בידיים ריקות: צ'מטאי סלפטר לא שברה שיא עולם וסיימה במקום השני

play
לונה צ'מטאי סלפטר, רצה ישראלית | יח"צ - חד פעמי, Sportphotography
מילאן השתוותה בטבלה לאינטר, דקות ראשונות העונה לזלאטן 06:32

הישראלית קיוותה להפוך לראשונה שיורדת מחצי שעה ב-10 ק"מ כביש לנשים במסגרת מרתון תל אביב, איך נחלשה לקראת הסיום בדרך ל-31:31. שיא מסלול במרתון הגברים

(גודל טקסט)

אכזבה ללונה צ'מטאי סלפטר: הרצה הישראלית קיוותה הבוקר (שישי) לשבור את שיא העולם בריצת 10 ק"מ כביש לנשים במסגרת מרתון תל אביב, אך לא הצליחה להתקרב לשיא ואף סיימה במקום השני. הישראלית קיוותה להפוך לראשונה שיורדת מחצי שעה במקצה זה ולשבור את שיאה של אגנס טירופ מקניה שעמד על 30:01 דקות, אך הסתפקה ב-31:31.

צ'מטאי הוליכה כמעט לכל אורך הריצה ברחובות התל אביב, אך בקילומטרים האחרונים היא איבדה גובה. המתמודדת בת ה-19 מאתיופיה, ירגל ילמגט, ניצלה זאת ועקפה אותה בדרך למקום הראשון במקצה עם 30:59 דקות.

במרתון הגברים נשבר שיא המסלול שהחזיק מעמד מאז 2015, כאשר דומיניק קיפגבנו מיביי מקניה זכה ועצר את השעון על 2:10:11 שעות. שיא המסלול הקודם של ויליאם קיפרונו ייגון עמד על 20:10:30 שעות.

לונה צ'מטאי סלפטר, רצה ישראלית
סיימה במקום השני. צ'מטאי סלפטר | יח"צ – חד פעמי, Sportphotography

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי: "אנו שמחים על כך שמרתון פלייטיקה תל אביב ממשיך בדרכו לתפוס מקום חשוב בין אירועי הריצה המרכזיים בעולם, באמצעות יוזמות כמו הניסיון לשבירת שיא עולמי. לונה מציבה רף גבוה ומסמנת בכך את מרתון פלייטיקה תל אביב כמקום בו ראוי ונכון לשאוף לשבירת שיאים, אישיים ואחרים. שמחנו לראות שוב את עשרות אלפי המשתתפות והמשתתפים באירוע הספורט הגדול והמרכזי בישראל, כאן בתל אביב-יפו. תודה על ההשתתפות ועל שהנוכחות הרבה, השמחה והצבעונית".

שלומי איזנברג, מנהל תפעול כללי פלייטיקה: "אנחנו גאים לקחת השנה חלק מרכזי במרתון פלייטיקה תל אביב, אחד ממפעלי הספורט המובילים בישראל ואחד מאירועי הריצה הבולטים בעולם. פלייטיקה תומכת ותמשיך לתמוך במפעלים ובקבוצות המובילות בספורט, כחלק מערכי הליבה שלנו של מצוינות, עבודת צוות והישגיות. אנחנו גאים להיות נותני החסות הראשיים של מרתון פלייטיקה תל אביב ולעודד את הרצים, כמו גם את העובדים שלנו והשותפים שלנו לשבור שיאים ולאתגר את עצמם".

נציגות בכירה של שגרירות הודו בישראל השתתפה בהתלהבות ובמלוא המרץ במרתון.