טומרקין: "קשה לדבר על מדליה, כי היא לא תלויה רק בתוצאה"

יעקב טומרקין
יעקב טומרקין | דני מרון

השחיין הבכיר מתכונן לאליפות אירופה, בה ינסה לקבוע את הקריטריון הישראלי לטוקיו - אחרי שבאיגוד השחייה לא החשיבו את התוצאה שלו שבוע אחרי אליפות העולם. "היו לי טענות רק לעצמי, אני יכול לצאת לדרך חדשה"

(גודל טקסט)

השחיין יעקב טומרקין עבר קיץ מורכב לחלוטין. אחרי שלא הצליח לעלות לשום שלב באליפות העולם, ונעצר בכל פעם במוקדמות (מה שלא קרה לו מאז 2013), הוא סיפר בראיון שהיה "על הפנים" ועשה "טעות של ילד". אלא שאז, באליפות ישראל כשבוע אחרי סיומה של התחרות העולמית, הוא קבע את הקריטריון האולימפי הבינלאומי במשחה 100 מטרים גב במכון וינגייט.

אלא שבאיגוד השחייה החליטו שלא להחשיב את התוצאה, משום שהיא לא נעשתה בתחרות מטרה מוגדרת שלו, שכן תחרות המטרה של הקיץ הייתה אליפות העולם, בה טומרקין לא עמד. כעת ינסה השחיין בן ה-27 לקבוע את הקריטריון הישראלי בדרך להשתתפות במשחקים אולימפיים בפעם השלישית ברציפות. קודם לכן, הוא יחזור לזירה האהובה עליו – הבריכות הקצרות, כאשר אליפות אירופה תיפתח מחר (רביעי).

בסופו של דבר החליט השחיין שמחזיק בהישג שיא של שחיין ישראלי במשחקים אולימפיים, מקום שביעי באולימפיאדת לונדון 2012, לשוב למאמנו שהביא אותו להישגים הגדולים בעבר – ליאוניד קאופמן. "כשהתחילה השנה האולימפית החלטתי לעשות שינוי לקראת טוקיו 2020. ללא ספק יש לכך קשר לתוצאות שלי באליפות העולם. כל המשלחת עוד פעם הייתה טובה חוץ ממני. היו לי טענות רק לעצמי. הבנתי שאני לא יכול להמשיך באותה הדרך וגם אני וגם ליאוניד דיברנו בנינו. הבנו שאנחנו יכולים לצאת לדרך חדשה ולהגיע לשיאים חדשים וכמובן שאיגוד השחייה תמך".

טומרקין.
טומרקין. "אני מוכן לשתי התחרויות" (AFP)

לפני כארבע שנים אירחה ישראל את אליפות אירופה בבריכות קצרות, שם זכה טומרקין בשתי מדליות כסף במשחים ל-200 מטרים גב ו-100 מעורב אישי. לפני כשנתיים הוא סיים במקום הרביעי, מקום אחד ממדליית הארד, במשחה הראשון. "אני תמיד באזור של הפודיום בתחרויות האלו," הוא מספר. "הפעם קשה לדבר על מדליה כי היא לא תלויה רק בתוצאה, אלא גם במתחרים ובדברים מסביב. אני מרגיש טוב ומרגיש שאני יכול להגיע לשיאים שלי. גם בשבילי וגם בשביל ליאוניד מדובר בסוג של מבדק אחרי עבודה של שלושה חודשים מאז תחילת העונה. נראה איפה אנחנו נמצאים ואם אנחנו באמת בכיוון הנכון".

על תחרות הקריטריון הוסיף השחיין: "זאת תחרות המטרה. הצפי הוא כמובן לעשות את הקריטריון הישראלי במשחה 100 מטרים גב, שזאת בעצם אותה תוצאה רק בתחרות שמוכרת על ידי איגוד השחייה. מטרה נוספת היא להוסיף עוד משחה. שוב 200 גב ו-200 מעורב יוצאים באותו יום באמסטרדם, כמו שקורה בדרך כלל במשחקים האולימפיים. נרשמתי לשני המשחים ובאותו יום אני אחליט איפה אני מרגיש שאני יכול להוציא מעצמי יותר. ליאוניד וגם שאר המאמנים בנבחרת רוצים שאשחה את המעורב, אבל אנחנו לא מזניחים את הגב אף פעם. אנחנו מתכוננים חזק ובסופו של דבר מדובר ביום נתון. אני מוכן לשתי התחרויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי