בעולם מתקשים לעכל: "ורהולם חצה את גבול היכולת האנושית"

קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם | Anthony Dibon / Contributor

ברחבי העולם מגיבים בהלם לשיא ההיסטורי של הנורבגי: "לא נראה עוד ריצה כזאת". האלוף האולימפי הבריטי מהלל: "אחד הרגעים הגדולים בתולדות האולימפיאדה"

(גודל טקסט)

עולם הספורט מתקשה לעכל את ההופעה החד פעמית הבוקר (שלישי) בגמר ה-400 מטר משוכות, במה שהייתה ככל הנראה אחת הריצות הגדולות אי פעם במשחקים האולימפיים. קרסטן ורהולם, הפנומן הנורבגי, ניפץ את שיא העולם והשיא האולימפי כשעצר את השעון על זמן מדהים של 45.94 שניות, וזכה בזהב עם ריצה בלתי נשכחת ברגע האמת הגדול ביותר שלו בקריירה.

הנורבגי בן ה-25, פעמיים ברציפות אלוף העולם, אלוף אירופה ומי שקבע רק לאחרונה את שיא העולם עם 46.70 בחודש שעבר בליגת היהלום, ראה את יריבו העיקרי ריי בנג'מין האמריקאי מאתגר אותו, ועם פיניש מדהים קבע את התוצאה המטורפת. ריי שבר אף הוא את שיא העולם בשתי מאיות, ואיכשהו זה הספיק לו רק למדליית ארד.

האלוף האולימפי הבריטי גרג רתרפורד שפירשן את הריצה עבור "יורוספורט", נשמע המום לאחר המקצה יוצא הדופן. "זו הייתה ריצה פנומנלית. אני חושב שלא נראה עוד ריצה כזאת, אפילו לא קרוב", אמר. "ורהולם חתום על אחת התצוגות האולימפיות הגדולות אי פעם. אין לי מילים. הוא כבר שבר את שיא העולם לפני כן, אבל לעשות את זה בגמר אולימפי, בצורה כזאת? זה בלתי ניתן לעיכול, לא ייאמן. אני כל כך שמח בשבילו, כי הוא איש נהדר ושגריר נהדר של האתלטיקה".

רק כדי לסבר את האוזן, אם ורהולם היה רץ 400 מטר ללא משוכות, הוא היה מתברג באחד המקומות הראשונים באולימפיאדה. הזמן הטוב ביותר במוקדמות ה-400 מטר ללא משוכות, עמד על 45.64 שניות. ורהולם שיפר את שיא העולם ב-76 מאיות, בזמן שבמשך 44 שנה, מאז שנת 1977, קוזזו ממנו 75 מאיות בסך הכל.

"אני חושב שורהולם מתח את הגבולות האנושיים במקצה הזה", אמר רתרפורד. "הוא ראה את בנג'מין נותן לו פייט, וגילה שהוא אפילו יותר מהיר ממה שדמיין לעצמו".

קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם | Kyodo News / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי