"פדרר, נדאל וג'וקוביץ': המירוץ הכי גדול בתולדות הספורט"

נובאק ג'וקוביץ' רוג'ר פדרר
נובאק ג'וקוביץ' רוג'ר פדרר | Getty Images

לפני עשור, השווייצרי היה בשיאו והתבסס כטניסאי הגדול בכל הזמנים, אך מאז הספרדי והסרבי צמצמו פערים והציגו טיעונים חזקים לתואר. יש מי שכבר חושב שאלוף ווימבלדון המכהן יסיים עם הכי הרבה תארי גרנד סלאם

(גודל טקסט)
זה היה הגמר הארוך ביותר בהיסטוריה של ווימבלדון, אבל עבור רבים זה נגמר מהר: הזמן טס כשנהנים. נובאק ג'וקוביץ' גבר אתמול (ראשון) 2:3 על רוג'ר פדרר וזכה בטורניר היוקרתי בפעם החמישית בקריירה. באירופה נותרו עם פה פעור לאחר הגמר. בספרד לא התייחסו רק לגמר עצמו, אלא לכל שלישיית העל של הטניס.


"המירוץ הגדול בהיסטוריה של הספורט", נכתב שם, עם השוואה לכדורגל: תארו לכם את פלה, מראדונה ודי סטפנו נאבקים ראש בראש מדי שנה על זכייה בליגת האלופות וכדור הזהב. תארו לכם עוד שחקן שהיה קורא תיגר על ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בעשור האחרון. זה בדיוק מה שקורה בטניס. שלוש אגדות ענק נאבקות על תואר הטניסאי הגדול בכל זמנים: רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל.


כאשר פיט סמפראס ניצח את אנדרה אגאסי בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה וזכה בגרנד סלאם 14 בקריירה, אף אחד לא יכול היה לדמיין שכעבור 17 שנה הוא יהיה מחוץ לפודיום ההיסטורי. בסוף 2009 המירוץ המשולש היה הכי לא שוויוני. פדרר היה בשיא הקריירה וזכה כבר ב-15 תארי גרנד סלאם, לעומת שישה של נדאל וזכייה אחת בלבד של ג'וקוביץ'.




הספרדי החל לצמצם פערים ב-2010 וכעבור שנה החלה הנסיקה של הסרבי אל המקום הראשון בדירוג העולמי, עם זכיות במלבורן, לונדון וניו יורק. אבל נולה עקף את יריביו למירוץ ב-2015 ו-2016, עם זכייה בחמישה מתוך שמונה טורנירי גרנד סלאם באותן שנים. כך הגענו למאזן הבא: פדרר עם 17 תארי גרנד סלאם, נדאל עם 14 וג'וקוביץ' עם 12.


הנטייה הייתה ברורה – פדרר לא זכה ארבע שנים בגרנד סלאם, נדאל היה נראה בלתי ניתן להכנעה בחימר של רולאן גארוס וג'וקוביץ' מצדו לא ידע שובע, אבל אז השווייצרי התעורר. נמאס לו מהפציעות ומחוסר הנוחות והוא החליט לבחור בקפידה את לוח הזמנים שלו, על מנת להאריך את הקריירה ולהגדיל את המאזן. ג'וקוביץ' סבל אף הוא מפציעה ובמשך שנה היה רחוק מרמתו.




בשנה האחרונה הגיע נדאל מרחק שתי זכיות בלבד מפדרר, הכי קרוב. הוא יכולה היה לצמצם עוד את הפער בלונדון, כשפגש אותו בחצי הגמרן אבל פדרר היה גדול עליו בדשא. ואז הגיע ג'וקוביץ'. נולה, בן 32 בלבד, בהשוואה לפדרר בן ה-37, מערער על שניהם בדרך להיות אולי הגדול בהיסטוריה. בסקר שנערך ב"מארקה" נשאלו חובבי הענף מי יסיים עם יותר תארי גרנד סלאם. קרוב ל-70 אלף השיבו: 42% בחרו בג'וקוביץ', 32% בחרו בנדאל ו-26% בלבד הלכו עם פדרר. המאזן כרגע עומד על 20 תארים לשווייצרי, 18 לספרדי ו-16 לסרבי.


ב"גאזטה דלו ספורט" הגדירו את גמר ווימבלדון אתמול כמשחק המאה: "ג'וקוביץ' ניצח במשחק הזה, אבל פדרר בטח לא הפסיד", נכתב שם. גם בגרמניה התלהבו: "הגמר הארוך בהיסטוריה של ווימבלדון! זו הייתה דרמה שאף אחד פשוט לא רצה שתיגמר". ב"סקיי ספורטס" הרחיקו לכת והוסיפו: "הגמר הזה האפיל אפילו על המאבק בין פדרר ונדאל ב-2008. מכל הבחינות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי