כבוד של אלופה: 1:3 לריאל מדריד על ברצלונה בקלאסיקו

שחקני ריאל מדריד חוגגים | Alex Caparros/Getty Images

למרות הביקורות, הבלאנקוס הראו הרבה אופי ונחישות בקאמפ ונואו וניצחו את היריבה הגדולה. ואלוורדה כבש כבר בפתיחה (5), ראמוס החזיר את היתרון בפנדל (63), מודריץ' חתם (90). פאטי איזן זמנית (8)

(גודל טקסט)

ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ברצלונה בקלאסיקו הראשון של העונה. שתי הקבוצות הגדולות ביותר בספרד נפגשו הערב (שבת) בקאמפ נואו לקרב הגדול והמוכר ביניהן. על אף הביקורות הקשות שספגו הבלאנקוס, הם גילו אופי רב ונחישות ורשמו ניצחון יוקרתי על היריבה הגדולה. שערים של פדה ואלוורדה, הקפטן סרחיו ראמוס ולוקה מודריץ' עשו את ההבדל, אל מול שער בודד של אנסו פאטי מנגד.

לראשונה, משחק הקלאסיקו הגדול נערך ללא קהל, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי אירופה, אך ניתן היה להרגיש את הלחץ הרב שהיה על כר הדשא. רונאלד קומאן כמובן לא ירצה לזכור את הקלאסיקו הראשון שלו כמאמן, אותו הוא ניהל בצורה שנויה במחלוקת.

בהרכב של המאמן ההולנדי ניתן היה למצוא את צמד השחקנים הצעירים שלו – פאטי ופדרי – בני ה-17, כאשר אלוף העולם אנטואן גריזמן נותר שוב על הספסל. ג'ורדי אלבה קיבל אתמול את הפטור הרפואי וחזר ישירות ל-11 נגד מדריד, סרג'יניו דסט פתח גם הוא.

ניצחון יוקרתי לריאל מדריד | Alex Caparros/Getty Images
ליאו מסי. מחצית שנייה חלשה של הכוכב | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מנגד, זינדין זידאן קיבל בחזרה את ראמוס, שהחלים מהפציעה שספג, אשר בגללה לא שותף בהפסד לשחטאר דונייצק בליגת האלופות. הערב המשחק נפתח בסערה – ואלוורדה הכניע את נטו כבר אחרי חמש דקות של משחק, פאטי השיב לו שלוש דקות לאחר מכן עם שער בזק.

הקצב המשיך, ליאו מסי החל להיכנס למשחק גם הוא, ולאחר כ-20 דקות של משחק קיבל הזדמנות גדולה לקבוע מהפך במשחק אבל נהדף על ידי טיבו קורטואה. במחצית השנייה חלה ירידה משמעותית ביכולת של הארגנטינאי, ומנגד ריאל הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון מהנקודה הלבנה.

קלמון לנגלה משך בחולצה של ראמוס, עניין שלא נעלם מעיניי שופטי הווידאו, שקראו לשופט המשחק לבחון את המהלך, וללא בעיות נשרק כדור עונשין מ-11 מטרים, אותו כבש ראמוס בעצמו. לקראת שריקת הסיום, כאשר בארסה הייתה נואשת לשער שוויון, מודריץ' ניצל טעות של נטו, שהיה המצטיין במשחק בשורות ברצלונה, ושלח את השלישי לרשת.

ראמוס. חזר להרכב והחזיר את היתרון | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
קומאן. ניהול משחק שנוי במחלוקת | Alex Caparros/Getty Images

עד הדקה ה-82, קומאן כלל לא השתמש בספסל שלו. גריזמן, עוסמאן דמבלה וטרינקאו עלו לכר הדשא בשלב מאוחר מאוד ולא הצליחו להשפיע את התוצאה. ביום רביעי הקרוב ברצלונה תעלה למשחק ברשת קושי דומה, כאשר תתארח בטורינו אצל יובנטוס. לריאל מדריד מצפה משחק בגרמניה נגד מנשנגלדבאך.

הרכבים

ברצלונה: נטו, סרג'יניו דסט, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה (מרטין בריית'וויט, 86), סרחיו בוסקטס (פרנסיסקו טרינקאו,, 82), פרנקי דה יונג, פדרי (עוסמאן דמבלה, 82), פיליפה קוטיניו, אנסו פאטי (אנטואן גריזמן, 82), ליאו מסי.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, נאצ'ו (לוקאס ואסקס, 43), רפאל וארן, סרחיו ראמוס, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס, פדה ואלוורדה (לוקה מודריץ', 69), מרקו אסנסיו (רודריגו, 82), ויניסיוס ג'וניור, קארים בנזמה.

מהלך המשחק

דקה 5, 0:1 לריאל מדריד! איזו פתיחה לקלאסיקו! בנזמה הכניס כדור עומק לואלוורדה, שלא התבלבל מול נטו ושלח את הכדור לרשת.

ביצוע נהדר של ואלוורדה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
שער מהיר של ריאל מדריד | Alex Caparros/Getty Images

דקה 9, ברצלונה איזה ל-1:1! התקפה מהירה של בארסה הגיעה לרגליו של אלבה, ששלח כדור רוחב נהדר לפאטי, והכוכב הצעיר כבש מקרוב.

פאטי הקדים את ראמוס בדרך לשער | Alex Caparros/Getty Images
שוויון בזק של ברצלונה | Alex Caparros/Getty Images

דקה 19, איום מסוכן של מסי: הארגנטינאי מתחיל להיכנס למשחק, בעיטה שלו נעצרה בידיים של קורטואה.

דקה 24, מסי היה קרוב לשער!: התפקה נוספת של ברצלונה מצאה את מסי, שביצע הטעיה נהדרת על ראמוס והשאיר אותו מאחוריו, אך הבעיטה שלו הייתה חלשה ואפשרה לקורטואה להגיב בזמן.

מסי מתקרב לעבר השער שלו | Alex Caparros/Getty Images

דקה 25, ריאל כמעט עלתה ל-1:2! הקצב המסחרר במשחק נמשך, קרוס שלח את בנזמה לאחד על אחד מול נטו, הצלה גדולה של השוער הברזילאי מנעה שער של הצרפתי.

דקה 45+2, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: ברצלונה וריאל מדריד ירדו לחדרי ההלבשה בשוווין 1:1.

מחצית ראשונה מאוזנת בקלאסיקו | Alex Caparros/Getty Images

מחצית שנייה

דקה 51, פאטי היה קרוב לצמד: מסי שלח פעם נוספת את הספרדי הצעיר, שחדר לרחבה וניסה לגלגל לפינה של קורטואה. הכדור השטוח עבר סנטימטרים בודדים ליד העמוד.

דקה 54, החמצה גדולה של קוטיניו!: הברזילאי היה קרוב לשער המהפך במשחק, זאת לאחר שפאטי הרים לו כדור מדויק לראש, אבל הנגיחה שלו לא הייתה מדויקת ופגעה רק ברשת החיצונית.

קוטיניו ומסי לא מאמינים | Alex Caparros/Getty Images

דקה 63, ריאל מדריד עלתה ל-1:2!: לנגלה משך בחולצה של ראמוס, ולאחר התעברות של שופטי הווידאו, שופט המשחק מרטינס מונורה הצביע על הנקודה הלבנה. ראמוס עצמו לקח את האחריות ודייק לרשת של נטו.

בדיקת VAR בקאמפ נואו | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
הקפטן לקח אחריות ודייק לרשת | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
ריאל מדריד חזרה להוביל בקלאסיקו | Alex Caparros/Getty Images

דקה 90, ריאל מדריד עלתה ל-1:3! מודריץ' קלט את הכדור אחרי טעות של נטו, הטעה את כל שחקני ההגנה ושלח לרשת את השער שלישי של ריאל מדריד

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ברצלונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי