גרנד פרי תל אביב: זהב למוקי, כסף לשמש, ארד לבוטבול

שגיא מוקי
שגיא מוקי | עדי אבישי

היום השני של התחרויות האיר פנים לישראלים: אלוף אירופה עד 81 ק"ג רשם יום מושלם הגיע עד לגמר, וניצח בו. טוהר (73 ק"ג) הפסיד ברבע אך ניצח בבית הניחומים. אצל הנשים, הג'ודאית נוצחה בגמר עד 63 ק"ג

(גודל טקסט)

היום השני של גרנד פרי תל אביב יצא לדרך הבוקר (שישי), ואחרי שתי מדליות הזהב ואחת מכסף בהן זכתה אתמול נבחרת הנשים, נמשכו הישגי המתחרים בכחול – לבן. בקרב האחרון של הערב, זכה שגיא מוקי במדליית הזהב אחרי שניצח בגמר בקרב עד 81 ק"ג. ענבל שמש זכתה במדליית הכסף אחרי שנוצחה בגמר המשקל עד 63 ק"ג. טוהר בוטבול התעלה בבית הניחומים וזכה במדליית הארד. 

שגיא מוקי, שמחזיק בדירוג העולמי הכי גבוה בין המשתתפים בקטגוריית המשקל שלו, ניצח יריבים מאורוגוואי ואוקראינה כדי לדהור לחצי הגמר. היריב הבא שלו היה סמי שאושי הבלגי, שהדיח מוקדם יותר את גל אלייב, ומוקי גבר עליו באיפון. בגמר סיפק הישראלי איפון מצוין מול איבאילו איבנוב הבולגרי, וחגג את זכייתו המרשימה במדליית הזהב.

"אני מרגיש שבארץ התחרויות הן הרבה יותר אמוציונליות. אני מצליח לקחת את האנרגיות מהקהל וזה מוציא ממני רק טוב. חלק מהטקס והשיטה בה אני עולה לקרב היא שאני מתכנס בעצמי. ההליכה איטית מתפרשת לפעמים כאדישות מסוימת, אבל אני בוער בפנים. כשאני עולה לקרב, זה יוצא. רואים את זה. אני שמח שאני נמצא בתקופה הזו ופתחתי את שנת 2019 ברגל ימין. מחר אקום בבוקר, אעודד את הנבחרת הישראלית וביום ראשון חוזרים להתאמן לקראת גרנד סלאם פריז וגרנד סלאם דיסלדורף", אמר מוקי אחרי הניצחון בקרב הגמר.

אחר הצהריים זכתה ענבל שמש במדליית הכסף בקרב עד 63 ק"ג, אחרי שהפסידה בגמר. היא עלתה אוטומטית לסיבוב השני והמשיכה לחצי הגמר אחרי ניצחונות על קלואה איבן הצרפתייה וגקה ואן דן ברח ההולנדית. היריבה הבאה שלה הייתה קטלין קוודרוס וגם עליה גברה שמש. בגמר היא הפסידה כאמור בווזארי בניקוד זהב למריה צ'נטרקיו האיטלקייה, והתנחמה במדליית כסף. עבור שמש, מדובר בהישג טוב מאוד במיוחד אחרי שחזרה מפציעה ארוכה שמנעה ממנה השתתפות באליפות אירופה שנערכה גם היא בארץ.


ענבל שמש נרגשת על הפודיום (עדי אבישי)

ענבל שמשאמרה אחרי ההפסד בגמר: "את האמת שהיה יום טוב, אני מאוכזבת שלא סיימתי עם הזהב אבל המדליה הזו היא סגירת מעגל בשבילי עברה עלי תקופה לא קלה של פציעה, רגע לפני אליפות אירופה כשהייתי במצב טוב ומאוד רציתי להתחרות. קרעתי את שריר השוק שבוע-שבועיים לפני אליפות אירופה, והייתה תקופה ממש מתסכלת – ראיתי את אליפות אירופה על קביים, את אליפות העולם ראיתי מהבית. עכשיו לבוא לפה לנצח מול הקהל הביתי המדהים שזה מדהים, הם נתנו לי מלא כח, ועם המדליות של אתמול והנבחרת החזקה שמרימה אותי למעלה".

טוהר בוטבול, שחווה ירידה בהישגים בשנה האחרונה, זכה מייד אחרי הקרב של שמש, במדליית הארד במשקל של עד 73 ק"ג. בוטבול פתח מול מתחרה קנדי. בוטבול, שחגג אתמול יום הולדת 25, העלה ווזארי על לוח הניקוד תוך שתי דקות וחצי דקה לסיום השיג איפון כדי להבטיח את ההעפלה. בשמינית הגמר הוא התמודד נגד יריב מארצות הברית וניצח בווזארי בניקוד הזהב. ברבע פגש בובטול מתחרה מטג'קיסטן, והעלה ווזארי על לוח הניקוד שקירב אותו להעפלה. אלא שממש בשניית הסיום הצליח הג'ודוקא היריב להטילו באיפון ושלח את הישראלי לבית הניחומים. לאחר ההפסד המפתיע בשנייה האחרונה, ניסה בוטבול לעלות לקרב על הארד דרך בית הניחומים. הקרב נכנס אל ניקוד הזהב ונמשך כשמונה וחצי דקות במהלכן צבר האיטלקי שלושה עונשים ושלח את הישראלי לקרב על הארד. בוטבול השיג ווזארי מול נילס סטומפ השוויצרי והצליח לקטוף את מדליית הארד. 

