איגוד השחייה האמריקאי: "לדחות את המשחקים בטוקיו בשנה"

קייט לדקי
קייט לדקי | Maddie Meyer/Getty Images

בעוד ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי ומארגני האולימפיאדה מתעקשים שהיא תיערך הקיץ כמתוכנן, בארה"ב החלו לפעול לדחייה: "זה לא קל, אבל זה פתרון שיאפשר לכל הספורטאים להיערך. בריאותם מעל הכל"

(גודל טקסט)

ביפן מנסים לשדר עסקים כרגיל ולא מוכנים בשום פנים ואופן אפילו לרמוז על דחייה אפשרית של המשחקים האולימפיים בטוקיו, שאמורים להיערך בקיץ הקרוב. יתרה מכך, רק השבוע הוועד האולימפי הבינלאומי הצהיר כי ההכנות נמשכות כמתוכנן וכי יש עוד זמן רב עד אשר יהיה צורך לדון באפשרות של ביטול או דחיית האולימפיאדה.

הדבר עורר ביקורת בקרב ספורטאים רבים, הרי שמשלחות רבות כלל לא יכולות להיערך למשחקים האולימפיים ומביעות חשש לא רק לצד הפיזיולוגי והספורטיבי של נציגיהן, אלא גם לכך שיצטרכו להגיע לאסיה בקיץ הקרוב ומי יודע מה יהיה המצב בעולם עד אז, אבל הראשונה להביע את דעתה באופן רשמי היא ארצות הברית, שהערב (שישי) איגוד השחייה שלה קרא באופן גלוי לבטל את המשחקים הקיץ.

נבחרת השחייה האמריקאית, אחת החשובות במשלחת של ארה"ב למשחקים האולימפיים כל ארבע שנים, פנתה היום לוועד האולימפי בארצות הברית ובין השאר טענה כי "ככל שהתפרצות הקורונה ממשיכה, הספורטאים שלנו מתקשים למצוא דרכים להיערך להתחרות הגדולה ביותר בחייהם", נכתב בפנייה.

"כולם חווים שיבושים בלתי נתפסים בהכנה כשאנחנו חודשים ספורים לפני המשחקים האולימפיים, הספורטאים נמצאים תחת לחץ עצום, לחץ וחרדה ובריאותם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. אנו מבקשים מהוועדה האולימפית והפראלימפית האמריקאית לדאוג לדחיית המשחקים בטוקיו 2020 בשנה אחת. זה לא יהיה קל ואין פתרון מושלם, אבל זה פתרון שיאפשר לכל הספורטאים להיערך למשחקים אולימפיים בטוחים ומוצלחים בשנת 2021".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי