ניילנדס נתפס בסיום, כמעט עוד ניצחון לישראל פרמייר טק בטור דה פראנס

הרוכב הלטבי ביצע פריצה נהדרת והוביל עד 3 ק"מ לסיום הקטע ה-10, אבל בסופו של דבר הסתפק במקום הרביעי: "דמעתי בסיום". פייו בילבאו ניצח

(גודל טקסט)

אחרי יום מנוחה בטור דה פראנס, ישראל פרמייר טק הייתה כל כך קרובה היום (שלישי) לניצחון שני ברציפות, אבל הרוכב שלה קריסטס ניילנדס, שניהל התקפת סולו מדהימה לאורך 28 ק"מ, נתפס לקראת הסיום ולא הצליח לשחזר את הישגו של מייק וודס מהקטע התשיעי.

לרוכב הלטבי בן ה-28 היו תשעה ניצחונות בקריירה, אבל אף אחד מהם לא היה ברמת הסבב העולמי והאחרון היה בגרנד פרי ואלוני בבלגיה בספטמבר 2019. הבריחה שלו בקטע ה-10 של הטור, 167.5 ק"מ בהרים בין וולקניה לאיסואר, קירבה אותו להישג הגדול בקריירה ואת הקבוצה הישראלית אליה הוא משתייך כבר שבע שנים לניצחון רביעי בהיסטוריה בטור, אבל חבורת הרדיפה הצליחה להדביק אותו 3 ק"מ לסיום והבאסקי פייו בילבאו הוכתר למנצח.

קריסטס ניילנדס רוכב אופניים לטבי, ישראל פרמייר טק
רק כמעט. קריסטס ניילנדס | רויטרס

בילבאו חגג ניצחון ראשון בקריירה בטור ושבר בצורת של חמש שנים ו-100 קטעים ללא ניצחון ספרדי. גאורג צימרמן הגרמני תפס את המקום השני ובן אוקונור האוסטרלי סיים שלישי, כאשר ניילנדס הסתפק במקום הרביעי. "נשבר לי הלב עבורו", אמר הבעלים סילבן אדמס, שצפה בדרמה באוטובוס הקבוצה. "אבל אני כל כך גאה בו. הוא היה מדהים".

ניילנדס עצמו אמר: "דמעתי בסיום. אני לא יודע אם ההזדמנות הזו תחזור שוב. הייתה לי תחושב לפני כן שאני הולך להיות חזק, הרגשתי את זה ברגליים ביום המנוחה אתמול. אבל הפתעתי את עצמי עם היכולת היום. הרגשתי כל כך טוב, רק שזה לא הספיק בסיום. באמת הרגשתי שאני מסוגל לעשות את זה".

המנצח בילבאו גם עלה למקום החמישי בדירוג הכללי, כאשר האלוף המכהן יונס וינגגור הדני שמר על החולצה הצהובה ועל פער 17 השניות מהאלוף הקודם טאדיי פוגצ'אר.

פייו בילבאו רוכב אופניים ספרדי, מנצח הקטע ה-10 של טור דה פראנס 2023
ניצחון ראשון בקריירה בטור. פייו בילבאו | רויטרס

דירוג החולצה הצהובה (אחרי 10 קטעים)

1. יונאס וינגגור (דנמרק, יומבו-ויסמה) 42:33:13 שעות
2. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, אמירייטס) 17+ שניות
3. ג'יי הינדלי (אוסטרליה, בורה-הנסגרוהה) 2:40+ דקות
4. קרלוס רודריגס (ספרד, אינאוס) 4:22+
5. פייו בילבאו (ספרד, בחריין ויקטוריוס) 4:34+