דולגופיאט וצ'מטאי סלפטר נבחרו לספורטאי השנה של הוועד האולימפי

אלוף אירופה בקרקע ומדליסטית הארד במרתון אליפות העולם זכו לכבוד. אפריפה ופלג הם הספורטאים הצעירים המצטיינים ל-2022

(גודל טקסט)

בערב מרשים שנערך באולם ה-VIP של אצטדיון בלומפילד, סיכם היום (ראשון) הוועד האולימפי את שנת 2022 והעניק פרסים למצטיינים. מי שנבחרה לספורטאית השנה היא הרצה למרחקים ארוכים לונה צ'מטאי סלפטר, וספורטאי השנה של הוועד האולימפי הוא מתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט, שניהם ממכבי תל אביב.

סלפטר זכתה במהלך השנה האחרונה במדליית ארד במרתון אליפות העולם באתלטיקה, ואילו דולגופיאט, מדליסט הזהב מהמשחקים האולימפיים בטוקיו, זכה בשנה החולפת באליפות אירופה בתרגיל הקרקע.

דורון שיטרוק עם לונה צ'מטאי, ארטיום דולגופיאט ובלסינג אפריפה
דורון שיטרוק, יו"ר אגודת מכבי תל אביב, עם לונה צ'מטאי, ארטיום דולגופיאט ובלסינג אפריפה | יח"צ – חד פעמי, איציק בלניצקי

בקטגוריית הספורטאי הצעיר של השנה זכה האצן בלסינג אפריפה, שכזכור הוכתר לאלוף העולם בריצת 200 מטר עד גיל 20. גם אפריפה נמנה עם מכבי תל אביב. הספורטאית הצעירה של 2022 היא דניאלה פלג מהפועל שדות ים, סגנית אלופת העולם בגלישת רוח.

עוד פרסים שחולקו הערב: פריצת השנה – נבחרת ההתעמלות האומנותית שזכתה במדליית זהב באליפות אירופה ומדליית כסף באליפות העולם. מאמנת השנה – איילת זוסמן שעובדת באופן אישי גם עם המתעמלת האומנותית דריה אטמנוב וגם עם הנבחרת כולה. מאמן השנה – שני הרשקו מנבחרת הנשים בג'ודו, שהצליחה מאוד ב-2022 והישגה הבולט היה זכייתה של תמנע נלסון לוי באליפות אירופה.

נבחרי השנה של הוועד האולימפי בישראל: ארטיום דולגופיאט, לונה צ'מטאי סלפטר, בלסינג אפריפה, דניאלה פלג, איילת זוסמן עם היו
נבחרי השנה של הוועד האולימפי בישראל | אתר רשמי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

במהלך הערב נפרדו בוועד האולימפי משר התרבות והספורט היוצא, חילי טרופר, ששיבח את הספורטאים האולימפיים, סיפר עד כמה הוא למד במהלך הקדנציה שלו על הספורט האולימפי ואפילו חתם באמירה: "אני אוהב אתכם".

בוועד האולימפי סופרים יותר משנה וחצי למשחקים האולימפיים בפריז 2024 ומכוונים להישג לא פחות גדול מזה שנרשם בטוקיו, שם כזכור זכתה ישראל בארבע מדליות – שתיים מהן מזהב, של דולגופיאט ולינוי אשרם.