נואה קיגן קיפרוטיץ' זכה במרתון Winner ירושלים

הקנייתי בן ה-34 חצה את קו הסיום בזמן של 2:18:13 שעות. בת ארצו מרגרט אנג'וגונה בת ה-54 סיימה ראשונה אצל הנשים עם 2:52:44 שעות. כ-30 אלף רצים לקחו חלק במרוצים השונים

(גודל טקסט)

כ-30,000 רצים השתתפו היום (שישי) במרתון Winner ירושלים ה-12, המרתון הבינלאומי הגדול בארץ, מתוכם כ- 2,700 רצים מרחבי העולם. האירוע כולל שישה מקצים: מרוץ מרתון מלא, מרוץ חצי מרתון, מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ משפחות – 1.7 ק"מ ומרוץ חברתי מיוחד – 800 מטר.

הזוכה אצל הגברים הוא נואה קיגן קיפרוטיץ' בן ה-34 מקניה, שחצה את קו הסיום בזמן של 2:18:13 שעות. אצל הנשים, היתה זו בת ארצו מרגרט אנג'וגונה בת ה-54, שקבעה תוצאה של 2:52:44 שעות.

רץ המרתון נואה קיגן קיפרוטיץ'
הזוכה אצל הגברים. קיגן קיפרוטיץ' | sportphotography
רצת המרתון מרגרט אנג'וגונה
הזוכה אצל הנשים. אנג'וגונה | יח"צ – חד פעמי, sportphotography
מרתון ווינר ירושלים
אווירה שמחה | יח"צ – חד פעמי, Sportography

השנה השתתפו במרתון במסגרת נבחרת שלוה מעל ל-1,000 רצים בכל המקצים, בתוכם חיילי צה"ל, מתנדבי מד"א, בני נוער, ילדי שלוה ומשפחותיהם, מתנדבי העמותה, עובדיה ובנות שירות לאומי. את הרצים יוביל פצוע צה"ל ממבצע צוק-איתן יהודה הישראלי אשר זו השנה השישית בה ירוץ עם ילדי שלוה.

נבחרת שלוה למרתון ירושלים הינה הנבחרת הוותיקה ביותר והגדולה ביותר שמשתתפת במירוץ (בכל המקצים) ומאות מהמשתתפים מגיעים במיוחד מארה"ב, קנדה, אנגליה ומדינות נוספות ע"מ לקחת חלק ולגייס כספים לצורך הרחבת הפעילות, התמיכה במשפחות והטיפול בילדי שלוה.

עו"ד יוחנן סמואלס מנכ"ל שלוה, אמר כי "מרתון ירושלים הוא לא סתם עוד מירוץ, אם כי חגיגה ספורטיבית של שילוב וקבלת האחר תוך מתן הזדמנות לכל אדם, עם או בלי מוגבלות, להשתתף ולהיות חלק. כל שנה אנו מגיעים מאות ילדים, מתנדבים, עובדים ומלווים, ועם זאת כל שנה אנו מתרגשים מחדש. ההשתתפות במרתון היא חיבוק לילדים ולמשפחות ונותנת זריקת אנרגיה לצוות וזוהי זכות עבורנו להוביל את מקצה הקהילות גם השנה, ועל כך תודתנו לעיריית ירושלים ולעומד בראשה".

רפאל בויאר, חולה CP בן 17 טס כל הדרך מניו ג'רזי יחד עם מתנדב מעמותת "חיינו". השניים הכירו בכנס של העמותה ואחרי שיחה התברר שהם חולקים חלום משותף – לרוץ במרתונים. ‏אחרי שעשו יחד מרתונים מסביב לעולם, הגיע תורו של המרתון הירושלמי. השניים הגיעו לארץ היום וממש בתחילת השבוע יטוסו חזרה

ארגון שלוה פועל כבר 32 שנים לטיפול ושילוב ילדים ואנשים עם מוגבלויות, ונותן מענה לכ-2,000 ילדים מידי שבוע. הארגון מקדם שילוב חברתי ותומך בבני המשפחות של הילדים, אשר נהנים משלל פעילויות טיפוליות, שיקומיות וחינוכיות ללא כל תשלום.

רפאל בויאר
רפאל בויאר במרתון | יח"צ – חד פעמי, שלווה

בין הרצים היה גם ח"כ וחבר מועצת העיר לשעבר דן אילוז (ליכוד), שרץ 10 ק"מ. "מרתון ירושלים הפך להיות חגיגה ירושלמית אמיתית שמחברת בין כל חלקי העיר ומחברת בין כל האוכלוסיות בה – דתיים, חילונים, חרדים ומסורתיים, גברים ונשים, מזרחים ואשכנזים, יהודים וערבים. כולם רצים יחד ברחובות העיר היפה בעולם – עיר הבירה הנצחית של העם היהודי. דווקא בימים אלו חשוב לחזק את תחושת האחדות הזאת".

מרתון ווינר ירושלים
וגם מחאה | יח"צ – חד פעמי, יחצ

קבוצה של למעלה מ-100 רצות ורצים, פעילים בתנועת "שומרים ושומרות על הבית המשותף ובמחאת הסטודנטים, הגיעו למרתון ירושלים עם חולצות ועליהן מסרים כנגד הרפורמה ובעד הגעה למתווה מוסכם.

מאיר ברדוגו, מנכ"ל הטוטו: "שמחנו גם השנה לקחת חלק באירוע הספורטיבי האדיר הזה. מרתון ווינר ירושלים הוא אירוע בינלאומי המעורר עניין לא רק בגלל המסלול המאתגר שלו, אלא גם בזכות יופיה וייחודיותה של ירושלים. הנופים המרהיבים , האתרים ההיסטוריים ובעיקר הפסיפס האנושי המאפיין את העיר, מושך לכאן ספורטאים בכל הרמות, מחובבי ריצה ומשפחות ועד אתלטים מקצועיים מכל קצוות תבל. הגיוון הייחודי במרתון הופך אותו גם לאירוע חברתי, החורג מגבולות הספורט לבדם. מרתון ווינר ירושלים הוא יריית הפתיחה עבור עונת המירוצים בחסות הטוטו בכלל הארץ, ואנחנו מזמינים את חובבי הספורט בישראל לעשרות המירוצים שייערכו בתקופה הקרובה".