עומר שפירא: "הרגשתי שאני נוגעת במדליה, לכן תחושת ההחמצה"

עומר שפירא | GREG BAKER/AFP via Getty Images

רוכבת האופניים סיכמה במסיבת עיתונאים את פספוס המדליה: "לא יצאתי לבריחה מוקדמת רק כדי להראות את הדגל. היה לי פספוס בתזמון התזונה ושילמתי על זה בסוף, אבל מבחינתי זו הייתה עוד תחרות"

(גודל טקסט)

עומר שפירא כבר נגעה במדליה אולימפית. רוכבת אופני הכביש הישראלית הייתה בין הראשונות במרוץ שנערך הבוקר (ראשון) בטוקיו, אך כשנותרו פחות מחמישה ק"מ מתוך 137 לסוף המסלול, הפלוטון הדביק אותה והוא סיימה במקום ה-24 בסופו של דבר.

"הרגשתי שאני נוגעת במדליה, בגלל זה אני יוצאת בתחושת החמצה וקצת מאוכזבת", אמרה שפירא במסיבת העיתונאים. "כשהבנתי שהפער מספיק גדול הרגשתי שיש סיכוי שזה יכול לקרות. חלק מהתגובות שקיבלתי היה שזה מאכזב שיצאתי לבריחה מוקדמת רק כדי להראות את הדגל, אבל זה ממש לא מה שעשיתי. חשבתי שזה מה שיעזור לי להיות במרוץ. בדרך כלל אנחנו מזנקים עם טקטיקה ופה פשוט קפצתי, בלי תכנית. בנות יצאו קדימה וקפצתי איתן. זה עבד די טוב. זה לא נגמר עם מדליה, אבל עשיתי מה שיכולתי. המשימה לא הייתה רק לצאת לבריחה, לגמרי הייתי מרוכזת בתחרות ובמה שנדרש לעשות. לצערי היה לי פספוס קטן בתזמון התזונה ושילמתי על זה בסוף, אבל מבחינתי זו הייתה עוד תחרות".

עוד הוסיפה: "אולי יכולתי לרכוב בצורה קצת יותר שמרנית ולשמור קצת יותר אנרגיה. נפלו לי שני ג'לים של תזונה ולא לקחתי ג'לים נוספים איתי, אז הגעתי ללא כוח פיזי להילחם בקילומטרים האחרונים. אם הייתי מנהלת את הדברים אחרת, אז אולי זה גם היה נגמר אחרת. לכן אני יוצאת בתחושת החמצה".

על הענף: "זו אחת המטרות שלשמה אני פה. אני רוצה לקדם את ענף האופניים הישראלי באופן כללי ושל הבנות בפרט. יש עוד הרבה מקום לשיפור ואני בטוחה שהרמה יכולה להיות הרבה יותר גבוהה. אם ילדה אחת ראתה אותי היום והסתכלה על הספורט הזה באור אחר וחושבת לבחור בו, אז עשיתי את שלי. תודה על התמיכה ועל כל התגובות, לא מובן מאליו שכל כך הרבה ישראלים יישבו ויצפו בזה. תודה על האנרגיות של כולם".

נתנה פייט אדיר. עומר שפירא משמאל
נתנה פייט אדיר. עומר שפירא משמאל | MICHAEL STEELE / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי