זוסמן: "לא חלמתי על אלופה אולימפית". זליקמן: "אנחנו מעצמה"

המאמנת של אשרם התגאתה: "האושר גדול, הקאמבק שלה לא הפתיע אותי". המתעמלת שסיימה שביעית: "אמרת ללינוי שהיא עשתה היסטוריה". גם הפוליטיקאים בירכו

(גודל טקסט)

חגיגה גדולה של המתעלמות האומנותיות בטוקיו אחרי הזכייה של לינוי אשרם במדליית הזהב האולימפית והמקום השביעי והנהדר של ניקול זליקמן.

איילת זוסמן, המאמנת של אשרם: "קיוויתי שהיא תעשה מה שהיא יכולה וידעתי שהיא תהיה בין שלוש הראשונות, אבל לא חלמתי על אלופה אולימפית. ברגע שקורה לה משהו שקשה לצאת ממנו, כמו אתמול עם החישוק שנפל, היא יודעת לאפס את עצמה ולהתעלות. זה לא הפתיע אותי – לא הנפילה ולא הקאמבק. אני מודה לאלה סמפולוב שעזרה לנו בכל רגע מנפילת החישוק ועד סיום תרגיל הסרט כאן. לא הייתי עוברת את זה בלעדיה. האושר גדול".

ניקול זליקמן המאושרת אמרה אחרי התחרות: "אני לא יודעת איך לאתר במילים מה עשינו פה, עשינו היסטוריה. מתעמלת ראשונה בפודיום אי פעם. כיוונתי לטופ 8 וסיימתי שביעית. אני רוצה להודות לכל מי שהיה חלק מההצלחה שלי, אני לא יודעת איך לתאר את זה. אני מודה למאמנות שלי וללינוי. אני באתי לחלום, זה חלום שהתגשם, זה כמו סרט. כשראיתי את הציון של לינוי אמרתי לה שהיא עשתה היסטוריה, אנחנו עשינו היסטוריה. את ראשונה ואני שביעית, זה מדהים. אנחנו מעצמה, ארטיום הוכיח את זה בהתעמלות מכשירים ואנחנו הוכחנו שאנחנו מעצמה בהתעמלות האומנותית. אמא, אני אוהבת אותך ותודה שלא ויתרת לי כשרציתי לוותר. זה סוף סוף התגשם ושווה הכול. אני באתי לחלום והצלחתי להגשים את החלום".

לינוי אשרם | Jamie Squire/Getty Images
לינוי אשרם חוגגת זכייה בזהב | Laurence Griffiths/Getty Images

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות: "יום מטורף למשלחת הישראלית כאן בטוקיו. קשה לתאר במילים את התחושות והגאווה – לינוי אשרם הביאה לישראל מדליית זהב!!! זוהי מדליית הזהב השנייה של ענף ההתעמלות בטוקיו 2020, לאחר ההישג המרשים של ארטיום דולגופיאט בשבוע שעבר. לינוי היא נכס לאומי והיא מביאה גאווה גדולה לישראל, לאיגוד ההתעמלות ולענף כבר שנים רבות. לינוי הרגישה את הציפיות של עם ישראל ואת הנטל על כתפיה ונלחמה בכל הכח כדי לתת את המיטב שלה. איגוד ההתעמלות המלווה את לינוי שנים רבות, גאה בה מאד ומודה לה ולמאמנת שלה איילת זוסמן על ההשקעה הרבה. אנו בטוחים כי לפני לינוי עוד שנות הצלחה והישגים משמעותיים רבים. גאווה גדולה גם מהביצועים של ניקול זליקמן שהגיעה למקום מכובד ותודה ענקית גם למאמנת שלה אלה סמופלוב. חשוב לציין גם את הישג הנבחרת האומנותית שהעפילה לגמר לאחר ביצועים מרהיבים הבוקר במוקדמות. כולנו מאחלים להן ולמאמנת אירה ויגדורצ'יק הצלחה מחר".

איילת זוסמן ולינוי אשרם חוגגות זכייה בזהב | Laurence Griffiths/Getty Image

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, בירך את תושבת העיר אשרם: "אני גאה ומתרגש לעמוד בראשה של עיר שיצאו ממנה שלושה מדליסטים אולימפיים וספורטאים מצטיינים. אני גאה בלינוי שהוכיחה מקצועיות, התמדה ונחישות והביאה לנו עוד הישג היסטורי. בימים אלה סיימנו לתכנן את מרכז המצוינות לספורט הישגי, בהשקעה חסרת תקדים שיהפוך לבית לכל הספורטים בתחום הג'ודו, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית. ראשון לציון הפכה למעצה אולימפית ואנחנו ניתן ונתמוך בספורטאים שלנו לאורך כל הדרך."

קינסטליך גם שוחח לפני זמן קצר עם הוריה של לינוי, חדווה ואורן אשרם ואמר להם שהוא לא יכול להוריד את החיוך מהפרצוף. אביה, אורן, החזיר לרז: "האם הייתה לנו היסטוריה כזו בראשון לציון?", ורז מיד השיב: "לא הייתה היסטוריה כזו במדינה כולה, כולי צמרמורת מהתרגשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי