שנתיים אחרי: איגוד ההתעמלות העולמי העניש בחומרה את האישה שהשמיצה את לינוי אשרם

play
שנתיים בחוץ. וינר | GettyImages, Mikhail Svetlov
לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית 01:17

אירינה וינר, נשיאת האיגוד הרוסי ומי שאימנה את האחיות אברינה בטוקיו, הושעתה לשנתיים על המתקפה על השופטים שהעניקו לאשרם את הזהב. ברוסיה זועמים: "ביזיון"

(גודל טקסט)

איגוד ההתעמלות העולמי הודיע אתמול (שני) על עונש חמור וחריף נגד אירינה וינר (לשעבר אוסמנובה), נשיאת איגוד ההתעמלות של רוסיה ואחת הנשים המפורסמות והחזקות בענף, והודיע שהיא מושעית לשנתיים. "הבוסית האגדית של ההתעמלות הרוסית מושעית על הביזיון בטוקיו", קראה הכותרת באתר "ספורט24" הרוסי.

וינר כזכור תקפה בחריפות את איגוד ההתעמלות הבינלאומי (GIF), בעקבות ההחלטה של השופטים להעניק את מדליית הזהב ללינוי אשרם במשחקים האולימפיים בטוקיו. היא טענה שההחלטה שגויה ושישנם אי סדרים באיגוד העולמי ובקרב השופטים. שנתיים אחרי, היא שילמה את המחיר והואשמה בהפרה של התקנון עם הביקורת החריפה והרמיזות הבוטות.

וינר היא האישה החזקה ביותר בענף ברוסיה, המדינה ששלטה בהתעמלות האמנותית לאורך עשרות שנים. בעבר הייתה נשואה לאוליגרך המפורסם אלישר אוסמנוב, שהיה הבעלים של ארסנל. היא ידועה כתומכת פוטין נלהבת, ופטריוטית רוסית שסבורה שהמערב מתנכל למדינתה.

עוד בנושא
ברוסיה זועמים: "אשרם הופיעה בצורה מגעילה, שתחזיר את המדליה"
"השופטים חלאות אדם, הם גררו את לינוי אשרם בשיערות למקום הראשון"

אירינה וינר אוסמנובה
שנתיים בחוץ. וינר | GettyImages, Mikhail Svetlov
מפוצלת לינוי אשרם דינה אברינה
עבור הרוסים זאת טראומה. אברינה ואשרם | אתר רשמי, דורון שיינר

וינר אוסמנובה הייתה המאמנת של האחיות אברינה בטוקיו, ובין השאר הגיבה לדבריה של איילת זוסמן שטענה ש"כל מי שהייתה בפודיום הייתה ראויה להיות שם".

בריאיון לתקשורת ברוסיה אמרה אז אוסמנובה: "אנחנו לא רגילים להפסיד והן (ישראל) מפסידות כבר חמש שנים. הילדה הזו (אשרם) לא זכתה באף מדליית זהב עד עכשיו. לא בגראנד פרי ולא באליפויות עולם. רק בישראל היא זכתה בזהב באליפות אירופה ב-2020 בגלל שהאחיות אברינה לא הופיעו".

אוסמנובה המשיכה להשוות בין אשרם לאברינה: "באף תחרות עד עכשיו אשרם לא הקדימה את האחיות אברינה. לא באליפויות עולם ולא באולימפיאדה, היא אף פעם לא עשתה את זה. זו ההוכחה הראשונה שזוסמן לא אומרת אמת. אני מסכימה איתה ששלוש המתעמלות שהיו על הפודיום היו צריכות להיות שם, אבל בסדר אחר. דינה (אברינה), לינוי והרנסקו. אפילו אני חושבת שהרנסקו הייתה צריכה לסיים שנייה ואשרם שלישית".

"כל העולם מבין שעם טעות כזו כמו שאשרם עשתה, בלתי אפשרי להיות אלופה אולימפית. כולם מבינים את זה, חוץ מהאוייבים הפוליטיים של רוסיה. היו הרבה שאמרו שרוסיה עייפה מלנצח, אבל אף מתעמלת לא יכולה להשתוות למתעמלות הרוסיות".

כמו כן אמרה אחרי האולימפיאדה שיש לה הוכחות לאי סדרים: "אנחנו לא טיפשים. אנחנו יודעים במאה אחוז שאנחנו צודקים. אישרנו זאת גם בעזרת שופטים עצמאיים מהרמה הגבוהה ביותר, ששפטו גם את כל התחרויות שהיו באולימפיאדה. יש לנו ראיות שהיו הפרות ענק במשחקים האולימפיים.

"זה לא רק מה שקרה לדינה, אלא גם הרבה החלטות מוטעות שלא נותחו על פי הכללים והחוקים. כולם ראו את זה בטלוויזיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי