אנדריי מדבדב בראיון לפני הבידוד: "עליתי לגמר ואז הוא בוטל"

אנדריי מדבדב
אנדריי מדבדב | JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

סגן אלוף אירופה יצא לגביע העולם ועבר את שלב המוקדמות בהצלחה יתרה, אלא שאז ממשלת אזרבייג'ן עצרה את התחרות. בשיחה עם סתיו איפרגן מנמל התעופה הוא מספר על ההלם ומסביר כיצד הדבר עלול להשפיע עליו לטוקיו

(גודל טקסט)

בזו אחר זו בוטלו אתמול (שישי) הליגות השונות וכן התחרויות בענפים היחידניים, בשל התפרצות נגיף הקורונה. בתוך כל אי הודאות שנרשם בעולם הספורט, המתעמל אנדריי מדבדב התחרה כרגיל בגביע העולם בבאקו.

הוא סיים את המוקדמות במקום השני בתרגיל שולחן הקפיצות עם ממוצע של 14.666 נקודות, העפיל לגמר וציפה לסיים על הפודיום כדי להגדיל את סיכויו לזכות בכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו. אלא שאז, הודיעה ממשלת אזרבייג'ן שגם היא אוסרת על התקהלויות וקיום אירועים ותחרויות כמו מרבית העולם, והמתעמל הישראלי הקדים את טיסתו ארצה לבוקר זה. בשיחה עם ספורט1 בדרך מנמל התעופה ישירות אל הבידוד, לפי הנחיות משרד הבריאות עבור כי מי שחוזר מחו"ל, מספר מדבדב את שקרה וכן על אי הודאות בנוגע לעתיד.

"ידענו מראש כשיצאנו מישראל שאנחנו טסים לשתי תחרויות: אחת בבאקו ואחת בדוחא", מספר מדבדב בשיחה עם ספורט1. "אחר כך הודיעו לנו שהתחרות בדוחא נדחתה ליוני. לגבי התחרות בבאקו? שם הכל כרגיל. אף אחד לא אמר על ביטולים שום דבר עד אתמול בערב, אחרי שכבר התחרינו במוקדמות," הוסיף סגן אלוף אירופה המכהן על השתלשלות האירועים.

אז בעצם הגעת בבוקר לאולם ולמרות כל מה שקורה בעולם ובתוך הספורט בפרט, שידרו לכם שעסקים כרגיל?
"בדיוק ככה. אך אחד מהמארגנים או מאיגוד ההתעמלות העולמי לא ידע שההודעה מהממשלה תגיע תוך כדי התחרות. כולם אתמול היו בשוק, לא רק הספורטאים. זאת באמת הייתה הפתעה כי מבחינת אנשים שבאו לתחרות, כולם באו. גם סינים, גם איראנים, גם ספרדים. כל מי שנלחם על כרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו הגיע. מי שרוצה להשיג את הקריטריון צריך להשתתף, אין דבר כזה שמישהו לא יגיע אם הוא צריך נקודות. האיטלקים לא הגיעו, אבל אני לא חושב שזה בגלל מה שקורה שם. המתעמלים שלהם כבר השיגו את הכרטיס לטוקיו".


ספג מכה בניסיון לשפר את מצבו (עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

עלית לתרגיל, סיימת את המוקדמות במקום השני ומה אחר כך? הלכת להתכונן לקראת הגמר שאמור היה להיות מחר?
"שמחתי מאוד שעליתי לגמר. בערב התחלתי בהכנות לגמר. אצלנו בהתעמלות זה לא משנה עם איזו תוצאה אתה נכנס לגמר, בגמר עצמו אתה מתחיל מאפס. תכננתי לתת הופעה בגמר משום שאני בכושר טוב. זו תחרות שנייה ברצף ומתחרות לתחרות אתה נכנס לכושר. הרגשתי ממש טוב ופתאום סרגיי (וייסבורג, מאמן נבחרת הגברים בהתעמלות מכשירים, ס.א) מתקשר אליי ומבשר שהתחרות נגמרה. לא ידעתי איך להגיב. כרגע אף אחד לא יודע גם מה ההשלכות. יכולים מצד אחד להחליט שהתוצאה של המוקדמות תיחשב כתוצאת הגמר. מצד שני, יכולים לארגן תחרות נפרדת ולהזמין את כל מי שהעפיל לגמר במכשירים השונים בעתיד. כרגע כלום לא ידוע".

