מיננקו תיעדר מאליפות העולם באתלטיקה, וייסמן בפנים‎

חנה מיננקו
חנה מיננקו | אודי ציטיאט

המשלחת הישראלית פרסמה את רשימת האתלטים שייקחו חלק בתחרות בדוחא והקופצת המשולשת שטרם התאוששה מפציעה נותרה בחוץ. סלפטר, טפרי, עלמיה וכהן ישתתפו באליפות יחד עם האצנית, שנכנסה ברגע האחרון

(גודל טקסט)

אליפות העולם באתלטיקה תיפתח ביום שישי בעוד כשבועיים, והיום (חמישי) פורסמה רשימת האתלטים הישראלים שתיקח חלק בתחרות בדוחא. סה"כ ייצגו את ישראל חמישה ספורטאים וספורטאיות כאשר גולת הכותרת היא היעדרותה של הקופצת המשולשת, סגנית אלופת העולם לשנת 2015, חנה מיננקו.

כזכור, מיננקו (מכבי חיפה כרמל) נפצעה באליפות ישראל לפני כחודש וחצי ובהמשך התברר כי ההבחנה הראשונית לגביה הייתה שגויה והיא סובלת משבר בכף הרגל. גם הרץ גירמה אמרה (הפועל אורן השרון) לא ייקח חלק בתחרות על אף השגת הקריטריון בשל פציעה.

האצנית דיאנה וייסמן, לה הייתה חסרה מאית אחד בלבד לקריטריון באליפות העולם, בסופו של דבר כן נכנסה לרשימת המשתתפות בריצה היוקרתית ל-100 מטרים. כזכור, לפני כשבוע ויסמן העמידה את שיא על 11.25 שניות, בפעם הרביעית בחודשים האחרונים, כאשר הקריטריון הוא 11.24 שניות. למרות זאת, היא נכנסה לרשימת המוקדמות דרך המפסידות המהירות ביותר ותשתתף לראשונה בתחרות העולמית.


נכנסה לתחרות ברגע האחרון. דיאנה וייסמן (טיבור חגר)

לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי תל אביב) תשתתף בריצת המרתון אחרי שנה טובה מאוד ומעוטרת עבורה. שיאה האישי הוא 2:19:46 שעות. בעלה ומאמנה, דן סלפטר, הצהיר בעבר כי המטרה אותה מקווים להגשים השנים הם שבירת שיא העולם במרתון. שיא העולם עומד כרגע על 2:15:25 שעות, משנת 2003 אותו קבעה הבריטית פאולה רדקליף.

במרתון הגברים ירוצו מארו טפרי (מכבי תל אביב) כאשר שיאו האישי עומד על 2:10:11 שעות וכמו כן את איימרו עלמיה (הפועל אורן השרון) כאשר שיאו האישי עומד על 2:15:16 שעות.

ביולי האחרון קבעה את הקריטריון גם רצת ה-3,000 מכשולים אדווה כהן (לידר ירושלים). בקיץ שעבר היא סיימה במקום החמישי באליפות אירופה עם שיא ישראל ושיא אישי 9:29:74 דקות. בראיון לספורט1 שנערך הקיץ סיפרה שהמטרה שלה היא להעפיל לגמר אליפות העולם במקצוע זה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי