ג'וקוביץ' מחפש גולדן סלאם: "יודע שהיסטוריה מונחת על הכף"

נובאק ג'וקוביץ' | Julian Finney/Getty Images

לסרבי הזדמנות להפוך לטניסאי השני אי פעם שזוכה בכל ארבעת הגרנד סלאמים ובזהב האולימפי באותה השנה. לשם כך הוא חייב לנצח בטורניר בטוקיו: "לא חשבתי שזה בר השגה, אך עכשיו זה נראה יותר מציאותי"

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' נמצא בפסגת הקריירה שלו. החודש הוא השתווה לרוג'ר פדרר ולרפאל נדאל כשזכה בווימבלדון והשיג את התואר ה-20 שלו בטורניר גרנד סלאם, ובטורניר האולימפי שייפתח בשבת הקרובה בטוקיו, לסרבי תהיה הזדמנות להתקרב להישג שכמותו נראה רק פעם אחת בהיסטוריה: "גולדן סלאם" – כלומר זכייה בכל ארבעת הגרנד סלאמים ובמדליית הזהב האולימפית באותה שנה. רק שטפי גראף הגרמנייה עשתה זאת, ב-1988, וג'וקוביץ' התייחס לכך היום (חמישי) לקראת משחקו הראשון באולימפיאדה, נגד הוגו דליין.

המדורג ראשון בסבב ה-ATP מודע לכך שזהב אולימפי יחזק את מעמדו בדיון על זהות הטניסאי הגדול בהיסטוריה, אך לדבריו, הוא לא מתעסק בכך: "אני לא רוצה להיות חלק מהדיון הזה. לא רוצה שישוו אותי לאף אחד. הדרך להישג היסטורי עדיין ארוכה", אמר ג'וקוביץ'. "אני יודע שהרבה מונח על הכף. אני יודע שהיסטוריה מונחת על הכף. אני בר מזל וזה נותן לי מוטיבציה להיות בעמדה הזו. עבדתי מאוד קשה בשביל זה. אבל בואו נדבר על היסטוריה אם הכל יילך בסדר כאן, כרגע כל הפוקוס שלי הוא על האתגר הבא".

"נולה" הוא הטניסאי היחיד שזכה בכל גרנד סלאם לפחות פעמיים וגם היחיד שהחזיק בכל ארבעת התארים בו זמנית, אך כאמור – גולדן סלאם הוא עדיין לא רשם. "אני לא בקשר עם שטפי גראף, אבל אם אתם יכולים לחבר אותה, מאוד אשמח לשאול אותה איך היא עשתה זה", אמר ג'וקוביץ'. "כשחשבתי על גולדן סלאם לא תיארתי לעצמי שזה בר השגה, אבל עכשיו זה נראה יותר ויותר בשבילי. ברור שזה אחד מהיעדים והחלומות שלי".

יריביו הגדולים ביותר לכל אורך הקריירה, פדרר ונדאל, לא יעמדו בדרכו לזהב האולימפי הפעם, כיוון ששניהם ויתרו על השתתפות בטורניר מטעמי עומס ופציעות. הסרבי התייחס לכך: "לא חוויתי הרבה טורנירים שרוג'ר ורפא לא השתתפו בהם ב-15 השנים האחרונות, אז זה קצת מוזר אם להיות כן, כי אני רגיל לפגוש אחד מהם לפחות. אבל עדיין, כמה מהשקחנים הכי טובים בעולם נמצאים כאן. מדבדב, ציציפאס, זברב, רובלב. אלה חבר'ה בטופ 6 או 7 בעולם והם מועמדים בולטים לזכות במדליה".

על כך שהוא מייצג את מדינתו במשחקים האולימפיים, ג'וקוביץ', שזכה במדליית הארד בבייג'ינג 2008, הוסיף: "זה האירוע הכי מיוחד והיסטורי בספורט. לייצג את המדינה שלך ולהיות חלק ממשלחת זה משהו שאני מוקיר. זה נותן לי אישית המון עידוד וביטחון ואנרגיה להוציא מעצמי הופעה טובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי