"אי אפשר לזכות בזהב עם טעות כמו שלינוי אשרם עשתה"

המאמנת של דינה אברינה המשיכה במתקפה: "כולם יודעים שאשרם לא הייתה צריכה להיות אלופה אולימפית, היא הייתה צריכה לקחת ארד"

(גודל טקסט)

כבר שבועיים חלפו מאז שהסתיימה האולימפיאדה, אבל ברוסיה ממשיכים להתעסק בהפסד הכואב מבחינתם של דינה אברינה ללינוי אשרם, שזכתה בזהב היסטורי בתחרות הקרב רב בהתעמלות האומנותית. כזכור, הרוסים באו בטענות קשות לשיפוט, טענה שאברינה הייתה חייבת לזכות בזהב וברשתות החברתיות לגלגו על הביצועים של המתעמלת הישראלית.

אירנה אוסמנובה, המאמנת של האחיות אברינה, הצטרפה למצעד המבקרים והגיבה לדבריה של איילת זוסמן שטענה ש"כל מי שהייתה בפודיום הייתה ראויה להיות שם". בריאיון לתקשורת ברוסיה אמרה אוסמנובה: "אנחנו לא רגילים להפסיד והן (ישראל) מפסידות כבר חמש שנים. הילדה הזו (אשרם) לא זכתה באף מדליית זהב עד עכשיו. לא בגראנד פרי ולא באליפויות עולם. רק בישראל היא זכתה בזהב באליפות אירופה ב-2020 בגלל שהאחיות אברינה לא הופיעו".

אוסמנובה המשיכה להשוות בין אשרם לאברינה: "באף תחרות עד עכשיו אשרם לא הקדימה את האחיות אברינה. לא באליפויות עולם ולא באולימפיאדה, היא אף פעם לא עשתה את זה. זו ההוכחה הראשונה שזוסמן לא אומרת אמת. אני מסכימה איתה ששלוש המתעמלות שהיו על הפודיום היו צריכות להיות שם, אבל בסדר אחר. דינה (אברינה), לינוי והרנסקו. אפילו אני חושבת שהרנסקו הייתה צריכה לסיים שנייה ואשרם שלישית".

"כל העולם מבין שהם טעות כזו כמו שאשרם עשתה, בלתי אפשרי להיות אלופה אולימפית. כולם מבינים את זה, חוץ מהאוייבים הפוליטיים של רוסיה. היו הרבה שאמרו שרוסיה עייפה מלנצח, אבל אף מתעמלות לא יכולה להשתוות למתעמלות הרוסיות"

דינה אברינה | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי