התאוששה בסטייל: ארה"ב התפוצצה על איראן עם 66:120

קווין דוראנט, דריימונד גרין
קווין דוראנט, דריימונד גרין | Gregory Shamus / Staff

אחרי המעידה מול צרפת, נבחרת הכוכבים השתפרה עם 19 שלשות ב-50 אחוז, לילארד הצטיין. צרפת הביסה 77:97 את צ'כיה וגינזבורג. אוסטרליה רשמה 83:86 צמוד על איטליה וגרמניה גברה 92:99 על ניגריה

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים השני בטורניר הכדורסל בטוקיו יצא לדרך הבוקר (רביעי) עם ארבעה משחקים, במוקד ארצות הברית הלחוצה התפוצצה על איראין עם 66:120 והתאוששה מההפסד הצורם לצרפת. במשחק המוקדם של היום, גרמניה ניצחה 92:99 את ניגריה. לאחר מכן, אוסטרליה גברה 83:86 על איטליה ובמשחק הרביעי והאחרון, צרפת הביסה את צ'כיה של ננו גינזבורג.

בית א': ארצות הברית – איראן 66:120
אחרי המעידה מול צרפת במשחק הראשון והביקורות שבאו לאחר מכן על גרג פופוביץ', האמריקאים התעשתו וחזרו להיות הנבחרת הדורסנית מטורנירים קודמים. מול מי שמסתמנת כנבחרת החלשה בטורניר המשימה הייתה קלה יחסית, אבל פופוביץ' וכוכביו ייקחו מהמשחק הזה את היכולת המשופרת, ובעיקר את האחוזים המשודרגים, אחרי שצלפו 19 שלשות ב-50 אחוז. מעל כולם עמד דמיאן לילארד עם 21 נקודות, כולן מחוץ לקשת. סגן אלוף ה-NBA הטרי דווין בוקר סיים עם 16 ו-5 ריבאונדים, ג'ייסון טייטום הוסיף 14, זאק לאבין תרם 12, כריס מידלטון 10 וקווין דוראנט שהוסיף גם 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, היה השחקן השישי בספרות כפולות עם 10 נקודות משלו. מנגד, חאמד חדאדי ומוחמד יאקצ'אלידקורדי קלעו 14 כל אחד, אבל לא מנעו הדחה צפויה מאיראן.

מפתיחת המשחק, היה ברור שארצות הברית באה להוציא עצבים ולהעביר מסר לשאר המשתתפות בטורניר. דמיאן לילארד צלף שש שלשות והגיע ל-18 נקודות במחצית הראשונה, קווין דוראנט עשה הכל מהכל, וגם שחקני הספסל לא הורידו רגל מהגז, בדרך ליתרון 30:60 במחצית. הטיול נמשך גם במחצית השנייה, כשפופוביץ' מנסה שלל הרכבים חדשים, נותן לג'ייסון טייטום ודווין בוקר להוביל את ההתקפה, ורואה את חניכיו ממשיכים לצלוף ללא הכרה מחוץ לקשת. בדרך לניצחון 66:120

דמיאן לילארד
דמיאן לילארד | Gregory Shamus / Staff

בית א': צ'כיה – צרפת 77:97
אם חשבתם שהטריקולור יחוו נפילת מתח אחרי הניצחון המרשים על ארה"ב – תחשבו שוב. שחקניו של וינסנט קולה התייצבו לטוקיו כדי לקחת מדליות והיום הם הבהירו זאת בשנית, כשטיילו לניצחון קליל על הנבחרת של ננו גינזבורג. צ'כיה דווקא פתחה מצוין והובילה בשש אחרי רבע ראשון שבו קלעה 28 נקודות, אלא שצרפת ניצחה 12:29 ו-16:26 בשני הרבעים הבאים ופתחה פער שממנו היריבה לא הצליחה להתאושש.

אוון פורנייה, שכיכב נגד האמריקאים, הוביל את הקלעים גם הפעם עם 21 נקודות, כאשר ננדו דה קולו היה מצוין בעצמו עם 17 ו-8 אסיסטים. גם וינסנט פוארייה בלט, עם 14 נקודות. בצד השני, יאן וסלי קלע 19, אונדריי באלווין 18 עם 8 ריבאונדים ותומאס סטוראנסקי הוסיף 14 עם 9 אסיסטים.

אוון פורנייה | ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

בית ב': גרמניה – ניגריה 92:99
המאנשאפט שומרים על סיכוי לעלות לשלב הבא, עם ניצחונם הראשון בטורניר. אחרי ההפסד הדחוק לאיטליה במשחקם הראשון, גרמניה הציגה משחק התקפי שוטף ואיכותי, כשיוהאנס פוגטמן נמצא מעל כולם עם 19 נקודות, מו ואגנר מוסיף 17 ומאודו לו ממשיך את הטורניר החיובי עם 13 נקודות ו-9 אסיסטים. מנגד, ניגריה שהגיעה לטורניר עם ציפיות גבוהות אחרי שהפתיעה את ארצות הברית במשחקי ההכנה, קיבלה משחק שיא מאלוף ה-NBA הטרי ג'ורדן נוורה, אבל גם 33 הנקודות ו-7 הריבאונדים שלו לא הספיקו לה, והמשחק הבא שלה יהיה לפרוטוקול.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | THOMAS COEX / Contributor

בית ב': איטליה – אוסטרליה 86:83
הבומרס שמרו על מאזן מושלם ועשו צעד משמעותי לעבר שלב הנוקאאוט בתום משחק צמוד מאוד, שבו אף נבחרת לא פתחה פער גדול משמונה נקודות. האזורי רשמו הפסד ראשון בטורניר האולימפי וביום שבת הם יצטרכו לנצח את ניגריה כדי להבטיח את המקום השני בבית. חלוקת הנקודות באוסטרליה הייתה שוויונית יותר וג'וק לנדל הוביל חמישה שחקנים בספרות כפולות עם 18 נקודות. פטי מילס סיים עם 16, ניק קיי קלע 15, ארון ביינס וג'ו אינגלס הוסיפו 14 כל אחד. בצד השני, סימונה פונטקיו וניקו מאניון בלטו עם 22 ו-21 בהתאמה, אקילה פולונארה הוסיף 12 שלא הספיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי