיראה ריאל מדריד בעונה הבאה: מי האיש שיעמוד על הקווים, האם יגיעו גלאקטיקוס חדשים וישפרו את החלק הקדמי ומה קורה עם הקפטן – מודריץ' יוכל לנסות שוב את מזלו, יהיה גם יהיה. הקשר האריך את חוזהו בעונה נוספת (הודעה רשמית לא יצאה אך בספרד מתייחסים לעניין כסגור) וישלים עשור במועדון המפואר. אז נכון שהסגל נשחק עד תום ומיצה את עצמו – אך לא הוא. ואז, ב-2021/22 יחל באמת "הריקוד האחרון" של הגאון הקרואטי, אליו יתגעגעו כל אוהדי הכדורגל.

לוקה מודריץ' | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי