אביו של מתן רודיטי: "לא היה טעם לחיים ואז החלטנו להביא אותו לעולם"

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

שמואל ומזל רודיטי איבדו את בנם הבכור בתאונת דרכים ובגיל 50+ החליטו להביא ילד נוסף לעולם: "הוא המתנה שלנו". האב מספר: מקווה שעכשיו הוא יקבל את החשיפה שמגיעה לו"

(גודל טקסט)

"היינו בתחתית השאול. לא היה כבר טעם לחיים ואז החלטנו להביא את מתן לעולם. אשתי ילדה אותו כשהיא בת 50 ושישה חודשים. לא היה דבר כזה בישראל אז, מתן נולד בהפריה חוץ גופית כי היינו חייבים משהו שירים אותנו מהאדמה".

כך סיפר היום שמואל רודיטי, אביו של השחיין מתן רודיטי שעשה הבוקר את ההישג שבעיני איגוד השחייה והוועד האולימפי, הפך לגדול ביותר של שחיין ישראלי מאז ומעולם. רודיטי בן ה-22 היה מרוחק מקום אחד בלבד מהפודיום במשחה ל-10 קילומטרים במים פתוחים וסיים רביעי.

שמואל רודיטי בן ה-77 היה כדורגלן וארבע השנים היפות שלו היו ב-1969-1973, אז כמגן הכח רמת גן הוא זכה עם הסגולים באליפות ושני גביעים. היום הוא סיפר: "בנינו בית בשומרון והיינו על גג העולם. ואז ב-1997 קרה לנו הנורא מכל. הבן הבכור שלנו, יוסי, נהרג בתאונת דרכים והעולם חרב עלינו. כעבור שנה וחצי, כשאנחנו לא מוצאים נחמה, נולד מתן והפך להיות המתנה שלנו. יש לנו עוד בן בשם יניב. מתן הפך אותנו להורים לתינוק כשאני בן 54 ומזל אשתי, כמעט בת 51".

מתן רודיטי | Al Bello/Getty Images

רודיטי האב המשיך: "עזבנו את השומרון ועברנו לגור בהרצליה. האהבה שלי למתן הייתה עצומה. כשהוא היה בן חמש, כשראיתי שילדים מקנאים בו ומציקים לו כי הוא היה ילד כל כך מוצלח, שלחתי אותו לג'ודו כדי שיקבל ביטחון ויתעצם פיזית. אבל מתן לא רצה, הלב שלו הוא לא לב של קילר. זו הסיבה שגם כאשר הוא הלך לשחות בגיל 13, הוא לא יכול היה לשחות למרחקים קצרים – שם מה שחשוב זה הזינוק ולגמור את היריבים תוך דקה. אז הוא הלך לשחות למרחקים ארוכים. אני עוד זוכר את התחרויות הראשונות שלו בניר דוד, בנחל האסי".

שמואל לא חושש לומר את אשר על ליבו, וליבו כבד עליו: "הרגשתי הלילה תחושה של שמחה מהולה בעצב. כואב לי שהילד הזה נשכח בצד מבחינת איגוד השחייה והוועד האולימפי. למתן מגיע הרבה יותר קרדיט וכבוד על מה שהוא עושה ועל התחרויות המדהימות שלו – כמו זו בגלזגו, שם הוא סיים חמישי באירופה. השחיינים האחרים מקבלים הרבה יותר קרדיט ומתפרסמים ומתן לא מקבל את החשיפה שמגיעה לו. אולי עכשיו יתייחסו אליו בכבוד הראוי, כי ההישג שלו הוא הישג שלא היה בשחייה מעולם".

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי