מדליית זהב לרז הרשקו בגרנד סלאם טביליסי, ארד לענבר לניר

play
הייתה קרובה. הרשקו | GettyImages, JACK GUEZ
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 26.3 05:29

המשלחת הישראלית עם שתי מדליות ראשונות בגאורגיה: איפון מהיר להרשקו בגמר, חברתה זכתה בארד אחרי שעלתה מבית הניחומים

(גודל טקסט)

שלושה ג'ודאים ישראלים עלו היום (ראשון) על המזרן בגרנד סלאם טביליסי, ושתי הנציגות בנשים הביאו מדליות ראשונות למשלחת שלנו בתחרות.

רז הרשקו (78+ ק"ג), שהעפילה אוטומטית לסיבוב השני בזכות הדירוג הגבוה שלה, ניצחה בו את סופיו סומחישווילי מגאורגיה באיפון. גם מיליצה זאביץ' הסרבית נכנעה באיפון להרשקו, שעלתה לחצי הגמר. הקרב נגד קארן סטיבנסון ההולנדית נכנס לניקוד זהב ולקח כמעט שבע דקות וחצי, עד שהרשקו ניצחה באיפון והבטיחה לכל הפחות את מדליית הכסף. בגמר נגד שין סו ראתה הרשקו כיצד יריבתה הסינית צוברת שני עונשים כבר בדקה הראשונה, ודקה ו-20 שניות מפתיחת הקרב הכניעה אותה עם איפון שהבטיח לה מדליית זהב.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) החלה גם היא את דרכה בגרנד סלאם בסיבוב השני, ועשתה זאת עם ניצחון על הונגטאו וו הסינית אחרי שני ווזארים, אך בקרב הבא הפסידה לניר לאלינה בום ונשרה אל בית הניחומים, שדרכו היא השיגה את המקום על הפודיום. את הצעד הראשון בדרך לשם היא עשתה עם ניצחון על יליזבטה ליטביננקו האוקראינית, ולאחר מכן הכניעה את נטשה אוסמה ההולנדית באיפון מצוין כדי להשיג את מדליית הארד.

ענבר לניר
ענבר לניר | יח"צ – חד פעמי, ענת קובי

בגברים, לי קוכמן (עד 90 ק"ג) גבר על איידאר אראפוב הקזחי בסיבוב הראשון באיפון, ובשלב הבא הדיח את ג'ובאני פריירה הברזילאי אחרי שהשיג שני ווזארים תוך דקה ו-18 שניות. ברבע הגמר פגש קוכמן את לוקה מאיסורדזה הגאורגי, אשר ניצח בווזארי ושלח את הישראלי לבית הניחומים שבו המתין לו איבן פליפה סילבה מוראלס הקובני, שהשיג איפון ושם קץ לדרכו של קוכמן בתחרות.