ביילס רומזת: ההתעללות שעברתי השפיעה על ההחלטה לפרוש

סימון ביילס | Laurence Griffiths/Getty Images

המתעמלת שומרת על עמימות אחרי הפרישה המסתורית, אבל במשלחת האמריקאית טוענים: המסר שהדהדה ברשתות החברתיות, שכולל התייחסות לפרשת ההתעללות המינית של לארי נסאר, "מתמצת את כל מה שהיא מרגישה"

(גודל טקסט)

האם פרשת ההתעללות המינית של לארי נסאר השפיעה על ההחלטה של סימון ביילס לפרוש מגמר התחרות הקבוצתית ומגמר הקרב רב באולימפיאדת טוקיו? במשלחת האמריקאית יש מי שמשוכנע שכן.

ביילס ממשיכה לשמור על עמימות סביב הנסיבות שגרמו להחלטה יוצאת הדופן שלה ועדיין לא החליטה סופית אם להתמודד במקצועות היחידניים ולנסות לזכות בכל זאת במדליה אישית בטוקיו, אבל אמש (רביעי) הדהדה ברשתות החברתיות מסר של המאמנת והמתעמלת לשעבר אנדראה אוריס, בה צידדה בהחלטה של ביילס והסבירה שלנסיבות חייה הקשות – לרבות פרשת ההתעללות המינית של רופא הנבחרת לארי נסאר – היו חלק בצעד החריג.

"מאכזב אותי כל כך לקרוא את התגובות של אנשים שטוענים שסימון ביילס לא חזקה מנטלית, או שוויתרה בקלות מדי. אנחנו מדברים כאן על אותה בחורה שהוטרדה על ידי הרופא שלה במשך שנים, כבר מהילדות, ועדיין הפכה לאגדה. סימון רק בת 24, אבל עברה אירועים טראומתיים שרוב בני האדם לא יחוו לאורך כל חייהם", כתבה אוריס. "אחרי כל מה שהיא עברה, עדיין שופטים אותה כל כך לחומרה. איך אפשר לומר שסימון חלשת אופי? שהיא רכרוכית? זה אבסורד".

סימון ביילס
סימון ביילס | Jamie Squire / Staff

ביילס צייצה מחדש ושיתפה את הפוסט של אוריס, ובכיר במשלחת ההתעמלות האמריקאית אמר ל"דיילי מייל" ש"עצם העובדה שסימון הדהדה את הפוסט הזה, מוכיח כמה היא מסכימה עם כל מילה שבו. הפוסט הזה מתמצת את כל מה שסימון חשה ורוצה להגיד בעצמה. היא עדיין חיה את הטראומה של הפרשה ההיא, וטראומות אחרות מהילדות".

ביילס חשפה בשנת 2018 שגם היא הוטרדה מינית במשך שנים על ידי נסאר, שתקף נערות רבות בזמן ששימש רופא נבחרת ההתעמלות האמריקנית. למעלה מ-100 ילדות ונערות העידו נגד נסאר, שנידון ל-40 עד 175 שנה בכלא בעקבות הפרשה.

"אני לא מפחדת יותר לספר את הסיפור שלי. גם אני אחת מהניצולות שעברו התעללות מינית בידיו של לארי נסאר, עכשיו אני יודעת שזו לא אשמתי", כתבה ביילס בזמנו. "זה לא נורמלי לקבל 'טיפול מיוחד' מהרופא שאמרו לך לסמוך עליו. אני לא מתכוונת לשאת באשמה השייכת לנסאר ולהתאחדות האמריקנית".

לארי נסאר
לארי נסאר | טוויטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי