"ארגון לה פמיליה הוא הגרסה הישראלית של קו קלוקס קלאן"

play
קלאודמיר מניף דגל של לה פמיליה עם אוהדי בית"ר ירושלים | ברני ארדוב
מפגיני ימין ייצרו מחסום מאולתר בצומת תל יוסף. 27 במרץ 2023 00:11

ב"גלובליסט" האיטלקי עסקו בהרחבה בכניסה של הארגון לקונפליקט הפוליטי: "הם החוליגנים של בית"ר ירושלים, הביריונים שמוכנים לפגוע בערבים, להט"בים וכל מי שמתנגד לאידיאולוגיה שלהם"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

באתר האינטרנט האיטלקי "גלובליסט" (globalist.it) סיפרו בסוף השבוע לקוראים על "המשמר הלאומי" שמתכנן להקים השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר ונתנו משקל גדול לארגון "לה פמיליה". כזכור, בשבוע שעבר החלו הפגנות בעד הרפורמה המשפטית ובהן נטלו חלק חברים בארגון האוהדים של בית"ר ירושלים, כשעל פי דיווחים שונים – חלק מהם תקפו מפגינים נגד הרפורמה ואנשי תקשורת.

"הם החוליגנים של בית"ר ירושלים, הביריונים שמוכנים לפגוע בכל מי שמתנגד לאידיאולוגיה שלהם: ערבים-ישראלים, פלסטינים, משתתפים במצעד הגאווה… הם מסמנים אויבים ורק מחפשים הזדמנות לפגוע בהם. הם הגרסה הישראלית של קו קלוקס קלאן".

ב"גלובליסט" סקרו בהרחבה את ההיסטוריה של ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים וציטטו מחקרים שנעשו אודותיו. ד"ר סופיה סולומון, שחקרה את הארגון, אמרה: "האלימות של 'לה פמיליה' בהפגנת הימין ביום שני מייצגת הרבה יותר ממחאת-נגד למפגינים מהצד השני. בעבר פוליטיקאים הרחיקו את עצמם מאלימות החוליגנים, אבל היום נציגי ממשלה קוראים להם לשירות".

באתר האיטלקי סיכמו: "הרעיון שפוליטיקאים קיצוניים מתכוונים לעשות שימוש ב'לה פמיליה' או באולטרה-חוליגנים ישראים אחרים למיליציה פרטית היא בעיה ענקית".

שלט של לה פמיליה ביציע אוהדי בית"ר ירושלים
מלחמה בהם היא הכי פופוליסטית. לה פמיליה | אדריאן הרבשטיין

קו קלוקס קלאן הוא שמם הכולל של כמה ארגוני טרור גזעניים-אנטישמיים בארה"ב, שדוגלים בעליונות לבנה ושנאה למיעוטים. ארגון הגג הזה הוקם ב-1865 והיה אחראי לרציחתם של אלפי אנשים לאורך השנים. במאה ה-20 חלה עלייה חדה בפעילות שלו הקו קלוקס קלאן נגד יהודים.