דיברת על הכושר הטוב שאתה נמצא בו. לפני שבועיים זכית במדליית ארד בתחרות אחרת בגביע העולם ועכשיו אולי תצטרך לחכות עד יוני. איך זה בשבילך?
"אף אחד לא יודע מה יהיה. דוחא מתכוננת ליוני. אני מקווה שיעשו ישיבה ויודיעו לנו מה החליטו לגבי התחרות בבאקו. אם יחשיבו את תוצאת המוקדמות – זה טוב לי. מדובר בהרבה ניקוד. יחד עם זאת, אני מתחרה עם בחור קוריאני שעבר אותי שוב. הוא זכה בזהב בתחרות במלבורן ועכשיו סיים ראשון. הפער בנינו גדל, ולכן אני צריך שיהיו עוד תחרויות כדי לעבור אותו. אני צריך לעבור אותו בכמה מקומות, למשל שאני אהיה שני והוא חמישי או שאני ראשון והוא רביעי. צריך פער. אם התחרויות יעצרו עכשיו, הניקוד שצברתי לא יספיק לי כדי להגיע לטוקיו. עדיין יש סיכויים, ואני אישית מקווה שכן יעשו תחרות נפרדת לאלה שהעפילו לגמר כדי שנוכל לשפר את התוצאות".

השיטה של תחרויות גביע העולם היא צבירת כמה שיותר נקודות שמגיעות דרך התברגות בפודיומים. ככל שהמתעמל יסיים יותר גבוה, כך הוא יקבל יותר נקודות. מי שיצבור את הכי הרבה נקודות בכל מכשיר יהיה זה שיקבל את הכרטיס היקר למשחקים האולימפיים בטוקיו. כרגע הקוריאני מוביל על מדבדב ב-15 נקודות.


המאבק של סגן אלוף אירופה נמשך (דני מרון)

עקבת אתמול אחרי מה שקורה בעולם?
"הייתי כל כך מרוכז בתחרות שלי. לא התעמקתי במה שקורה בענפים האחרים, אבל כן הייתי מודע למצב. גם בבאקו נקטנו את כל אמצעי הזהירות שאנחנו יכולים אם זה היגיינה ואם מגע עם אנשים. אני חייב לומר שלא התרכזתי במה שקורה מסביב בכלל כי התחרות הזו והניקוד הזה מאוד חשובים לי. מבחינתי ההפתעה לא הייתה בכך שלנו נתנו להתחרות בזמן שלענפים אחרים לא, אלא שביטלו את הגמרים. זה משהו שלדעתי קורה בפעם הראשונה".

לפני ההנחיות של משרד הבריאות אתה צריך להיכנס עכשיו לבידוד, וחוץ ממך גם ויסבורג ואלכס מיאקינין, שנסעו להתחרות איתך.
"כן, אני עכשיו נכנס לבית שלי והולך לשבת שם שבועיים. אני אנסה לעשות תרגילים בבית, מה שנקרא אימונים בתנאים ביתיים. נכון שסרגיי נכנס לבידוד, אבל שאר הנבחרת, כלומר מי שלא יצא לתחרות, ימשיך להתאמן כרגיל באולם. את אולמות הספורט עדיין לא סגרו ואין הנחיות כאלה כרגע. היה להם ביום חמישי אימון מבחן לקראת התחרויות הבאות, בתקווה שהן יתקיימו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי