זה היה באוויר: ארה"ב נכנעה לצרפת בפתיחת הטורניר האולימפי

קווין דוראנט | Mike Ehrmann/Getty Images

זו כבר לא הפתעה: אחרי שני הפסדים בהכנה, האמריקאים שמטו יתרון דו ספרתי, ספגו ריצת 14:0 במאני טיים ונוצחו 83:76 על ידי הנבחרת שהדיחה אותם גם בגביע העולם ב-2019. פורנייה להט, דוראנט ולילארד אכזבו

(גודל טקסט)

נבחרת ארצות הברית סבלה מצרות רבות בהכנה לטורניר האולימפי. היא לא רק נוצחה על ידי ניגריה ואוסטרליה במשחקי אימון תוך שהיא מציגה יכולת בינונית, אלא גם התמודדה עם סיבוכי קורונה ופציעות. לכן זו בכלל לא הפתעה שכל זה התנקז היום (ראשון) להפסד מאכזב בפתיחת המשחקים האולימפיים, 83:76 לנבחרת צרפת – אותה אחת שהדיחה את האמריקאים ברבע גמר גביע העולם ב-2019.

זו הפעם הראשונה בה ארצות הברית פותחת את האולימפיאדה עם הפסד מאז 2004, הטורניר שבו גם ספגה את הפסדה האחרון במסגרת הזו. אלופי ה-NBA הטריים ממילווקי באקס, כריס מידלטון וג'ו הולידיי, הצטרפו בזמן למשחק הפתיחה יחד עם דווין בוקר שהפסיד להם בסדרת הגמר עם פיניקס סאנס, כאשר גם זאק לאבין, שהיה בבידוד ולא טס לטוקיו עם חבריו לנבחרת, עמד לרשותו של גרג פופוביץ' נגד הצרפתים, אלא שגם בנוכחותם האלופה האולימפית קרסה במאני טיים ושני הכוכבים הגדולים ביותר שלה, קווין דוראנט ודמיאן לילארד, פשוט אכזבו בענק.

שחקניו של גרג פופוביץ' פתחו עם ביטחון וברחו ליתרון 13:22 ברבע הראשון, כשגם ברבע השני הם שמרו על הפער וירדו להפסקה בפלוס שמונה, 37:45. עם זאת, ארצות הברית לא הצליחה לברוח ליותר מ-10 הפרש והצרפתים, שמרכיבים בעצמם את אחת הנבחרות החזקות בטורניר, התעוררו בדיוק בזמן. ברבע השלישי ה"טריקולור" הפכו מינוס 9 לפלוס 6 ואחרי שהיריבה התעשתה וחזרה להוביל 67:74 בעיצומו של הרבע האחרון, צרפת השיבה בריצת 0:14 שהיממה את מי שאמורה להיות "נבחרת החלומות". האמריקאים לא הצליחו להתאושש וירדו מנוצחים.

שוב היממו את ארה"ב. הצרפתים חוגגים | THOMAS COEX/AFP via Getty Images
דוראנט אכזב. ההפסד היה באוויר | Gregory Shamus/Getty Images

אוון פורנייה, אחד שכבר רגיל להסתכל לכוכבי ה-NBA בלבן של העיניים, פשוט להט על הפרקט היום והוביל את המנצחת עם 28 נקודות. רודי גובר סייע לו עם 14 ו-9 ריבאונדים, ננדו דה קולו קלע 13. בצד המפסיד, הולידיי תרם 18 נקודות, באם אדבאיו רשם 12 נקודות ו-10 ריבאונדים, לילארד סיים עם 11 נקודות ודוראנט עם 10 בלבד.

פורנייה להט עם 27 נקודות | Eric Gay – Pool/Getty Images
פופוביץ'. ככה לא נראית אלופה אולימפית | ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי