סגירת התיק: האתגרים של הפועל באר שבע במשחק העונה

play
המצטיין של הפועל באר שבע בסיבוב הראשון חוגג עם מאמנו. לוי וספורי | דני מרון
הפועל באר שבע כבשה בדקה ה-120 וניצחה את מכבי נתניה בדרך לרבע הגמר 03:20

הקשיים של רוני לוי בעקבות סיפור אלחמיד, הגישה המקולקלת מול מכבי תל אביב שמאיימת לפורר את משחק העונה והתיק הפתוח שרמזי ספורי צריך לסגור. הפועל באר שבע חיכתה לרגע הזה בטרנר בו הכל עדיין תלוי בה והיא לא רוצה להחמיץ את ההזדמנות מול מכבי חיפה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

1. אין מאמן שלא מכיר את מכבי חיפה. מי שבא לשחק מול הקבוצה של ברק בכר, מכיר את היריב היטב. גם השחקנים יודעים מה מצפה להם. ומה שלא יודעים קיבלו בהפועל באר שבע בימים האחרונים. אבל זה לא הדבר העיקרי שהונח על שולחן הניתוחים של רוני לוי בבית האדום לקראת המשחק הערב בטרנר (20:30).

משחק הגביע ברביעי שעבר בנתניה קצת דילל את האסיפות לקראת משחק העונה, אבל גם בדקות הקבוצתיות שהיו ללוי ולצוות שלו באימונים האחרונים וגם בשיחות האישיות ובוידאו שהוקרן בארבע עיניים עם איש צוות, היה שם המשחק מול מכבי תל אביב בשבת שעברה מול הפנים.

שחקן מכבי תל אביב גבי קניקובסקי מול שחקן הפועל באר שבע, מריאנו באריירו
קניקובסקי ובאריירו מחפשים הכרעה | דני מרון

אם רוצים, זו היתה הכנה די קלה למשחק הערב בכל הקשור לשיחות, לטקטיקה, לוידאו ולגישה. רוני לוי ואריק בנדו אמרו לשחקנים בערך כך: "תסתכלו מה עשיתם מול מכבי תל אביב. עכשיו תעשו הפוך". האופן שבו הגיעו השחקנים לבלומפילד לפני שבוע, הוא משהו שרוצים לנקות בהפועל באר שבע לקראת הערב.

זה היה משחק בו כל שחקן של מכבי תל אביב גבר בעמדה שלו על שחקן של הפועל באר שבע. משחק שבו נספרו אינספור תיקולים לטובת המארחת. הדומיננטיות בלטה לעין בכל מטר על מטר. "כדי לנצח את מכבי חיפה, צריך לתפוס יום גדול ושהם יתפסו יום בינוני ומטה", אומרים בהפועל באר שבע. "אם אנחנו נבוא בגישה שבאנו למשחק מול מכבי תל אביב, אין לנו מה לחפש גם אם מכבי חיפה יהיו ביום רע".

עומרי גלזר שוער הפועל באר שבע
מי עדיף בשער? עומרי גלזר | דני מרון

2. יום חמישי, למחרת הניצחון על מכבי נתניה בגביע המדינה, היה היום בו רוני לוי התחיל להתלבט. ההעפלה לרבע גמר הגביע בזכות השער של שגיב יחזקאל בדקה ה-120, נתנה הרבה אוויר למועדון. אחרי ההפסד למכבי תל אביב ריח ההדחה בנתניה היה כבר באוויר. אנשים התחילו לחשב מי שוער עדיף בפנדלים, אריאל הרוש או דני עמוס. אבל יחזקאל שהחמיץ המון עד אז, כבש בפוטו פיניש ושלח את השחקנים לפרוק המון עצבים ולחץ מול מאות האוהדים שהגיעו מהדרום.

תבנית ההרכב והמערך היו ללוי בראש כבר ביום חמישי. משחק העונה הוא לא משחק רגיל. זה אירוע שמתכוננים אליו כמה שבועות קודם. שחקנים מושכים כרטיסים צהובים בכוונה כדי שיוכלו לשחק בו. ללוי עמדו כמה החלטות מול העיניים. הרוש שחזר לשער נתן הופעה טובה בגביע, אבל עמרי גלזר עשה מחזורי ליגה רבים כמחליף והיה טוב. את מי מביניהם לבחור?

בחמישי גם הגיעה הבשורה על קורונה להלדר לופס ולוי היה צריך לחשוב מה עדיף לו כמגן שמאלי. המאמן גם ידע שיקבל באימון של יום שישי את אנדרה מרטינס הפורטוגלי ומיגל ויטור העיד בפניו שהקשר מגיע בכושר טוב וכדאי לחשוב עליו להרכב הערב. ועמדה בפני לוי גם ההתלבטות מי יצוות לצד ניקיטה רוקאביצה. איתי שכטר שאתה רוצה כמאמן תמיד על הדשא במשחקים כאלה או יחזקאל שמגיע כאמור עם הגול מהגביע שהרים גם לו אישית את מצב הרוח וגם לקבוצה.

אנדרה מרטינס, הפועל באר שבע
אנדרה מרטינס, הפועל באר שבע | אתר רשמי, הפועל באר שבע

אבל כל הלבטים האלה היו כסף קטן, לעומת האירוע שייסר את לוי במשך יותר מ-24 שעות. יתכן שאפילו עד הבוקר הזה, שעות ספורות לקראת המשחק. היציאה של חאתם עבד אלחמיד שלשום מהאימון ללא היתר, היוותה חציית קו אדום ברור. גם ההתנצלות אתמול בפומבי ומול כל הקבוצה בחדר ההלבשה, לא היתה כנראה מספיקה בעבר. אבל לוי שעבר כברת דרך כמאמן וראה הרבה שחקנים וחדרי הלבשה, החליט להחזיר את הבלם שלו לאימון. זה שצריך לשחק הערב כמגן שמאלי. מי שמכיר אותו יודע שזה לא קל לרוני לוי. הסיטואציה הזו העמידה אותו במצב בלתי אפשרי כמעט.

במוצאי שבת לא כל כך מאוחר הוא שקע לשינה גם כדי להתנתק קצת. להגיע לתובנה הנכונה בלילה. בבוקר בדרך לאימון היה די נעול על זה שאלחמיד לא יהיה בסגל. אבל ההתנצלות הכנה מול כל השחקנים בחדר ההלבשה אתמול, עשתה משהו. "טעיתי ואני מתנצל מעומק הלב", אמר אלחמיד לשחקנים ולצוות האימון. לוי החליט להחזיר אותו להתאמן והוא בסגל למשחק הערב. החלטה סופית בעניינו תהיה סמוך לשעת המשחק. קרוב לוודאי שיפתח ויצטרך להיות במיטבו כי הנשק הכי כבד של מכבי חיפה יכוון אליו.

חאתם עבד אלחמיד, שחקן הפועל באר שבע
חאתם עבד אלחמיד, שחקן הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי

3. זה ודאי לא פשוט לדור מיכה לראות שעומר אצילי המציא את עצמו מחדש במכבי חיפה בעוד שהוא מדשדש במעגל שממנו עדיין לא הצליח לצאת. אצילי יהיה הערב כרגיל בצד ימין ואם לא תהיה הפתעה, אלחמיד יקבל אותו כמגן השמאלי בקו של חמישה בהגנה. מכבי חיפה נשענת על אצילי, אבל לא בנויה התקפית עליו. יש לה המון כוח אש. הפועל באר שבע, בניגוד אליה, תלויה מאוד ברמזי ספורי.

בשבת שעברה בבלומפילד, מלאדן קרסטאיץ' למד אותו היטב. עדן שמיר ודן גלזר התנפלו על ספורי בכל פעם שקיבל את הכדור. הם תיסכלו אותו. כשיצא בחילוף, ספורי היה אש. הוא לא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. בגביע בנתניה, רוני לוי השאיר אותו על הספסל. אף שהיה בהרכב חסר, ללא מיגל ויטור, חאתם עבד אלחמיד וניקטיה רוקאביצה, לוי הימר על ספסול ספורי. כשנכנס המשחק היה עדיין חי והוא היה טוב. טוב לנתניה, לא בטוח שמספיק טוב מול מכבי חיפה.

שחקן הפועל באר שבע רמזי ספורי חוגג שער
שער ובישול ששווים 3 נקודות. ספורי חוגג | דני מרון

ספורי נמצא בעונה שונה מכל מה שחווה עד היום בקריירה. לא מזמן סיפר בגילוי לב איך נלחם כל חייו כדי להגיע לרגע כזה שקבוצה שרצה לאליפות תחכה לו במשחק עונה. סיפר כי הוא נלחם כדי לא לחזור לאחור לימים האפלים יותר, לבטח אלה שהיו בינוניים וקיטלגו אותו כהבטחה לא ממומשת.

ברק בכר יקדיש לו בטוח תשומת לב מיוחדת הערב, אבל מכבי חיפה נושמת וחיה על התקפה. זה בטוח ישאיר לספורי הרבה שטח לדחוף את הכדורים קדימה וגם לרוץ איתם בדאבל פס לעומק. התוצאה הערב תלויה בו וזה חתיכת תיק על הגב.