רשמית: האולימפיאדה בטוקיו תיערך ללא קהל

האצטדיון הלאומי בטוקיו | PHILIP FONG/AFP via Getty Images

התחלואה בטוקיו מנגיף קורונה ממשיכה לעלות וההחלטה הקשה התקבלה. ייתכן כי המשחקים שיתקיימו מחוץ לטוקיו ייערכו עם קהל

(גודל טקסט)

יממה אחרי שהוכרז מצב חירום בטוקיו, בסך הכל שבועיים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים ביפן, הבוקר (חמישי) ציטטה סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווח מיפן, לפיו הכוונה היא לקיים את האולימפיאדה ללא נוכחות קהל כלל – ומאוחר יותר זה גם הפך רשמי, לצער כולם, אך גם למען בריאות כולם.

ייתכן כי המשחקים האולימפיים שייערכו מחוץ לטוקיו ייערכו עם קהל. טאמאיו מרוקאווה, שרת הספורט היפנית, היא זו שבישרה על ההחלטה. סייקו האשימוטו, נשיאת האולימפיאדה טוקיו 2020, אמרה: "זה מצטער מאוד ואני מבקשת את סליחתי מאלה שקנו כרטיסים".

ההחלטה התקבלה בפגישה בין הרשויות ביפן למארגני התחרות ובכירים בוועד האולימפי הבינלאומי. עד לפני מספר שבועות נראה היה שהמשחקים האולימפיים ייערכו לעיני אלפי צופים מדי יום, אבל נגיף קורונה התפשט מחדש והתחלואה עולה מיום ליום, כשבטוקיו לבדה אובחנו מעל 900 חולים ביממה האחרונה – הכמות הגבוה ביותר מזה כחודשיים.

כזכור, כבר לפני מספר חודשים נאסרה הכניסה לקהל מחוץ ליפן, אך הוחלט כי צופים מקומיים יוכלו לאכלס את היציעים, בכפוף להגבלת תפוסה של עד 50% מתכולת המתקנים ולא יותר מ-10,000 צופים. כעת, נראה כי התחרויות יצטרכו להתקיים בדלתיים סגורות.

תומאס באך, יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, נמצא בטוקיו כחלק מההכנות למשחקים האולימפיים שייצאו לדרך ב-23.7, באיחור של שנה כידוע, אולם לא הצליח לשכנע את אנשי הבריאות ביפן שטענו כי קיום המשחקים ללא קהל כלל זו האפשרות הטובה ביותר כדי לנסות לבלום את התפשטות הנגיף.

תומאס באך לאחר נחיתתו בטוקיו | EUGENE HOSHIKO/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי