שבת בטוקיו: ראשוני, גורבנקו, שטילוב ודולגופיאט יתחרו

שטילוב
שטילוב | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

הג'ודאית תתחרה החל מ-05:00, לבריכה יזנק פולונסקי (13:02) וכחצי שעה אחריו השחיינית שנחשבת לאחד השמות המסקרנים (13:28), ב-04:00 יחלו המוקדמות בהתעמלות המכשירים ויהיו לנו נציגים גם בבדמינטון ובטאקוונדו

(גודל טקסט)

טקס פתיחת המשחקים האולימפיים 2020 בטוקיו הסתיים לפני זמן קצר והקשת איתי שני כבר התחרה הבוקר (שישי) והפך לישראלי הראשון שמשתתף בתחרויות, אבל מחר (שבת) נזכה לנציגות ישראלית משמעותית במיוחד. שירה ראשוני תפתח את הופעות ישראל באולם הג'ודו, אנסטסיה גורבנקו ורון פולונסקי יקפצו לבריכה האולימפית, אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט יתחרו במוקדמות בהתעמלות קרקע, מישה זילברמן יתחרה בטורניר הבדמינטון ואבישג סמברג תנסה להשיג ניצחון ישראלי היסטורי בטאקוונדו.

ג'ודו: שירה ראשוני הראשונה להתחרות

שתי המדליות היחידות של ישראל בריו הגיעו מנבחרת הג'ודו, שגם הפעם מכוונת גבוה ורוצה להתייצב לפחות פעם אחת על הפודיום. ראשונת המשתתפות מבין 12 הישראלים בנבחרת תהיה שירה ראשוני, שתופיע באולם ניפון בודוקאן המיתולוגי בשבת בבוקר (החל מ-5:00) ותנסה להתקדם בקטגוריית המשקל הנמוכה ביותר של הנשים – עד 48 ק"ג.

ראשוני בת ה-30 התחרתה גם באולימפיאדת ריו לפני חמש שנים ורוצה חוויה מתקנת, אחרי שהודחה שם בסיבוב הראשון בעקבות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת שהעניקה ניצחון למרינה צ'רניאק האוקראינית והותירה אותה בדמעות. הפעם היא פוגשת יריבה נוחה יותר בדמותה של לוס אלברס הקולומביאנית בת ה-34, אותה ניצחה בעימות היחיד ביניהן לפני עשור בסן סלבדור.

אם תנצח בקרב המוקדם, ראשוני תפגוש לאחר מכן את המנצחת בין הספרדייה חוליה פיגרואה לבין גולקאדר סנטורק מטורקיה. בשמינית הגמר היא עשויה להיתקל באורנצצג מונחבאט המונגולית, שהשיגה את מדליית הארד באליפות העולם האחרונה.

שירה ראשוני
שירה ראשוני | עדי אבישי

שחייה: גורבנקו יוצאת לדרך ב-200 פרפר

שני שחיינים ישראלים יחלו את דרכם. רון פולונסקי יתחרה במוקדמות 400 מטר מעורב אישי ב-13:02 שעון ישראל ואנסטסיה גורבנקו במוקדמות 100 מטר פרפר נשים ב-13:28.

רון פולונסקי קבע תוצאת שיא ב-400 מטר מעורב אישי במונטה קרלו רק ב-30 במאי כשעצר את השעון על 4:19.00 דקות. אם לשפוט על פי הגמר בריו 2016, אז התוצאה שהספיקה כדי לסיים בין שמונת הראשונים ולעלות לגמר עמדה על 4:13.55 דקות, תוצאה טובה בהרבה משיאו של פולונסקי. באליפות העולם האחרונה 4:15.49 הספיק. מטרתו של הישראלי אמורה להיות בעיקר לנסות לשבור את השיא האישי שלו. כך או אחרת הוא יוזנק במקצה הראשון, שצפוי להיות החלש ביותר מבין הארבעה.

אנסטסיה גורבנקו, שנחשבת לאחד השמות המסקרנים במשלחת הישראלית, תוזנק מהמקצה הרביעי במוקדמות 100 מטר פרפר. גורבנקו נכנסה אל המקצה הזה בזכות זמן של 58.51 שניות, הזמן ה-22 בטיבו מבין כל השחייניות. המשחה החזק של גורבנקו הוא 200 מטר מעורב אישי

אנסטסיה גורבנקו | TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images

שטילוב ודולגופיאט במוקדמות בהתעמלות קרקע

החל משעה 04:00 ייצאו לדרך המוקדמות בהתעמלות המכשירים ואת יישראל ייצגו ארטיום דולגופיאט בהופעת הבכורה שלו במשחקים האולימפיים ואלכס שטילוב, שיתחרה בפעם הרביעית.

בהתעמלות מכשירים, כל המתחרים משתתפים בכל המכשירים כבר במוקדמות, כך שמצפה לשניים יום עמוס. לשלב הגמר בכל מכשיר עולים שמונת המתעמלים שהשיגו את הציון הגבוה ביותר בשלב המוקדמות, בעוד מקומות 11-9 משמשים כעתודה. פרט לכך המוקדמות מהוות גם מוקדמות לגמר הקרב רב יחידים ואליו מעפילים 24 מתעמלים שהסכום הציונים שלהם בכלל המכשירים היה הגבוה ביותר וארבעה נוספים יהיו עתודה.

הישג השיא של שטילוב היה בלונדון 2012, אז סיים במקום השישי בתרגיל הקרקע, בבייג'ינג 2008 הוא סיים שמיני ואחרון בגמר. בריו הוא אכזב וסיים עם התוצאה ה-58 בטיבה במוקדמות ולא עלה כמובן לגמר. גם דולגופיאט מצטיין בעיקר בתרגיל הקרקע וזכה פעמיים במדליית כסף באליפות העולם שם (מונטריאול 2017 ושטוטגרט 2019), כמו גם במדליית זהב באליפות אירופה (מרסין 2020) ועוד פעמיים במדליית הכסף.

ארטיום דולגופיאט | Laurence Griffiths/Getty Images

בדמינגטון: אולימפיאדה שלישית למישה זילברמן

נציג ישראל בטורניר הבדמינטון האולימפי בטוקיו 2020, מישה זילברמן, יפתח את דרכו ביום שבת בבוקר (7:00) עם משחק נגד במידיפאטי סאי פראנית ההודי. זילברמן הוגרל לבית ד' ממנו יעלה מתחרה אחד (מתוך שלושה) לשלב הנוק אאוט. הישראלי בן ה-32 ישחק ביום שני לפנות בוקר נגד מארק קליו ההולנדי ואם יצליח להפתיע ולהשיג שני ניצחונות, הוא יעלה שלב.

זו האולימפיאדה השלישית בה משתתף זילברמן, אחרי לונדון 2012 וריו דה ז'נרו 2016. באנגליה הוא הפסיד בשני המשחקים בשלב הבתים, ובברזיל הפסיד משחק אחד וניצח בשני, אך לא הצליח להעפיל לנוק אאוט.

זילברמן מדורג במקום ה-47 והמשוכה הראשונה שלו גבוהה מאוד. סאי פראנית מדורג במקום ה-15 בעולם והוא הפייבוריט הגדול לזכות בראשות בית ד'. בשלושת המשחקים הקדומים בין השניים, ההודי ניצח בלי לאבד מערכה, כשהמפגש האחרון נערך במרץ השנה, באליפות שוויץ הפתוחה.

מישה זילברמן
מישה זילברמן | הועד האולימפי

טאקוונדו: סמברג תנסה לעשות היסטוריה

אבישג סמברג, הנציגה היחידה של ישראל בטאקוונדו בטוקיו, תתכבד להוציא לדרך את התחרויות של הענף בשבת בבוקר (4:00 לפנות בוקר). ב-2004 הייתה זו מאיה ערוסי שהפסידה בסיבוב הראשון, ב-2008 הגיעה תורה של בת אל גטרר וב-2016 רון אטיאס היה הגבר הישראלי הראשון בתחרות הטאקוונדו וגם הוא לא הביא את ניצחון הבכורה. אולי הישראלית הרביעית תעשה זאת?

סמברג בת ה-20 (מקום 16 בדירוג האולימפי) תפגוש בקרב הראשון בקטגוריית משקל עד 49 ק"ג את ויקטוריה סטמבו בת ה-28 מפוארטו ריקו שמדורגת מקום אחד אחריה. שתיהן הודחו בסיבוב השלישי באליפות העולם במנצ'סטר לפני שנתיים, אבל ב-2021 סמברג עם מאזן מושלם של 12 ניצחונות וזכייה באליפות אירופה.

אם תנצח, סמברג תעפיל לשמינית הגמר, שם מחכה לה התאילנדית פניפאק וונגפאטנאקיט, אלופת העולם והמדורגת ראשונה במשקל זה שכבר זכתה בארד בריו. במקרה של הפסד, לסמברג עדיין יהיה סיכוי להגיע לבית הניחומים, בו מתחרות על מדליית הארד כל אלה אלה שהודחו בדרך על ידי שתי המתמודדות שהעפילו לגמר. במקרה כזה, הפסד מול התאילנדית המדורגת ראשונה כמובן מגדיל את הסיכוי.

אבישג סמברג | איגוד הטאקוונדו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי