זה אפשרי: מכבי ת"א תזכה באליפות אם יתקיימו שני תנאים

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

פטריק ואן לוון צריך לעבור שינוי שלא בטוח שהוא מסוגל ועל הדרך רצוי שיהיה לו את אייל גולסה. עמיקם על הריצה שנעצרה וההזדמנות שעדיין קיימת

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

נקודה אחת מתוך שש צברה מכבי תל אביב בשני משחקי הליגה האחרונים. זה הספיק למכבי חיפה שצברה שבעע נקודות (עם משחק יותר) לחלוף על פניה בטבלה, והגוועלד ברשתות החברתיות חוגג. אוהדי מכבי ת"א היו צריכים ללמוד מאוהדי הפועל תל אביב, שהבינו שקשה להישאר בליגה כשפותחים עונה עם מינוס תשע נקודות. נכון שהצהובים פתחו רק עם מינוס שמונה, אבל האימפקט הוא אותו אימפקט.

מאז הוחלף גאורגיוס דוניס בפטריק ואן לוון, עשתה מכבי ת"א 49 נקודות ומכבי חיפה עשתה רק 46. אם הליגה הייתה מתחילה עם ואן לוון, אולי היה לצהובים פער של שלוש נקודות בפסגה, אולי אפילו יותר. לא בטוח שמיטש גולדהאר החליף מאמן כי הוא חשב שהמאמן הזה יזכה באליפות.

הוא החליף מאמן כי היה חשוב לו שחדר ההלבשה – המקום הכי חשוב בכדורגל – יהיה מאוחד מאחורי המאמן. ונדמה, למרות שש התוצאות האחרונות – 2 ניצחונות, 3 תיקו והפסד – ו-50 אחוזי ההצלחה, שמכבי ת"א נראית יותר טוב מכפי שהיתה נראית אלמלא פוטר דוניס. אבל יש כאן גם אבל גדול: שיטת המשחק של ואן לוון, קבועה, קפדנית, בלתי מתפשרת, ויש בה חשיבות רבה למשמעת טקטית, ופחות ליצירתיות ושחקני קלאץ', ונדמה שכאן נמצאת מכבי ת"א בנסיגה.

טל בן חיים, פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

אחד ההבדלים בין הגרסה הממוחשבת של הכדורגל לגרסה האנושית היא השימוש בבני אדם ולא בגיימר יחיד. אתה יכול להכין קבוצה, אתה יכול לחדד עקרונות משחק, אתה בהחלט יכול להישען ברוב הזמן על משמעת טקטית מעולה, אבל אתה תלוי בבני אדם: איך הם קמים בבוקר, איך הם מכינים את עצמם למשחק, מי כשיר, מי פחות כשיר, ובסוף: מי המתנגד.

זה לא ינחם את אוהדי מכבי ת"א לדעת שהשחקנים שלהם הם בני אדם ו-ואן לוון ייבחן בסוף במבחן התוצאה. אחרי הכל, פטר בוס לא הפסיד משחק ליגה אחד ומכבי ת"א איבדה אליפות רביעית ברציפות למרות 35 שערים של ערן זהבי, ואילו ואן לוון כבר הפסיד. השאלה מדוע מכבי נחלשת נעוצה גם בפציעות. במכבי חיפה המחליפים מתפקדים, במכבי ת"א השיטה קבועה והמחליפים אמורים לבצע אותה באותה משמעת ואינטנסיביות, וכנראה שכאן המחליפים פחות טובים. 

הנה, מכבי חיפה איבדה את ניקיטה רוקאביצה בגלל קורונה ופציעה. הוא כבש 16 שערים עד שהפסיק לשחק ואחרי שישה שבועות, מששב לשחק, כבש רק שער אחד. ודווקא בתקופה הזו שבה מכבי חיפה וכבשה את הפסגה. אייל גולסה, אולי הסמל הכי גדול למשמעת טקטית ולעבודה סיזיפית בקישור, היה שותף לריצה המטורפת של מכבי ת"א בעידן ואן לוון ומשנפצע, הקבוצה התחילה לאבד נקודות וגובה. לא יונתן כהן, לא דן גלזר, הם כבר שותפים. זה אייל גולסה, בעיני השחקן הכי חשוב של מכבי ת"א בשנים האחרונות.

אייל גולסה | אריאל שלום

קשה להאמין שואן לוון ינטוש שיטה ודרך בשביל אליפות ספוראדית. זה מתכתב גם עם הטוענות כלפיו שהוא מרגיש שהמציא את הכדורגל. זה לא מפחית מאומה ממה שהוא עשה עם מכבי ת"א וממכבי ת"א, אבל זה מעמיד בספק זכייה נוספת באליפות.

מכבי ת"א תזכה באליפות אם יתקיימו שני תנאים קוסמיים ולא מעט תנאים מקומיים: האחד, שמכבי חיפה תמעד והשנייה שמכבי תחזור להיות חרוצה ודייקנית בכל שלבי המשחק וכמובן שתתרגם את זה לשערים. זה יקרה כמובן אם גולסה יהיה כשיר ויונתן כהן ישחזר את המספרים לפני הפציעה – ולא בכוח – ושפטריק ואן לוון יהיה יותר גמיש כדי להבין שאי אפשר לבצע רוטציה במשחקים האחרונים של העונה, וצריך לסחוט את הלימון עד הסוף. לא כי זו הדרך, אלא כי יש פה הזדמנות. 

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי