גילי שריר זכתה במדליית ארד בטורניר המאסטרס בירושלים

שריר (עד 63 ק"ג) הפסידה בחצי הגמר, אבל ניצחה את האקר בקרב על הארד והשיגה מדלייה שנייה לישראל בתחרות הג'ודו היוקרתית: "חוויה שאזכור לכל החיים". אכזבה גדולה למוקי

(גודל טקסט)

אחרי מדליית הזהב המרשימה והיוקרתית של ברוך שמאילוב אתמול (שלישי), טורניר המאסטרס בג'ודו לשנת 2022 נמשך היום בארנה שבירושלים עם מדליה ישראלית שנייה: ארד של גילי שריר בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג.

הטורניר היוקרתי, בו מחולקים פרסים בסך 196 אלף יורו וכן ניקוד גבוה בדירוג העולמי, יסתיים מחר עם התחרויות האחרונות בקטגוריות המשקל אצל הנשים (עד 78 ק"ג, מעל 78 ק"ג) והגברים (עד 90 ק"ג, עד 100 ק"ג, מעל 100 ק"ג).

גילי שריר ג'ודאית ישראלית
לעיני המשפחה והחברים. גילי שריר חוגגת זכייה במדליה | אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 63 ק"ג, נשים

גילי שריר היא הישראלית היחידה היום שהצליחה להגיע עד לקרבות המדליות, וגם קטפה את הארד. הג'ודוקא בת ה-23 הפסידה ללאורה פאזליו הקוסוברית בחצי הגמר, אבל הצליחה לטפס לפודיום בזכות ניצחון בקרב על המדליה מול האוסטרלית קתרין האקר. השתיים היו במאזן 2:2 במפגשים ביניהם, והפעם שריר הייתה עדיפה, גרמה ליריבתה לצבור שני עונשים מוקדמים ועוד לפני ניקוד הזהב סחטה ממנה עונש שלישי וחגגה עם הקהל המקומי. לפני כן היא ניצחה את איווה אובראן הקרואטית וקתרין בושמן-פינאר הקנדית כדי להבטיח מקום בחצי הגמר – שם כאמור הפסידה.

שריר הנרגשת, שזכתה במהלך 2022 במדליית ארד באליפות אירופה ובשתי מדליות בסבב הגרנד סלאם, אמרה בסיום: "זה רגע שאני חולמת עליו מילדות – לזכות ככה מול הקהל הישראלי. זו חוויה שאזכור לכל החיים. זה התואר האישי הכי גדול שזכיתי בו. כל המשפחה והחברים פה, הקהל מעודד ודוחף, אי אפשר להסביר במילים. ההכנה הייתה מאוד חזקה, מאוד סיזיפית. הרבה אימונים עם הנבחרת וזה בא לידי ביטוי. עכשיו אני הולכת לתת חיבוק למשפחה שלי ואז ללכת לישון".

מאמן הנבחרת שני הרשקו אמר: "יום מדהים של גילי שהופכת לישראלית הראשונה מאז ירדן ג'רבי שזוכה במדלייה בטורניר המאסטרס. גילי היא עוד הוכחה שעבודה כנבחרת מאוחדת, מאפשרת לכל אחת מהספורטאיות לממש את הפוטנציאל שלהן".

כרם פרימו ניצחה בסיבוב הראשון את פריסקה אוויטי אלקרס המקסיקנית בניקוד זהב, אבל בסיבוב השני נכנעה לאריקליס באריוס מוונצואלה והודחה.

ענבל שמש הפסידה בסיבוב הראשון לאנג'ליקה שימנסקה הפולנייה.

גילי שריר ג'ודאית ישראלית
חתמה שנה נהדרת. גילי שריר בקרבות הבוקר | אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 70 ק"ג, נשים

מיה גושן השיגה ניצחון מרשים בסיבוב הראשון כשגברה על הצרפתייה המעוטרת מרגו פינו (אלופת אירופה ב-2019 ו-2020) בניקוד זהב. בסיבוב השני לא צלחה דרכה והיא הפסידה לסאנה ואן דייק ההולנדית.

מיה קוגן הפסידה בסיבוב הראשון לספרדייה-יפנית איי טסונודה רוסטאנט אחרי ריתוק ואיפון.

עידו לוין ג'ודאי ישראלי
הפסיד בקרב השני. עידו לוין | אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 73 ק"ג, גברים

טוהר בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם הוא הפסיד לפטרו פליבאן המולדובי וסיים את דרכו בטורניר.

עידו לוין ניצח באיפון את גיורגי טראשווילי מגאורגיה, אבל בסיבוב השני הפסיד לחיכמטילוך טוראייב האוזבקי.

סעיד מולאי ג'ודאי איראני המייצג את אזרבייג'אן
זכה לעידוד מהקהל הישראלי והשיג את מדליית הכסף. סעיד מולאי | אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 81 ק"ג, גברים

שגיא מוקי שנמצא הרחק משיאו, קיווה לנצח את הרוח מהיציעים כדי לרשום הישג, אבל סיים את דרכו בתחרות אחרי 19 שניות בלבד. מוקי נכנע באיפון לברזילאי העולה גילרמה שימידט (22) והודח במהירות.

יפתח בדש התחיל את היום היטב וניצח את ודאט אלבייראק הטורקי, אבל בסיבוב השני נכנע לסוטארו פוג'יווארה היפני, 3:04 דקות בתוך הקרב.

הפרסים בטורניר המאסטרס

מדליית זהב: 4,800 יורו לג'ודוקא, 1,200 יורו למאמן
מדליית כסף: 3,200 יורו לג'ודוקא, 800 יורו למאמן
מדליית ארד: 1,600 יורו לג'ודוקא, 400 יורו למאמן