טוהר בוטבולהיה מאושר אחרי הניצחון: "אני לא יודע אם יש לה דה ז'ה וו מהמדליה באליפות אירופה עד 23 שנערכה בישראל. יש התרגשות מאוד דומה. אני שמח לסיים את היום עם המדליה. ההפסד ברבע הגמר צורם מאוד, מאוד כואב. הצלחתי להרים את עצמי ולחזור בקרב הרפסאז' ובקרב על המדליה. עבדתי מצוין כל הקרב, אבל בג'ודו שנייה של חוסר ריכוז ואתה מגיע לסיטואציה שלא היית אמור להיות בה ופתאום מצאתי את עצמי בחוץ. כשירדתי מהקרב הזה כל הצוות המקצועי והמאמנים הרימו אותי, נתנו לי את ההרגשה שאני צריך לחזור לעצמי ולהיכנס מחדש לדרייב של התחרות. זאת המדליה הראשונה שלי מאז יולי 2018 וזאת הרגשה מצוינת לפתוח את 2019 עם רוח גבית ואנרגיות טובות. עכשיו כשאנחנו בניקוד האולימפי מדובר בנקודות חשובות מאוד ואני מקווה מפה להמשיך הלאה. אני לא יודע לשים את האצבע למה הגיעה הירידה בהישגים שלי. היו הרבה פערים מסוימים ודברים שאני עובד עליהם כל פעם ומשפר עוד פרמטר כדי להגיע למצב שאשמור על עקביות מסוימת. כמובן שאני מרגיש פספוס בגלל צבע המדליה להתחשב בכך שמי היה מדורג מעלי הודח מהר. אלה דברים שאעבוד עליהם".


מדליית ארד לטוהר בוטבול (עדי אבישי)


ענבל שמש בקרב הגמר (עדי אבישי)


בוטבול מול השווייצרי בקרב על המדליה (עדי אבישי)

ראשון לעלות על המזרן היה דין גמר (עד 73 ק"ג) שהתחרה נגד יריב אובזקי. אחרי שוויון ווזארים בין השניים נכנס הקרב לניקוד זהב ובסופו של דבר ניצח גמר משום שיריבו ספג שלושה עונשים לחובתו. בסיבוב הבא חיכתה לו משוכה כמעט בלתי עבירה: מדליסט הכסף מריו 2016 האזרי רוסטאם אורוג'וב. הישראלי ניסה ותקף, אך בסופו של דבר האזרי ניצח באיפון וגמר את הסיפור. אורון גינר הפסיד בווזארי למתחרה מטורקמניסטן בסיבוב הראשון. רן רוזמרין התחרה נגד ג'ודוקא אוקריאני והפסיד לאחר שצבר לחובתו שלושה עונשים. 

באותו המשקל רותם מעוז הפסיד בסיבוב הראשון באיפון. דילן רצ'יסטר (81 ק"ג) התחרה מול ג'ודוקא יווני והפסיד באיפון. גל אלייב פגש את סגן אלוף אירופה (שהפסיד לשגיא בגמר בישראל) סמי שושי. הבלגי הטיל בווזארי את הישראלי תוך פחות משתי דקות וכעבור פחות מדקה סיים באיפון שהדיח את אלייב מהתחרות.

טוהר בוטבול זורק את הקנדי. פתיחה מצוינת למשלחת (עדי אבישי)
טוהר בוטבול זורק את הקנדי. פתיחה מצוינת למשלחת (עדי אבישי)

פז לייבל (63 ק"ג) פתחה את הבוקר לנבחרת הנשים נגד מתחרה מרומניה ואחרי מעל חמש דקות של קרב הצליחה לנצח בווזארי. בסיבוב השני היא פגשה יריבה רוסייה והפסידה לה בריתוק פחות מדקה וחצי לתוך הקרב. באותו המשקל, גילי שריר דילגה סיבוב והתחרתה נגד איטלקייה שפתחה את הקרב בווזארי מהיר. שריר תקפה, לא הצליחה להשוות או לרשום כל ניקוד אחר והודחה.

מי שזכתה לעידוד מאסיבי מהקהל היא אליס שלזינגר, שעברה לייצג את בריטניה. הישראלית התחרתה מול מתחרה מהולנד וספגה ווזארי וכן שני עונשים לחובתה. חצי דקה לסיום הקרב ביצעה ההולנדית איפון שהדיח את שלזינגר מהתחרות. עוד באותו המשקל התחרתה גם עדי גרוסמן, סגנית אלופת אירופה עד 23 שנערכה בדיוק באותו מקום בנובמבר 2016. גרוסמן, שחזרה מפציעה ארוכה ועלתה לקטגוריית המשקל הזו מ-57 ק"ג, פגשה מתחרה מארה"ב וניצחה באיפון יפיפה עוד לפני תום הקרב. לאחר מכן פגשה אף היא איטלקייה במסגרת הסיבוב השני. הקרב נכנס לניקוד הזהב, אך לצערה של הישראלית היא ספגה את העונש השלישי לחובתה שהדיח אותה מהתחרות.

ירדן מאירסון (70 ק"ג) ניצחה באיפון מתחרה מגיאורגיה. בסיבוב השני היא התומדדה נגד מתחרה אוזבקית והפסידה באיפון מהיר. באותו משקל, מאיה גושן פגשה מתחרה מדנמרק והפסידה באיפון.

ענבל שמש. עוד מדליה לנבחרת הנשים (עדי אבישי)
ענבל שמש. הישג מרשים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי