פייטון מאנינג צפוי להודיע על פרישה

פייטון
פייטון | צילום: AFP

כחודש אחרי שזכה באליפות ורגע לפני שיחגוג 40, הקוורטרבק האגדי ייפרד

(גודל טקסט)

פייטון מאנינג, משחקני הפוטבול הגדולים בהיסטוריה, יודיע ביום שני על פרישה במהלך מסיבת עיתונאים בדנבר, כך דווח ב-ESPN. הקוורטרבק האגדי יתלה את הקסדה כחודש אחרי שזכה באליפות השנייה שלו בקריירה ושבועיים וחצי לפני שיחגוג יום הולדת 40.

כיאה לאחד השחקנים הטובים והאהובים אי פעם, מאנינג ייפרד מהענף בסטייל. למרות שחווה ירידה חדה ביכולת במהלך השנה האחרונה, מספר 18 סוף כל סוף השיג את הטבעת השנייה המיוחלת, שהגיעה אחרי אין-ספור אכזבות וכשלונות.


אחד השחקנים האהובים אי פעם (AFP)

מאנינג יעזוב את ה-NFL עם רשימת שיאים מכובדת למדי. הקוורטרבק האגדי, הפנים של הענף בעשורים האחרונים, זכה חמש פעמים בתואר ה-MVP של העונה הסדירה, יותר מכל אחד אחר. הוא מוביל את הליגה גם ביארדים בעונה הסדירה (71,940) ובטאצ'דאונים בעונה הסדירה (539).

פייטון מאנינג החל את הקריירה המקצוענית ב-1998, אז נבחר במקום הראשון בדראפט על ידי אינדינאפוליס קולטס. הוא שיחק 13 עונות במדי הקולטס (באחת נוספת היה פצוע כל העונה) והוביל את המועדון לאליפות (2006) ולהופעה נוספת בסופרבול (2009).


במהלך ימיו באינדיאנפוליס. מאנינג (AFP)

בקיץ 2012, אחרי שנעדר בכל 2011 בשל סדרת ניתוחים בצוואר, מאנינג נפרד מהקולטס ועבר לדנבר ברונקוס. בעונה השנייה בדנבר רשם שיאים היסטוריים של 5,477 יארדים ו-55 מסירות לטאצ'דאון בעונה הסדירה, אבל קבוצתו הובסה בסופרבול על ידי סיאטל.

בשתי העונות האחרונות חווה מספר 18 ירידה ביכולת, בעיקר עקב מצבו הפיזי, ובשלב מסוים הוחלף על ידי ברוק אוסוויילר. אלא שבשלהי העונה החולפת, מאנינג חזר להרכב ולבסוף זכה ל"סוף מהאגדות". ביום שני בערב עולם הפוטבול ייפרד מאחד הגדולים ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי