למען השם: מה שנותר מבית"ר ירושלים ומבחן הדרך של באר שבע

play
לא מצליח לסחוב לבד את העגלה. מיכאל אוחנה אמש | מאור אלקסלסי
לא כוחות: מכבי חיפה הביסה את בית"ר 0:4 ועלתה לרבע הגמר 03:36

התבוסה בחיפה הוכיחה שבעסקת הרכישה העתידית כל מה שיימכר הוא שם המועדון, ושילוב הצעירים כבר הופך לחוסר אחריות. אלעד ליפשיץ מסכם ערב גביע סוער לפני משחק העונה, ומסביר מה עומד מאחורי האפרוריות היעילה של הפועל באר שבע

(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע אף אחד לא מתעניין בתיאורים של יופי. יש תוצאה? אוקיי, אז נקסט. אתמול (רביעי) באר שבע עברה בקושי את מכבי נתניה בשמינית גמר הגביע: לקח לה 120 דקות שלעתים היו קשות לצפייה, אבל זו כבר בעיה של הצופים. לבאר שבע אין שום בעיה עם היעדר סטייל. המחויבות היא לדבר אחד – תוצאה.

נדמה כי מדובר בנגזרת של ההשקעה הפיננסית הכבדה בבאר שבע העונה: ייתכן שהכסף הגדול שממנו נבנה הסגל גורם לקבוצה להיות משועבדת ונאמנה לעמידה ביעדים בלבד. עם הסכומים המנופחים שהוציאה אלונה ברקת אי אפשר לחזור עם מחמאות – צריך תוצאות. רק שהדחף הזה לתוצאה עלול לעתים להיות משתק, ולמזלה של באר שבע עד כה מדובר רק בשיבוש של האסתטיקה, לא של הפרקטיקה. גול בדקה ה-120? ובכן, זו בהחלט פרקטיקה – העובדים הצדיקו לבעלת הבית את עלותם הגבוהה עם ערב חשוב של עמידה ביעדים.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
יש למה לחכות. באר שבע | ברני ארדוב

יש כמובן משהו מאוד אנושי ברצון של עובדים להשביע את הרעב של הבוסית. מאמן באר שבע ושחקניו גויסו למיזם מחודש, הם עובדים כיום בפרויקט אינסטנט שבו הוצאו כספים וניצודו הראשים שלהם. בעונה שעברה בקושי היתה קבוצה לבאר שבע, והופה, השנה יש קבוצה. לא תהליך גרם לזה, אלא כסף בלבד.

בני לם ביטא אתמול בסיום את תחושת העליונות של מכבי נתניה שלו לפרקים מול באר שבע. במשחק אחר העונה, עוד מאמן שהפסיד לבאר שבע דיבר כזכור על עליונות מולה בכל הפרמטרים. ספק אם רוני לוי בכלל שמע על כל זה. לוי קיבל העונה פנקס צ'קים כמעט פתוח לגמרי. הוא יודע שבמבחן הדרך יש לו כבר מזמן ציון נכשל – באר שבע ביום טוב שלה נראית אפורה. אבל נדמה שזה ממש לא מעניין אותו: הוא מבחינתו מלכתחילה לא התבקש בכלל לגשת למבחן הדרך, ההעסקה שלו מתבססת על עמידה ביעדים בלבד.

נטע לביא עם מוחמד אבו פאני שחקני מכבי חיפה
הגרלה עדיפה על קביליו יפו. לביא ואבו פאני | מאור אלקסלסי

מנגד, אתמול בחיפה צצו רגעים של אסתטיקה בטיול של מכבי חיפה בשמינית הגמר מול בית"ר ירושלים. איזו הגרלה זו בעצם היתה מבחינת חיפה? השלב הזה בגביע המדינה חשף מציאות משונה: נדמה כי עדיף היה לחיפה להגריל את בית"ר מאשר את מכבי קביליו יפו למשל.

הרי יכלו להגיע לחיפה קבוצות לוחמניות מהליגה השנייה והשלישית, אבל מה שיצא זה קבוצה שעונה לשם בית"ר. כן, זה אך ורק השם, כי קבוצה אין. אפילו אם תהיה עסקת רכישה כלשהי בקרוב – יש להבהיר: העסקה האפשרית – מכירה ורכישה – היא על השם בלבד, הדבר היחיד שנשאר מבית"ר. חיפה עברה אתמול בקלילות לרבע גמר גביע המדינה לאחר שדילגה על שם.

ליאל דרעי שחקן בית"ר ירושלים לאחר הרחקתו
אוזלת יד של המועדון. ליאל דרעי | מאור אלקסלסי

אחרי 26 דקות כבר היה 0:3. אחרי 34 דקות, 0:3 ואדום לליאל דרעי מבית"ר. כך, כשהיא בעשרה שחקנים, בפיגור, ובעצם, רגע, רגע, רגע אחד, נתעכב על זה – ליאל דרעי מבית"ר. כן, ובכן, מדובר בשחקן נוער שמצא את עצמו לפתע בהרכב של הבוגרים, בשמינית גמר גביע המדינה. להלן הסיכום: פנדל על עומר אצילי, פלוס אדום בדקה ה-34. זה לא שיתוף חיובי וחינני של צעירים. זו אוזלת יד של מועדון, אולי אפילו חוסר אחריות כלפיי השחקן, תמונת קריסה.

איך היה נראה משחק של חיפה נגד קביליו יפו? לא יותר גרוע מזה. הזדמנות לבדוק את העניין תצוץ אולי ברבע הגמר. אם כי, בסופו של דבר, לא יפו ולא בית"ר נמצאות בליגה של חיפה, לא כוחות בכל מצב. רק שבמחשבה נוספת, אחרי יום שני הקרוב ייתכן שכל הליגה כבר לא תהיה בליגה של חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי