מדליה רביעית בטוקיו ו-13 בסך הכול: המשלחת הישראלית פורחת

אשרם שברה את שיאה של ריבקין ושיפרה את הישג השיא של המשלחת הישראלית, אחרי הזכיות של דולגופיאט, נבחרת הג'ודו וסמברג

(גודל טקסט)

איזו התרגשות! אחרי שמדליית הזהב של ארטיום דולגופיאט – השלישית במספר של המשלחת הישראלית בטוקיו – הפכה רשמית את המשחקים האולימפיים הנוכחיים למוצלחים ביותר בתולדות מדינת ישראל, היום (שבת) המתעמלת האומנותית לינוי אשרם הגדילה לעשות כשהוסיפה מדליה נוספת ושנייה מזהב למשלחת הישראלית, אחרי שניצחה בענק בקרב רב.

אשרם בת ה-22, שמשתתפת באולימפיאדה הראשונה שלה, אמנם זכתה בשלל תארים בארבע השנים האחרונות, כולל מדליות זהב באליפויות אירופה, מדליות כסף וארד באליפויות העולם וחמש מדליות זהב בתחרות הגרנד פרי האחרונה שנערכה בתל אביב, אך כלום לא מתקרב להישג האדיר שרשמה באולם ההתעמלות ביפן.

מדובר במדליה הרביעית (!) של ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו והשנייה מזהב, אחרי הזכייה של דולגופיאט, ומדליות הארד של אבישג סמברג בטאקוונדו ושל נבחרת הג'ודו.

לינוי אשרם על הפודיום עם הזהב | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

זו המדליה ה-13 של ישראל במשחקים האולימפיים; לאשרם קדמו יעל ארד שפתחה את הדלת עם מדליית כסף בברצלונה 1992, יחד עם מדליית ארד של אורן סמדג'ה, מדליית ארד של גל פרידמן באטלנטה 1996, ארד נוסף של מיכאל קולגנוב בסידני 2000, זהב היסטורי של פרידמן באתונה 2004 לצד ארד של אריק זאבי, ארד של שחר צוברי בבייג'ינג 2008, שתי מדליות ארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון בריו 2016 ושלוש המדליות הטריות של סמברג, נבחרת הג'ודו ודולגופיאט בטוקיו.

לינוי אשרם וניקול זליקמן | Laurence Griffiths/Getty Images
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט | ראובן קסטרו
נבחרת הג'ודו של ישראל עם מדליות הארד | Harry How/Getty Images
אבישג סמברג | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי