דריהן צפויה לערער: "קטי חסמה אותי, בטוחה שאהיה בטוקיו"

נוי דריהן
נוי דריהן | איגוד השייט

אחרי הזכייה בארד והסערה במים, הגולשת סיפרה לספורט1: "קורזיץ צפויה להמליץ עליי לאולמפיאדה, אני בטוחה שהוועדה תבחר בי לייצג את ישראל". המנהל המקצועי ויו"ר האיגוד שללו את הטענות

(גודל טקסט)

אחרי שקיבלה את מדליית הארד שלה באליפות העולם, התפנתה נוי דריהן לדבר עם ספורט1 על התקרית בה, כך לדבריה, נמנעה ממנה האופציה לזכות בזהב ובכך להפוך לנציגה הישראלית לטוקיו. "קודם כל אני גאה שהבאתי מדליית ארד לישראל והוכחתי יכולות מרשימות למרות השנה הקשה שעברה עלינו", פתחה הגולשת והוסיפה: "צר לי שקטי בחרה באופן לא ספורטיבי לחסום אותי במים, אבל למרות זאת הובלתי והבאתי מדלייה".

כעת דריהן צפויה להגיש ערעור לוועדה שתתכנס בשבועיים הקרובים כאשר המייצגת של הבנות מאז פיצוץ פרשת 'יחסי מרות', כפי שכינה איגוד השייט את מערכת היחסים של פייר לוקט מאמן הנבחרת שפוטר וספיצ'קוב, טוענת שלי קורזיץ תמליץ על דריהן להיות הנציגה. דריהן הגיבה גם עם על כך ואמרה: "שליחת הנציגה לטוקיו תלויה בהחלטת מאמן, וקורזיץ צפויה להמליץ עליי לאולמפיאדה. אני בטוחה שהוועדה תבחר בי לייצג את ישראל באולימפיאדה לאור ההישגים המרשימים שלי, ונוכח העובדה שקטי לא עמדה בתקנון כשהפריעה לי במים".

בתוך כך, אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט, מסר את תגובתו גם כן: "הייתי נוכח לאורך כל התחרות, הספורטאים התנהגו בצורה ספורטיבית וערכית ואני שולל כל טענה להתנהגות לא ספורטיבית. קטי ספיצ'קוב הפליגה בצורה חוקית לגמרי וזכתה בניצחון במבחנים האולימפיים בצורה חוקית ומכובדת. אצלנו מנצחים ומפסידים בים. סיימנו את אליפות העולם עם תוצאות מרשימות, בראשן מדליית הארד של נוי דריהן. תחרויות המבחן לקביעת הנציגים האולימפיים הסתיימו. נוי עשתה אליפות עולם מדהימה והשיגה הישג שיא. כל הכבוד".


דריהן עם צוברי (איגוד השייט)

גם יו"ר איגוד השייט גילי אמיר מסר את תגובתו לזכייתה של דריהן במדליית הארד וכן לערעור הצפוי: "לנוי מגיע כל הכבוד על תחרות מדהימה. נכחתי בסירה יחד עם אלי צוקרמן בזמן הזינוק לשיוט המדליות ולא ראינו משהו לא תקין בהתנהלותה של קטי. בהמשך, הערעור של נוי נגד קטי נדחה על ידי ועדת התחרות. אם נוי תרצה לערער על תוצאת המבחנים לטוקיו היא תוכל לעשות זאת בארץ מול הערכאה השיפוטית של איגוד השייט".

מאמן הגברים גור שטיינברג התייחס להישג של שחר צוברי, שהעפיל למשחקים בפעם הרביעית ברציפות: "יש לנו נציג מצוין לאולימפיאדה. שחר יתמודד ביפן על מדליה. האולימפיאדה הזאת הולכת להיות תיקון לריו. העבודה בנבחרת בשנתיים האחרונות הביאה לשיפור מתמשך בכל תחרויות המטרה. התחלנו באליפות אירופה 2019 מחוץ לתמונה. בהמשך באליפות העולם 2019 תום ראובני הכניס רגל לשיוט המדליות. באליפות העולם הזאת, אפילו יותר מהמטרה, הגיעה הנבחרת לשני נציגים בשיוט המדליות, כאשר צוברי אף נאבק עד השנייה האחרונה על מדליית ארד. אנחנו נמשיך באותה שיטה עם עבודת הנבחרת עד המדליה בטוקיו".

מדליסט הזהב האולימפי, גל פרידמן, שאימן בעברו גם באיגוד השייט, הביע את דעתו בשיחה עם ספורט1: "בתחרות אי אפשר לפסול את קטי, אבל אפשר במבחנים, ובמיוחד בשביל זה הוסיפו את הסעיף הזה (מצורפת תמונה). כל ספורטאית אחרת לא הייתה פוגעת בסיכויים שלה בתחרות כדי להפריע למתחרה שבכלל לא מתחרה איתה כרגע בשיוט הזה. לא היה לקטי סיכוי לעבור את נוי בתחרות כבר. אז כל מה שהיא מתעסקת זה רק להפריע לה נטו במבחנים, אין הסבר אחר".

הסעיף המדובר בתקנון (מסך) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי