באך נפגש עם ראש ממשלת יפן: "אלו יהיו משחקים היסטוריים"

אולימפיאדת טוקיו | PHILIP FONG/AFP via Getty Images)

בטוקיו נרשמו מעל 1,000 מאומתים לקורונה ביום לראשונה מזה חצי שנה, אולם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אופטימי: "היפנים יוכיחו שהצליחו להתגבר על המון אתגרים בשנים האחרונות"

(גודל טקסט)

תשעה ימים לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, שיתקיימו לאחר דחייה של שנה, התפשטות נגיף קורונה בעיר טוקיו מגיעה לגבהים חדשים ומסכנת את אירוע הספורט הגדול בעולם, שגם כך ייערך ללא נוכחות צופים.

לטוקיו הגיע השבוע תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ששוחח עם התקשורת והרעיף שבחים על מארגני התחרות והעם היפני שמביע תמיכה בקיום המשחקים חרף ההתפשטות: "אלו יהיו משחקים היסטוריים, שיוכיחו שהיפנים הצליחו להתגבר על המון אתגרים בשנים האחרונות", אמר לאחר מפגש עם ראש הממשלה היפני יושידה סוגה.

כשהכריזו על יפן כמארחת המשחקים האולימפיים אי שם בשנת 2013, הרצון היה לקיים אולימפיאדה חגיגית כדי להוכיח את התאוששות העם היפני על נזקי רעידות האדמה, הצונאמי והאסון הגרעיני בפוקושימה, אלא שככל שנקף הזמן ביפן קיוו שהמשחקים האולימפיים, בדומה ליורו 2020, ישמשו כמעין במה לחגיגות הניצחון הגלובלי על המגפה.

תומאס באך וראש ממשלת יפן | KIMIMASA MAYAMA/POOL/AFP via Getty Images

בפועל, מספר המאומתים לקורונה בטוקיו עבר היום (רביעי) את רף ה-1,000 וזה קרה לראשונה מזה חצי שנה – היום נרשמו 1,149 מקרים חדשים, דבר שלא קרה מאז ה-22.1. אחוז קטן מהתחלואה נובע גם מהגעת המשלחות האולימפיות מכל רחבי העולם: כבר נודע כי חבר במשלחת הישראלית נמצא חיובי ונכנס לבידוד בטוקיו, 31 מחברי המשלחת הברזילאית, כולל ג'ודאים בכירים, נכנסו לבידוד לאחר ששבעה מעובדי בית המלון בו הם שוהים נמצאו חיוביים לקורונה. בנוסף, חברי משלחת רוסים בבידוד בעקבות מפגש עם חברי משלחת דרום אפריקנית שנמצאו חיוביים. מחוץ ליפן, המשלחת הפליטים לאולימפיאדה מעכבת את הגעתה לטוקיו לאחר שאחד מחבריה נמצא חיובי לנגיף בבדיקה שערך בקטאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי