"אני הלוחם הטוב בעולם בגלל שאני האלוף במשקל נוצה של 'בלאטור'"

פטריסיו "פיטבול" פריירה
פטריסיו "פיטבול" פריירה | טוויטר

פטריסיו "פיטבול" פריירה, הנחשב לאחד מלוחמי ה-MMA הטובים בעולם, ינסה להגן על התואר ב-16 בנובמבר בהיכל "מנורה-מבטחים": "לא כדאי לוויישל להיכנס איתי לכלוב. מתרגש מההגעה לישראל", הוא מצהיר בראיון בלעדי

(גודל טקסט)
ארגון ה-MMA השני בגודלו בעולם – Bellator, ישוב לישראל שנה שנייה ברציפות ביום חמישי ה-16 בנובמבר עם "בלאטור 188". האירוע יתקיים בהיכל "מנורה-מבטחים" שבתל אביב וישודר במעל 140 מדינות ברחבי העולם. במהלך האירוע יעלו לוחמים ישראלים ובינלאומיים לזירת הכלוב האימתנית, כאשר במוקד יהיה הקרב המרכזי על אליפות "בלאטור" במשקל נוצה בין האלוף פטריסיו "פיטבול" פריירה לדניאל ויישל.


בראיון בלעדי לאתר ספורט1וקהילת ה-MMA של ישראל מספר "פיטבול" (4:26), שמדורג כלוחם הרביעי בטיבו בעולם בקטגוריית משקל נוצה (עד 66 ק"ג) ומחזיק בשיא ניצחונות ב"בלאטור" (14), על תחילת דרכו כלוחם בברזיל, ההגעה לישראל, UFC, רגעי השיא ומה מצפה לוויישל בקרב החוזר ביניהם.




"פיטבול" (30, 1.65 מ', 66 ק"ג) החל את דרכו בגיל 10 וסומן ככישרון ענק, כשכבר בגיל 16 ערך את הקרב המקצעוני הראשון שלו: "התחלתי להתאמן בג'יו-ג'יטסו ברזילאי בגיל מאוד צעיר. כנער הצטרפתי למכון האימונים הידוע 'שוטו-בוקס' למשך חודש, שם התאמנתי לצד אגדות MMA כמו: וונדרליי סילבה ומאוריסיו רואה וספגתי מהם המון ניסיון חיים. לאחר מכן הצטרפתי למכון הידוע של האחים נוגיירה והתאמנתי שם כחצי שנה. להיכנס לזירה המקצוענית בגיל כזה היה טבעי עבורי. התאמנתי בג'יו-ג'יטסו וקיקבוקס וכבר בגיל מאוד צעיר הייתי עושה ספארינג (אימוני זירה) עם לוחמים מקצוענים, כך שזה היה מעבר טבעי מזירת האימונים אל זירת הקרב. כמובן שהייתי צריך את אישור ההורים בגלל הגיל, דיברתי עם אבא שלי והוא הסכים שאלחם וכך החלה הדרך הארוכה שלי אל הטופ".


ה-MMA זורם בדם של משפחת פריירה. בשנת 2010 "פיטבול" חתם ב"בלאטור" ושנה לאחר מכן אחיו הגדול, פטריקי (נלחם במחלקת משקל קל), הצטרף אליו: "אומנויות הלחימה זו דרך חיים עבורנו. בשבילנו זה משהו טבעי ומהנה, כי אנחנו מתחרים אחד בשני כבר מגיל צעיר. היינו רבים בבית, לאחר מכן היינו מתגרים אחד בשני מי יותר טוב בג'יו-ג'יטסו ומי יותר טוב בקיקבוקס, וברגע שהגיע שלב המעבר להיות לוחמי MMA, כל אחד מאיתנו ניסה להיות הטוב ביותר בזירה תוך כדי שאנחנו מכבדים אחד את השני. כשהגענו ל'בלאטור' שברנו שיאים בארגון וידענו שזה מה שיקרה, כי תמיד רצינו להיות הכי טובים וזה בדיוק מה שאנחנו עושים ועוד נמשיך לעשות ב'בלאטור' ".



 

הדרך של פריירה אל הצמרת הייתה רצופת מכשולים כשהתמודד בכלוב בקרבות זכורים מול לוחמים מנוסים ואגרסיביים כמו בן הנדרסון, דניאל ויישל, פט קוראן ומייקל צ'נדלר. בעקבות כך, "פיטבול" מדורג כיום כלוחם הרביעי בטיבו בעולם בקטגוריית משקל נוצה: "אמנם אני מדורג במקום הרביעי בעולם במשקל נוצה, אבל אני ממש לא מסכים עם הדירוג הזה כי אני חושב שאני הלוחם מספר 1 בעולם בקטגוריית משקל שלי. לא משנה לי אם הייתי עושה את כל מה שעשיתי בקריירה שלי בכלוב של 'בלאטור' או בכלוב של UFC, כי בכל מקרה היו רואים מי הלוחם מספר 1 במשקל נוצה. UFC אולי נראים כלפי חוץ יותר יוקרתיים מ'בלאטור', אבל לא אכפת לי מה אנשים חושבים וההשוואות ללוחמים אחרים לא מעניינות אותי. אני יודע מה עשיתי כדי להגיע לאן שהגעתי, ואני יודע מה אני עוד הולך לעשות בהמשך עכשיו שאני שוב האלוף".


הדירוג של הלוחם הברזילאי מציב אותו כלוחם ה-MMA הטוב בעולם מחוץ ל-UFC, אך מעבר לארגון המתחרה לא מדגדג ל"פיטבול": "העתיד שייך לאלוהים. אני לא יודע אם אגיע ל-UFC או לא, אבל אני משאיר את כל הדלתות פתוחות כדי לראות מה עוד יתפתח בעתיד. זה לא משנה לי כל כך, כי אפשר רק לראות את מאזן הלוחמים שהבסתי. הנדרסון שהיה אלוף ב-UFC, כמעט ולא עשה לי משהו עד שנפצעתי. זה שהוא הגיע ל'בלאטור' לא אומר שהאיכויות שלו ירדו, והוא עדיין לוחם שהיה בטופ ב-UFC. הוא חשב שהוא הגיע ל'בלאטור' שהלוחמים בארגון פחות טובים מ-UFC והוכחתי לו שהוא טעה, כי הייתי בטוח ביכולות שלי אז בדיוק כמו שאני בטוח ביכולות שלי עכשיו. אני יותר טוב מכל הלוחמים שם בחוץ שחושבים שהם יותר טובים ממני".



"פיטבול" נגד הנדרסון. לא סופר לוחמי UFC (טוויטר)


בספטמבר 2014 פריירה זכה לראשונה באליפות במשקל נוצה כשניצח את פט קוראן, אך הפסיד את התואר לדניאל מייסון-שטראוס בקרב השלישי ביניהם בנובמבר 2015. באירוע "בלאטור 178" באפריל האחרון "פיטבול" שב מפציעה ברגלו וזכה בפעם השנייה באליפות כשניצח את מייסון-שטראוס בהתמודדות הרביעית ביניהם: "הניצחון הכי גדול בקריירה שלי היה הקרב נגד פט קוראן שבו זכיתי בתואר האליפות בפעם הראשונה. עכשיו אני שוב האלוף ואם לא הייתי האלוף לא הייתי נלחם יותר. להיות מספר 1, להיות האלוף זו המשמעות של הקריירה שלי. אני יודע שאני הכי טוב בעולם כל עוד שאני אלוף במשקל נוצה של 'בלאטור'. בשלב מסוים אני אדע שאני לא אוכל להיות האלוף יותר, וכשיגיע היום וזו לא תהיה המציאות שלי, אפרוש".


כאמור, ב-16 בנובמבר הלוחם הברזילאי יכנס לכלוב בהיכל ביד אליהו, והוא כבר לא יכול לחכות להגיע לארץ הקודש: "ברגע ש'בלאטור' פנו אליי ואמרו שיש לי הזדמנות להגיע ולהילחם בישראל, ישר קפצתי על ההזדמנות. אני מאוד נרגש להגיע לישראל. למדתי המון על המדינה מבחינה היסטורית, שמעתי שזו מדינה מאוד חמה ומקבלת. אני מצפה לבקר בתל אביב ובעיקר מתרגש לקראת ההגעה שלי לירושלים. אני מתכנן לבקר בכל האתרים הקדושים ויש לכך משמעות מאוד חשובה עבורי. שמעתי שהקהל הישראלי מאוד קולני ואני מאוד מצפה לשמוע אותם בקרב".


 



הקרב המרכזי שייערך ב"בלאטור 188" בתל אביב יהיה הפעם השנייה ש"פיטבול" ו-ויישל ילחמו בזירת "בלאטור". הקרב הראשון בין השניים היה ביוני 2015 שהברזילאי עוד היה אלוף, ונחשב לאחד הקרבות הקשוחים בהיסטוריה של הארגון, כשפריירה ניצח בנוק-אאוט לאחר אגרוף וו אימתני והגן על התואר. כעת התואר שוב יהיה על כף המאזניים והאלוף מזהיר את יריבו: "בקרב הקודם הייתה לי בעיה עם ההגנה שלי. מאז עבדתי קשה כדי לשפר את היכולת ההגנתית שלי, והיום אני לוחם הגנתי הרבה יותר טוב ממה שהייתי אז. יהיה לו הרבה יותר קשה מולי מאשר בפעם הקודמת. לא כדאי לו להיכנס איתי לכלוב".


ב"בלאטור 188" נועד להט יתמודד מול ג'רמיה לביאנו גם כן בקרב במשקל נוצה, והלוחם הישראלי מכוון את מבטו גם אל התואר של הברזילאי: "אני לא קובע אם מגיע לו קרב על האליפות או לא, הוא יצטרך לעלות בדירוג כדי לקבל קרב על התואר. אני יודע שהוא מגיע לקרב שלו בתל אביב לאחר הפסד באוגוסט האחרון, אבל אני יכול לדבר רק על עצמי ולא על לוחמים אחרים. הוא מוזמן לבוא ולנסות להגיע לפסגה ולהילחם מולי. אם זה יקרה הוא הולך להתמודד מול היריב הכי קשה שהוא פגש עד עכשיו בזירה".


נועד להט. יגיע לקרב אליפות מול
נועד להט. יגיע לקרב אליפות מול "פיטבול"? (פייסבוק)


"פיטבול" כבר לא יכול לחכות ל"בלאטור 188" ושולח מסר ישיר אל הקהל הישראלי: "הקרב בישראל הולך להיות אחד הקרבות החשובים בקריירה שלי, ואני הולך לספק לקהל קרב שהם לעולם לא ראו. אני הולך להיכנס לכלוב נגד יריב מאוד קשה, שלא הפסיד במשך שש שנים עד שפגשתי אותו בפעם הקודמת. מאז שנלחמנו היו לו קרבות טובים מאוד ואני יודע שעומד בפניי אתגר קשה, אבל הוא הולך להיתקל ביריב הכי אגרסיבי שהוא פגש בקריירה, כי זה הולך להיות קרב שהוא לעולם לא ישכח. הולך להיות אירוע אדיר, אני בטוח שהקהל מאוד יאהב את מה שהוא יראה, וכולם יזכרו כשהם ילכו הביתה שתואר האליפות במשקל נוצה של 'בלאטור' חוזר לברזיל".



"פיטבול" בפוזת ניצחון אופיינית (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי