ששון: "טדי רינר? זה יהיה מעולה אם הוא יגיע, עוד לא ניצחתי אותו"

אורי ששון
אורי ששון | דני מרון

הקהל הביתי ("נותן מוטיבציה שמכניסה בי אש"), הציפיות לקראת התחרות ("מקווה שהכל יתחבר") והתקופה המורכבת שעבר ("היו קרבות שמבחינת נפשית לא הצלחתי להתמודד"). רגע לפני יריית הפתיחה, מדליסט הארד מריו מדבר

(גודל טקסט)

אורי ששון זכה לקבל בגרנד פרי תל אביב הקודם את התרופה הטובה ביותר לתקופה הפחות טובה שעבר: מדליית זהב מול הקהל הביתי. הפעם הוא מגיע בפוזיציה מעט דומה לשנה שעברה, לאחר ששוב הודח בסיבוב הראשון באליפות העולם ואילו בטורניר המאסטרס שהתקיים בדצמבר סיים במקום השביעי. ששון למעשה לא זכה במדליה מאז הזהב בגרנד פרי בודפשט ביולי 2019, והוא מצפה לשחזר את ההישג כעת ביום התחרות שלו בעוד ארבעה ימים (שבת).

"כשזה מגיע להתחרות מול הקהל הביתי היו לי שתי חוויות. הראשונה, באליפות אירופה 2018 בתל אביב הייתה לי חוויה לא פשוטה ומלחיצה שנגמרה בהדחה בסיבוב הראשון. השנייה הייתה בשנה שעברה עם הזהב, ואני חושב שלמדתי ליהנות מזה ולעשות הכי טוב שאני יכול בכל קרב וקרב. לקהל יש אפקט אדיר. הוא נותן לך מוטיבציה שמכניסה בך אש. אני אוהב את זה. הקהל הישראלי הוא קהל חם. כל המשפחה והחברים יהיו שם, וזה הולך להיות יום מיוחד", סיפר ששון.

מדליסט הארד האולימפי מריו 2016 התייחס לכך שבזמן שיתר חבריו לנבחרת יצאו לחופשות שנקבעו מראש, הוא נשאר לעבוד: "זה התחיל אחרי אליפות העולם כשאורן סמדג'ה נתן לכולם חופשה, ואני הבנתי שאני צריך לעבוד יותר קשה. יכול להיות שזה קרה בגלל התוצאה שלא הייתה לטובתי. ייתכן מאוד שמשום שנשארתי להתאמן אני בכושר יותר טוב היום. אני באמת מקווה שכל זה יתחבר בתחרות הקרובה, כי ג'ודו הוא ענף עם הרבה משתנים. לפעמים אתה יכול להגיע בכושר הכי טוב, ואם משהו אחד לא יתחבר – אתה תפסיד. אין לדעת. אני מרגיש טוב עם הרבה מוטיבציה ומקווה שדברים יתחברו לי".


נשאר לעבוד כשכולם יצאו לחופש. אורי ששון (דני מרון)

"אני חושב שמה שקרה לי בתקופה האחרונה הוא שילוב של הפן הפיזי והפן המנטלי. אומרים שגוף בא ביחד עם נפש, והיו קרבות שמבחינת נפש לא הצלחתי להתמודד איתם. היו כאלה גם שהיו תלויים בכושר גופני. אני חושב ששיפרתי את שני המרכיבים האלה", הרחיב ששון על התקופה האחרונה והמשיך: "אני כרגע מדורג במקום התשיעי בעולם ויותר יציב ממה שהייתי בשנה שעברה. אני צריך להמשיך ככה, להתקדם ולהיכנס לשמינייה הראשונה עד לאולימפיאדה בטוקיו. זאת המטרה גם בשביל הביטחון שלי. להגיע מועמד לקרב על מדליה כשאני מנצח את הספורטאים הטובים. יש עדיין כמה ספורטאים שלא ניצחתי בטופ העולמי. זה חשוב לא פחות מהדירוג. אחד מהם הוא טדי רינר, רק שאנחנו לא יודעים אם הוא יגיע לגרנד פרי. אם יגיע – מעולה. אני יודע להתמודד עם כישלונות ולצאת מהם. אני חושב שעצם זה שאורן ואני בוחרים עכשיו את התחרויות שלי בקפידה זה הרבה יותר טוב מאשר תחרות כל שבוע-שבועיים. אני מסוג הספורטאים שלוקח להם יותר זמן להתאושש מבחינה מנטלית. אני מרגיש יותר טוב ככה, כשהתחרויות נבחרות בקפידה ולא לפי מה שיש בלו"ז. אני מאמין בתכנית הזו".

בלי שהתכוונו לכך, הפכו סמדג'ה וששון את המשקל הפתוח (+100 ק"ג) לאטרקטיבי יותר, כשעוד ועוד ספורטאים הולכים בדרכו של ששון ועולים אליו מעד 100 ק"ג. "זה יותר מאתגר בשבילי. קשה לי לעשות היום תרגילים שהיו עובדים בשבילי אז. עבדתי יחד עם סמדג'ה וגיל עופר, המאמן האישי שלי, על תרגילים חדשים. קשה לי לבוא להתחייב, אבל אני יודע להתעלות על עצמי ברגעי האמת. ב-2016 מחודש פברואר ועד אוגוסט עשיתי קפיצת מדרגה מאוד משמעותית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי