שגיא מוקי חזר בגדול: "לקחו לי את כל מה שעשיתי עד עכשיו"

play
שגיא מוקי | אתר רשמי, דני מרון, איגוד הג'ודו
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 16.2 05:20

אחרי קרוב לשנתיים ללא מדליה, הג'ודוקא חגג את הזהב בגרנד סלאם תל אביב: "תמשיכו להילחם על מה שאתם מאמינים ואל תוותרו - זה הניצחון האמיתי"

(גודל טקסט)

כמה שהוא חיכה לרגע הזה: אחרי קרוב לשנתיים ללא מדליה, שגיא מוקי סוף סוף חזר לפודיום והוא עשה את זה בסטייל. הערב (שישי), אחרי תקופה ארוכה של אכזבות ותחרויות לא טובות, הג'ודוקא (81 ק"ג) הביא נחת לקהל הביתי בגרנד סלאם תל אביב כשזכה במדליית הזהב. הישראלי היה זקוק ל-12 שניות בלבד כדי להכניע את ודאט אלבאירק הטורקי עם איפון בקרב הגמר, ויומיים לתוך התחרות ישראל סופרת כבר שלוש מדליות.

בסיום הקרב, מוקי סימן עם האצבעות כלפי המזרן והוכיח לכולם – אני לא הלכתי לשום מקום. לאחר מכן אמר מדליסט הזהב בריאיון: "זו מדליה מאוד מרגשת בשבילי, מול הקהל הביתי אחרי תקופה לא פשוטה. היו המון דברים, המון אתגרים, לאו דווקא שקורים מהג'ודו אלא מהצד שלי. שמח שהבאתי את עצמי לידי ביטוי ולסיים את היום בצורה הכי מתוקה שיש, להיכנס ככה לשבת".

"היו כל מיני כתבות, לקחו לי את כל מה שעשיתי עד עכשיו. חשוב לי להבהיר – תמשיכו להילחם על מה שאתם מאמינים, אל תוותרו. זה הניצחון האמיתי, המדליה זה הבונוס".

הג'ודוקא שגיא מוקי
חזר לעצמו בענק. מוקי | אימג'בנק GettyImages, Harry How

בנשים, גילי שריר פספסה הזדמנות לעלות גם היא על הפודיום כשהפסידה בקרב על הארד בקטגוריית המשקל על 63 ק"ג. בסיום הקרב המכריע אמרה הישראלית: "אני מרגישה ששפכתי את הלב שלי על המזרן. זה לא הצליח, אבל נתתי כל מה שיכולתי. זה יום נתון, ג'ודו זה שילוב של מנטליות ופיזיות, היה לי יום מאוד ארוך וקשה".