פונטי נגד הוועד האולימפי: "מנסים להשתלט על גוף מצליח ולנטרל אותו"

play
משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו | שלומי גבאי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.5 07:11

יו"ר איגוד הג'ודו קרא לאיגודים להתנגד לניסיון הוועד להעביר לשליטתו את היחידה לספורט הישגי: "שואף לכוח בלתי מרוסן, נחזור לימים של לפני המדליות האולימפיות"

(גודל טקסט)

יו"ר איגוד הג'ודו בישראל, משה פונטי, פנה היום (שלישי) במכתב לראשי איגודי הספורט האולימפיים בדרישה להתנגד למהלך שלטענתו מוביל הוועד האולימפי – להעביר לשליטתו את היחידה לספורט הישגי: "לוקחים גוף מקצועי, נקי ומסודר, שגם מצליח, היחידה לספורט הישגי, מנסים להשתלט עליו פוליטית ולנטרל את החופש שלו".

"לאחרונה מנסה הוועד ליצור שינוי תקנון ולהעביר לשליטתו המלאה את אחד הגופים המצליחים והמוכחים בספורט הישראלי – היחידה לספורט הישגי", נכתב בדבריו של פונטי.

"היחידה פועלת בצורה מקצועית ועצמאית ועובדת ישירות מול איגודי הספורט, מבקרת את התכניות המקצועיות, בודקת ומאשרת תקציבים. למרות התנגדות אנשי המקצוע ביחידה לספורט הישג ואנשי המקצוע באיגודים שחוששים להתערבות פוליטית לא מקצועית, הוועד האולימפי ממשיך לשעוט קדימה ללא מעצורים, בשאיפה לכוח בלתי מרוסן ושליטה בתקציבים ובאיגודים".

משה פונטי, יו
משה פונטי | שלומי גבאי

"היחידה לספורט הישגי הינה גוף בלתי תלוי, מוכיחה את עצמה שנה אחרי שנה, ענף אחרי ענף, ויודעת להתנהל מול איגודי הספורט בצורה נקייה מפוליטיקה, בדרך עצמאית. כל אחד מאיתנו יודע שאין איש בוועד האולימפי שיכול להסביר למאמנים המקצועיים באיגודים כיצד לאמן".

"מדובר ברצון לריכוז כוח רב מדי בידיו של גוף פוליטי שאינו מקצועי. גוף שאם היה מתנהל נכון, היה נלחם להשאיר את המקצועיות בידי היחידה לספורט הישגי, לשמור אותה עצמאית, ולאפשר לאיגודים להמשיך ולהביא הצלחות בינלאומיות לספורט הישראלי. לוועד האולימפי קיימת אמירה ומקום ראוי כמעט בכל גוף שהוא (גם ביחידה עצמה), ולכן לא ברורה התאווה לשליטה טוטאלית במקום מקצועי ובלתי תלוי".

"אם הוועד האולימפי רוצה לקדם באמת את תפקידיו האמיתיים לקידום הספורט האולימפי, עליו לבצע שינוי תקנוני, כזה שיאפשר לעניפם האולימפיים האמיתיים דריסת רגל ממשית בוועד, לנטרל את מרכזי הספורט ואיגודים גדולים כמו הכדורסל והכדורסל שלא השתתפו עשרות שנים באולימפיאדות, ולחדול מתעלולים פוליטיים שמטרתם כוח לשם כוח".

"אני קוראם לכם להתאחד, להתנגד לשינוי המסוכן הזה, שירכז כוח בלתי מוגבל, תקציבים והחלטות מקצועיות, יחסל למעשה את עצמאות היחידה ויחזיר אותנו לימים של לפני המדליות האולימפיות הישראלית", סיכם פונטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי