"לא הייתה לי כוונה לפגוע": יעל ארד התנצלה בפני נבחרת הג'ודו

יעל ארד | מאור אחרק

המדליסטית האולימפית לשעבר התחרטה על הביקורת שמתחה על המאמנים והספורטאים, ובירכה את דולגופיאט: "ריגש את כולנו עד דמעות"

(גודל טקסט)

בזמן שנבחרת הג'ודו חגגה מדליה מרגשת בתחרות הקבוצתית וארטיום דולגופיאט סיפק את אחד מרגעי השיא של הספורט הישראלי בכל הזמנים עם מדליית זהב בתרגיל הקרקע בהתעמלות, קול אחד בולט כמעט לא נשמע. יעל ארד, המדליסטית האולימפית לשעבר, שמתחה ביקורת על נבחרת הג'ודו בימים שלפני הזכייה במדליה, לא הגיבה.

אתמול (שני) היא פרסמה פוסט ברכה לדולגופיאט ולנבחרת הג'ודו, ואף התנצלה על התבטאויותיה בריאיון ברדיו, בו אמרה על הג'ודוקות הישראלים: "רואים תחרות שבה הם היו יחסית פאסיביים, לא ראינו וירטואוזיות. מותר להפסיד, אבל רק כשיודעים שעשית כל מה שיש, ופה לא ראינו את זה אצל חלק גדול מהג'ודאים".

בעקבות הדברים הללו, הגיב מאמן נבחרת הג'ודו אורן סמדג'ה ומתח על ארד ביקורת מרומזת, כשהוא סוגר איתה חשבון וטוען ש"אני לא הייתי מתבטא ככה בתקשורת". כעת ארד מתנצלת.

"יום נדיר לספורט הישראלי שחווה היום את ההישג אולי הגדול בתולדותיו – מדליית זהב בקרקע בהתעמלות והתקווה מתנגנת כשדגל ישראל מונף גבוה מכולם", כתבה ארד. "ארטיום דולוגפיאט הוא ילד הפלא של ההתעמלות הישראלית עם מאמן ענק וצנוע שחלם והגשים בענק ונגע היום בקצה גבול היכולת האנושית על הבמה המרכזית בעולם. שבוע שלם עבר מהרגע שהעפיל לגמר מהמקום הראשון ועד שעלה היום שוב למזרון להוכיח שהוא הטוב מכולם. שבוע שבו מידי יום התמודד עם לחץ פנימי וחיצוני, מוקף בצוות הכל כך מיוחד שלו המאמן המקסים והמנוסה סרגיי וייסבורג ולצידו הפיזיוטרפיסט המסור אדם בדיר. וארטיום עשה את זה וריגש את כולנו עד דמעות. זה הישג ענק שלו, שלו הצוות, של המועדון מכבי ת"א של איגוד ההתעמלות והמשלחת האולימפית.

"ההישג זה מגיע יממה בלבד לאחר שחווינו הצלחה נהדרת ומרגשת של נבחרת הג'ודו של ישראל, גברים ונשים יחד, בתחרות המיקס הקבוצתית שהצליחו להתעלות ולהוכיח כמה פוטנציאל יש בג'ודו הישראלי וכמה הנשמה והמלחמה מנצחות כל נבחרת. גם את הדוב הרוסי. הלב התמלא גאווה לראות את תמנע, גילי(שריר), טוהר, לי, שגיא פיטר, רז ואורי בעידוד של שירה, ענבר ברוך וגילי(כהן) ואת שני המאמנים שני ואורן נלחמים איתם.

"זו הזדמנות עבורי לומר לכל אחת ואחד מכם ומכן הספורטאים כמה אני אוהבת ומעריכה אתכם כפי שאני מברכת אתכם באופן אישי אחרי כל תחרות מזה שנים רבות וזה גם המקום לומר שאם פגעתי בכם, בדברי שנאמרו בראיון רדיו בשישי האחרון לא היתה בדבריי או בעיתוי כוונה חס וחלילה לפגוע ואני מתנצלת בפני מי שנפגעו.

אורן סמדג'ה ופיטר פלצ'יק | דני מרון

"במחצית הדרך של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, ניצבת היום הנבחרת הישראלית עם 3 מדליות ב-3 ענפים שונים ועוד שבוע עמוס ומרגש לפנינו. יש לנו סגל מקצוען עם עומק ונוכחות מרשימה ועל כך גאוותנו. בהצלחה בכל הענפים שמתחרים כאן, באנו לעשות ספורט, להתעלות עד לקצה ולנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי