"אליפות עולם היסטורית לג'ודו הישראלי, הבאנו חיוך למדינה"

המשלחת הישראלית לקטאר חגגה מדליה שלישית ("אין דבר כזה בלתי אפשרי"), רז הרשקו הקדישה אותה לתושבי הדרום והחיילים: "זה בשבילכם"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בג'ודו סיימה הערב (שבת) את אליפות העולם המוצלחת בתולדותיה. בכל המקרים הקודמים הייתה לישראל מדליה אחת בכל אליפות, בקטאר הכמות גדלה לשלוש מדליות. ענבר לניר השמיעה את התקווה בדוחא כשהדהימה עם הזהב והוכתרה לאלופת העולם בקטגוריית משקל עד 78 ק"ג, פיטר פלצ'יק קטף את הארד בקטגוריה עד 100 ק"ג והערב הצטרפה לרשימה רז הרשקו ששיפרה את ההישג הישראלי עם מדליית ארד משלה וחגגה רגע שיא בקריירה.

מבחינת ענף הג'ודו, מדובר בדחיפה משמעותית לקראת אולימפיאדת פריז בשנה הבאה, כאשר רצף המדליות הגיע ביומיים האחרונים של התחרות האישית ואחרי חמישה ימים ראשונים מתסכלים. הנבחרת לא תשתתף בתחרות הקבוצתית, בה זכתה במדליית הארד בטוקיו וכן באליפות העולם הקודמת.

רז הרשקו ג'ודאית ישראלית (מימין) עם מדליית ארד, אליפות העולם בקטאר
רז הרשקו עם המדליה | אימג'בנק GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP

רז הרשקו הנרגשת אמרה בסיום: "אני שמחה ומאושרת, הייתי מעדיפה שהצבע של המדליה יהיה אחר, אבל אני שמחה לסיים את היום הזה על הפודיום. חשוב לי מאוד להקדיש את המדליה לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל שלא עוצמים עין בימים האחרונים, זה בשבילכם. תודה לשני הרשקו המאמן הראשי של הנבחרת והמאמן האישי שלי, לעידו בר וצ'אלס צ'יבאנה. למשפחה המדהימה שלי, לבת זוג שלי נטע ולנותני החסות שלי שתומכים בי ונותנים לי השקט שאני צריכה: Inx, אדידס ישראל, אדידס קומבט, אופרייט ליס, גלידות נסטלה, superplay".

המאמן שני הרשקו: "רז עשתה יום גדול, אני גאה בה על הלחימה שלה ועל העקשנות שלה. היא הצליחה להרים את עצמה אחרי ההפסד ברבע הגמר וזה מוכיח מאיזה חומרים היא עשויה. אנחנו מסכמים אליפות עולם היסטורית לנבחרת הנשים ולג'ודו הישראלי בכלל, זה פשוט אדיר וזה מקבל חשיבות גדולה ביותר עבורנו לייצג את מדינת ישראל בימים כאלה. אני רוצה להודות לכל הספורטאיות והצוות שמקיף אותנו כל יום 24/7 ובפרט למאמנים שלצידי עידו בר וצ'ארלס צ'יבאנה".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "רז ספורטאית מיוחדת ובחורה מיוחדת, שמוכיחה את עצמה בכל תחרות מחדש. אני מאושר בשבילה ובשביל שני. הייתה לנו אליפות עולם מדהימה, ובמיוחד בימים האלה זה היה לנו מאוד חשוב להביא קצת חיוך למדינה שלנו ובמיוחד לתושבי הדרום. ענבר, רז ופיטר הביאו כל כך הרבה כבוד לג'ודו שלנו, וזו פעם שלישית שיש לנו ספורטאי או ספורטאית שזוכים באליפות העולם, זה פשוט בלתי נתפס. מגיע קרדיט גדודל ומחמאות לשני הרשקו לצוות שלו, ולאורן סמדג'ה ולצוות שלו על אליפות מדהימה. הצוות הזה, הספורטאיות והספורטאים האלה, מוכיחים כל פעם מחדש שאין דבר כזה בלתי אפשרי כשמדובר בג'ודו הישראלי. אני גאה בהם ושמח עבורם".