אריק זאבי: "הייתי בוחר בקורזיץ מהמועמדים שהוצגו. זה נעשה בשושו"

play
אריק זאבי | יחצ
תקציר: כל השערים ממוקדמות יורו 2024, 26.3 05:45

ג'ודאי העבר, שהיה מועמד לפרס יישראל שלא יחולק השנה בתום פארסה, ב-103FM: "בכלל לא ידעתי שהוועדה מתכנסת, אני מרגיש צעיר בספורט הישראלי ויש מועמדים אחרים"

(גודל טקסט)

אריק זאבי היה אחד המועמדים לקבל את פרס ישראל בתחום הספורט, שכידוע לא יחולק השנה מכיוון שחברת הוועדה בראשות אבי נמני לא הצליחו להגיע להסכמה פה אחד. ג'ודאי העבר היה המועמד של נמני, אבל חברי הוועדה האחרים רותם ישראל, פרופ' אבי מויאל וקרן ליבוביץ הציעו מועמדים אחרים, הסכמה כאמור לא הושגה והתוצאה בסופו של דבר עגומה.

בתכנית הספורט ב-103FM התראיין הערב (שני) זאבי והודה: "קצת ביררתי איך זה עובד. "מסתבר שכדי שמישהו יקבל את פרס ישראל, מישהו צריך להציג אותו כמועמד. בכלל לא ידעתי שהוועדה מתכנסת, זה היה קצת בשושו. כנראה שמישהו הציג אותי כמועמד ללא ידיעתי, יכול להיות. מיקי ברקוביץ' למשל לא עלה כמועמד והוא קונצנזוס. אני חושב שזה היה צריך להתנהל אחרת ואני עוד מרגיש צעיר בספורט הישראלי ויש שמות אחרים. גם ספורטאים פראלימפיים ראויים, כי פרס ישראל זה סוג של הוקרה על מפעל חיים. אני הייתי בוחר בקורזיץ מהמועמדים שהוצגו, למרות שגם דרייגור ראויה, בגלל הסיפור העכשווי שלה".

אריק זאבי
אריק זאבי | יחצ

זאבי גם התייחס להישגי המשלחת הישראלית בג'ודו בשלושת הימים האחרונים בגרנד סלאם טביליסי, תחרות שהסתיימה עם מדליית זהב של רז הרשקו: "אני חושב שמסתמן כאן איזשהו סוג של ראש חץ כזה, לפחות נכון להיום, שנה וחצי לפני פריז, שרז הרשקו באמת ממתגת את עצמה כפייבוריטית הברורה למדליה מהמשלחת הישראלית. כרגע בקטגוריית המשקל שלה, זה יחסית משקל לא רווי בספורטאיות חזקות, אבל יש איזה ארבע-חמש בנות שיכולות לאתגר את רז, אבל אני חושב שהיא בהחלט מועמדת למדליה בפריז".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי