רוסיה שוקלת פנייה ל-CAS: "הסקנדל של לינוי אשרם מחייב בירור"

הרוחות עדיין סוערות בעקבות "שערוריית השיפוט" בגמר: הרוסים הגישו ערעור נוסף לוועד האולימפי העולמי ונדחו, אבל שוקלים את צעדיהם "אם לא בשביל הצדק של דינה אברינה, אז למען ניקיון הענף בעתיד"

(גודל טקסט)

ברוסיה מסרבים להירגע מ"שערוריית השיפוט" כביכול שהביאה את מדליית הזהב בתחרות הקרב רב בהתעמלות אמנותית ללינוי אשרם, על חשבון דינה אברינה. הזכייה של נבחרת בולגריה בזהב על חשבון הרוסים בתחרות הקבוצתית הבוקר (ראשון) הוסיפה שמן למדורה, והביאה את סוגיית השיפוט בענף שנשלט במשך שנים על ידי רוסיה, לראש סדר היום באתרי הספורט.

ב"ספורט אקספרס" דווח הערב שאיגוד ההתעמלות הרוסי הגיש ערעור לוועד האולימפי הבינלאומי על מדליית הזהב של אשרם וביקש להעביר אותה לדינה אברינה, שסיימה עם מדליית הכסף בפער של 0.150 נקודות. הערעור נדחה על הסף ובתשובה הלקונית של הוועד האולימפי הבינלאומי נכתב ש"כל שאלה שנוגעת לשיפוט בתחרות, צריכה להיות מופנית למי שניסח את החוקים. אין סיבה לחשוב שנפל דופי בהתנהלות של השופטים".

לפי "ספורט אקספרס", הרוסים שוקלים כעת פנייה ל-CAS (בית הדין הגבוה לבוררות בספורט), הערכאה העליונה שמוסמכת לדון במקרים כאלו. מטרת הפנייה אם אכן תיעשה כזו, אינה לשלול את מדליית הזהב מאשרם – דבר שלא נמצא בסמכותו של בית הדין – אלא לבדוק את התנהלותם של השופטים לעומק ולהענישם במקרה הצורך.

לינוי אשרם על הפודיום עם הזהב | Laurence Griffiths/Getty Images

"הסקנדל שהעניק ללינוי אשרם את מדליית הזהב מחייב בירור מעמיק. אם לא למען הצדק של דינה אברינה, אז למען ניקיון הענף משערוריות שכאלה בעתיד", ציינו ב"ספורט אקספרס".

המתעמלת הרוסייה האגדית סבטלנה קורקינה, שהודתה שהייתה ב"הלם מוחלט מההטייה המכוונת של השופטים", אף הציעה שמעתה ואילך יוחלפו השופטים האנושיים ברובוטים שיתוכנתו להעניק את הציונים המדויקים ביותר בהתאם לביצועים ולרמת הקושי.

"הגיע הזמן לעשות מעשה. אולי נתחיל להשתמש ברובוטים שלא מטים את התוצאות ולא נותנים למשאלת הלב שלהם לפגוע בספורטאיות גדולות כמו האחיות אברינה", אמרה. "אני חושבת שכולם ייצאו מורווחים מתרחיש כזה. לא יהיה אף שופט שייאלץ להתמודד עם הביקורת וההשלכות של ההחלטות שלו. הגיע הזמן לחשוב ברצינות על רובוטים, זו הדרך היחידה למנוע חוסר צדק כזה בעתיד"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי