ליגיונר תשיעי: יהב שמיר חתם בסגנית אלופת שווייץ

יהב שמיר
יהב שמיר | איגוד הכדוריד

השוער בן ה-21 נמצא כבר תקופה ארוכה במעקב של וינטרתור, שהחליטה להחתימו לאחר שהשוער שלה החליט שלא להמשיך בגלל סיבות רפואיות. יחבור לאדיר כהן שהבקיע העונה 84 שערים בכל המסגרות

(גודל טקסט)

ליגיונר תשיעי לכדוריד הישראלי בקבוצת בוגרים מקצוענית באירופה, ושלישי הקיץ. השוער יהב שמיר חתם היום (רביעי) בסגנית אלופת שווייץ, וינטרתור, שם יחבור למקשר אדיר כהן.

שמיר בן ה-21, כבר שיחק בנבחרת הלאומית (עשה את הבכורה במשחק רשמי מול נבחרת גרמניה, באוקטובר 2018), ועשה התקדמות מרשימה במדי מכבי ת"א ממנה הושאל לרמת השרון והפועל ר"ג. הוא זכה להתנסות גם במשחקי גביע אירופה. שמיר, כמו חלק גדול מהליגיונרים, הוא בוגר הפרויקט של נבחרת הנוער בגרמניה, ושיחק במדי נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20 ב-18', ולפני כן היה שותף להישג של נבחרת הנוער עם ההעפלה לשלב הראשון באירופה.

למעשה, החתימה שלו בוינטרתור מעמידה גם זווית מעניינת – צמד ישראלי נוסף שישחק בקבוצה אחת, אחרי שאל דן טפר הצטרף בשראבור הצרפתית גם ליאור גורמן (לצמדים הללו קדמו בעבר חן פומרנץ ואבישי סמולר ששיחקו יחדיו בגרמניה, כמו חן וגיל פומרנץ).


יהב שמיר (הדר ואן קולא איגוד הכדוריד)

שמיר נמצא כבר תקופה ארוכה במעקב של וינטרתור. הוא היה אמור לצאת במהלך העונה להתרשמות, אבל בגלל לוחות הזמנים של קבוצתו רמה"ש – העניין נדחה. בהמשך, השווייצרים צירפו שוער מקומי, שהחליט שלא להמשיך בגלל סיבות רפואיות – והמועמדות של שמיר שוב עלתה על הפרק. בשבוע האחרון הוחלפו טיוטות החוזה. כמו באדיר כהן, גם בשמיר רואים בקבוצה השווייצרית ככישרון שניתן לפתח. כהן היה מהשחקנים המובילים בוינטרתור בעונה האחרונה (66 שערים בליגה המקומית, 18 בגביע אירופה), ואין ספק שההצלחה איתו פתחה גם דלת עבור שמיר.

יתכן שלא מדובר בליגיונר אחרון לקיץ זה – הרכב הליגיונרים של הכדוריד הישראלי בקבוצות מקצועניות כולל את יואב למברוזו (לימוז', ליגה בכירה בצרפת), דניאל מוסינדי (ארלנגן, הבונדסליגה הגרמנית), יונתן דיין ושניר נציה (רימפאר וגרוסוולשטאדט, הבונדסליגה השנייה בגרמניה), דן טפר וליאור גורמן (שארבור, ליגה שנייה בצרפת), רם טורקניץ (ורברג, ליגה ראשונה בשבדיה), וכאמור כהן ושמיר. הנתון המעניין הוא ציר הזמן ביציאה לאירופה. בעוד שדיין ולמברוזו שיחקו עוד קודם לכן בגרמניה (אחרי סיום הפרויקט שהשתתפו בו), יתר הליגיונרים עשו את המעבר בקיץ הקודם ובחודשיים האחרונים.

בנוסף לכך, אם מתייחסים לעמדות, זה בהחלט הישג לכדוריד הישראלי ששני שוערים ישראלים ישחקו בעונה הבאה באירופה, ולכך אפשר להוסיף את יאיר ניקולייב בן ה-16 שיצטרף במהלך הקיץ לאקדמיית כדוריד מובילה בדנמרק, השייכת למועדון מורס מהליגה הבכירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי