איגוד הג'ודו העולמי הודיע על השעיית איראן מכל פעילות

סעיד מולאי
סעיד מולאי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP/Getty Images

בעקבות הסירוב המתמיד להתמודד מול ספורטאים ישראלים והעובדה שבחודש האחרון הצדדים לא הגיעו לסיכום על התחייבות מצד האיראנים שמקרה כפי שהיה באליפות העולם בטוקיו לא יחזור על עצמו, ההשעיה הפכה לקבועה

(גודל טקסט)

כחודש אחרי שפרסם איגוד הג'ודו העולמי על השעייתה של נבחרת איראן מכל תחרות, בצל האירועים שקרו באליפות העולם בטוקיו, היום (שלישי) נמסר באופן רשמי כי מדובר בהחלטה לאלתר.

באיגוד הג'ודו העולמי פורסמו הודעה מפורטת לפרטי פרטים , לפיה מאז ההחלטה בסוף ספטמבר פעלו באיגוד האיראני וכן הוועד האולימפי האיראני נגד ההחלטה, אולם מאחר שלא הושג הסכם כי האיראנים יתחרו מול ספורטאים ישראלים, ההשעיה תקפה נגד כל האיגוד והספורטאים שבו ולא רק נגד מאמן ספציפי או נשיא/יושב ראש ספציפי.

על פי האיגוד העולמי והעומד בראשה מריוס ויזר, כל עוד לאיראנים אין הוכחות מספיקות לכך שאירועים דומים לאירוע הזכור באליפות העולם בין סעיד מולאי לשגיא מוקי לא יקרו בשנית, הם לא רשאים להתחרות בכל פעילות. כזכור, ביום חמישי ייפתח גרנד סלאם אבו דאבי – בו לא תהיה נציגות איראנית.

האיראנים כמובן לא נותרו חייבים והציגו את גרסתם, אותה דחה האיגוד העולמי. על פי דבריהם, העדות שהעניק מולאי ואותה פרסם האיגוד העולמי היא שקרית ומטרתה היא הענקת אזרחות זרה לאלוף העולם היוצא ותו לא. כאמור, באיגוד העולמי החליטו שאחרי האמנה שלא התקיימה (אסור להפלות ספורטאי על רקע דת, גזע, מין ומדינה ממנה מגיע על רקע פוליטי) ומכיוון שלא התקבלה שום התחייבות ממשית שאירוע דומה לא יחזור על עצמו בעתיד, ההשעיה נותרה בעינה.


שגיא מוקי באליפות העולם. הוא ומולאי הובילו לתפנית (Kiyoshi Ota/Getty Images)


יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי
, שנמצא בימים אלה באבו דאבי, נפגש היום מריוס ויזר ועודכן בפרטים, אמר: "הספורט בא לחבר בין אנשים ולא להפריד ביניהם, ואנו שמחים שאנו, שבאנו עם יד מושטת ורצון להתחרות ולחבר, זכינו לאוזן קשבת, גיבוי ותמיכה מהאיגוד העולמי והעומד בראשו. מריוס ויזר הוא אדם מדהים וידיד אמת של הספורט הישראלי בכלל והג'ודו הישראלי בפרט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי