אנדרסקו: "דמיינתי רגעים כאלה כל יום, מניחה שזה עבד"

ביאנקה אנדרסקו
ביאנקה אנדרסקו | TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images

הטניסאית בת ה-19, שהחלה את השנה במקום ה-150 בעולם, הפכה לקנדית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגרנד סלאם ואמרה לאחר ה-3:6, 5:7 על סרינה וויליאמס: "חלמתי על זה מילדות, אבל לא יודעת אם מישהו האמין שזה אפשרי"

(גודל טקסט)
גמר אליפות ארצות הברית לנשים נערך הלילה (בין שבת לראשון) ובהחלט סיפק את הסחורה. רבים האמינו כי יהיה זה משחק היסטורי עבור סרינה וויליאמס, שבגיל 37 עדיין מוכיחה את עליונותה. או אם לדייק, ארבעה גמרי גרנד סלאם יש לוויליאמס ברזומה בשנים 2018 ו-2019, אבל כמו בשנה שעברה – גם הפעם היא הפסידה בווימבלדון ואז גם בארצות הברית.


אם וויליאמס הייתה זוכה בגרנד סלאם נוסף הלילה, היא הייתה משתווה למרגרט קורט, כוכבת העבר שלזכותה 24 תארי גרנד סלאם בשנות ה-60 וה-70, אלא שהיסטוריה אחרת כן נרשמה: בגיל 19 בלבד, ביאנקה אנדרסקו שזינקה רק לפני מספר ימים לדירוג השיא שלה – החמישי בעולם – זכתה בגרנד סלאם הראשון שלה והפכה לקנדית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגרנד סלאם.


אנדרסקו הגיעה לתחרות בתור המדורגת 15, אבל ההפתעה הגדולה של התחרות לא נלחצה גם ממעמד הגמר ואחרי 3:6 מרשים במערכה הראשונה, כבר עלתה ליתרון 1:5 מדהים במערכה השנייה. אלא שוויליאמס חזרה ל-5:5 פשוט מטורף, קאמבק מופלא שפשוט לא הספיק לה כי את שני המשחקונים האחרונים של אותה מערכה מכרעת סיימה הקנדית עם ידה על העליונה, כך שלמעשה עם שבירת ההגשות של האמריקאית היא גם הבטיחה את זכייתה בתחרות.


"היו לי ספקות לגבי הסיכויים שלי בשלב הזה, כי כבר ראיתי את סרינה משלימה קאמבקים כאלה בעבר", פירגנה אנדרסקו רגעים לאחר הזכייה, "ניסיתי להישאר רגועה ככל שאני יכולה, אבל עכשיו פשוט רשה לי להסביר במילים את התחושות. אני הרבה מעבר לאסירת תודה. עבדתי מאוד קשה השנה והיא הפכה לחלום שהתגשם".



אנדרסקו ו-וויליאמס לאחר הגמר (TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images)


גם סרינה וויליאמס, למרות הפסד שני ברציפות בגמר בארה"ב ומי יודע אם לא במשחק הגמר האחרון שלה בתחרות, לא יכלה שלא להחמיא לאלופה החדשה: "ביאנקה הציגה טניס שלא ייאמן, זה היה משחק טניס שלא רואים כל יום. ביאנקה התמודדה עם הלחץ – היא עלתה למשחק וישר תקפה. היא עשתה מה שהא עושה הכי טוב, להכות 'ווינרים'".


ובחזרה לביאנקה אנדרסקו. הקנדית, שהתנצלה בסיום בפני הקהל המקומי על שלא אפשרה להם לראות את האלילה המקומית מחזירה לעצמה את התואר, אמרה על סרינה וויליאמס: "היא אגדת ספורט. היא שוחחה איתי בחדר ההלבשה ואמרה לי דברים שלא אשכח להמון זמן. אני מאוד גאה במה שעשיתי היום, כי דמיינתי יותר מפעם אחת שאני משחקת נגד סרינה במשחק גמר. חלמתי על זה כל כך הרבה זמן. האמנתי שאני יכולה להגיע לרמות האלה, דמיינתי את הרגעים האלה כל יום ואני מניחה שזה עבד".


אנדרסקו למעשה החלה את שנת 2019 במקום ה-150 בעולם ורשמה עלייה מטאורית. מאז תחילת מרץ היא לא הפסידה משחק בו לא נאלצה לפרוש, המאזן שלה עומד מאז על 4:45 – הכי טוב בסבב, וגם על כך אמרה לסיום: "זה מסע ארוך. אולי לא כזה ארוך, כי אני רק בת 19, אבל זה לא היה קל", הוסיפה אחרי שהשלימה 0:8 על יריבות בטופ 10 השנה, "השנה שעברה לא הייתה קלה, סבלתי מפציעות ואמרתי לעצמי כל הזמן שאסור לי לוותר. האמנתי בעצמי וזה פשוט מטורף מה שנה אחת יכולה לעשות. אלה רגעים שחלמתי עליהם מאז שאני ילדה, אבל אני לא יודעת אם מישהו האמין שזה אפשרי. אחת המטרות שלי היא לתת השראה לאנשים ואני מקווה שכעת אוכל להיות כזו".



ביאנקה אנדרסקו. הקנדית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי