מגיע לו רק על המאמץ? פדרי המועמד המוביל לזכות ב"גולדן בוי"

פדרי | Masashi Hara/Getty Images

קשר ברצלונה, שכיכב ביורו ובימים אלו מייצג את ספרד גם במשחקים האולימפיים בטוקיו, צפוי לזכות בפרס השחקן הצעיר הטוב ביותר באירופה. סאקה או בלינגהאם יבצעו מחטף ברגע האחרון?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בגיל 18 בלבד, פדרי מבסס את מעמדו כאחד השחקנים הטובים והמבטיחים בכדורגל הספרדי. ביורו 2020 הוא לא החמיץ אף לא דקה אחת, אבל גם שישה משחקים ומהם שלושה שנמשכו 120 דקות והותירו אותו ללא חופשה מאז סיום עונת הכדורגל, לא גרמו לשינוי סגל נבחרת ספרד למשחקים האולימפיים ובימים אלו הוא מככב גם בטוקיו.

פדרי, שהגיע לברצלונה רק בשנה שעברה מלאס פלמאס, שותף ב-180 הדקות של ספרד במשחקים האולימפיים, עד כה "לה רוחיטה" סיימה ב-0:0 מאכזב מול מצרים וגברה 0:1 על אוסטרליה, ונראה שיכולתו הנהדרת לצד ההקרבה והמסירות הגדולה, יסדרו לו תואר אישי ראשון בקריירה: הוא צפוי להיבחר "לגולדן בוי" לשנת 2021.

מדובר בתואר היוקרתי שמשמעותו "השחקן הטוב ביותר עד גיל 21", שמוענק מדי שנה על ידי המגזין האיטלקי "טוטוספורט". לפי הפרסומים, פדרי מקדים את בוקאיו סאקה מארסנל – שבגיל 19 היה מהשחקנים הבולטים של אנגליה ביורו – וג'וד בלינגהאם מדורטמונד, שגם הוא נמנה בסגל שלושת האריות באליפות אירופה האחרונה. עם זאת, מדובר בבחירה שנתית וגם לפתיחת עונת 2021/22 תהיה משקל בהחלטה.

רק באוקטובר יפורסמו רשימת 20 המועמדים הסופיים לתואר, אולם אלו שלושת המועמדים המובילים ונראה כי פדרי נמצא מעל כולם. הספרדי, באופן לא מפתיע, כבר נבחר לשחקן הצעיר הטוב ביותר ביורו 2020. בגולדן בוי לשנת 2020 זכה ארלינג הולאנד, ב-2019 נבחר ז'ואאו פליקס וב-2018 היה זה הבלם מתייס דה ליכט. קיליאן אמבפה נבחר ב-2017.

פדרי | AVIER SORIANO/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי